Minua harmittaa kun puhun ja juoruilen muista pahaa selan takana. Miten muilla, tunnetteko itsenne huonoksi ihmiseksi ja annatte palaa?
En pidä pahana sitä, että haukun oikeasti ilkeää ihmistä, mutta kun tulee mollattua heikkojakin. Ja oikein mässäiltyä välillä erään mielenterveysongelmaisen kustannuksella. Siis rehellisyyden nimissähän se on mässäilyä vaikka voisin sen yrittää kauniimminkin sanoa.
Itsestäni tuntuisi kauhealta, jos joku juoruilisi minun elämäni vaikeista asioista ihan vaan kertoakseen mehukkaita juttuja.
Tiedän, etten ole ainoa joka on tällainen vaan tällaisia on suurin osa. Jotkut myöntää sen suoremmin, toiset ei.
Miten sitä osaisi kunnioittaa enemmän lähimmäisiään?
Kommentit (5)
Itse en ollut häntä haukkunut, myötäillen kuunnellut muiden juttuja. Siis vastaamalla Niin, ai jaa, ei kai jne.
Työkaveri joutui sairaslomalle. Hän oli jo pitkään ajatellut, että hänestä puhutaan pahaa mutta ei saanut ketään " kiinni" . Sanoi olevansa helpottunut nyt kun tietää miten asiat ovat.
Yrittäkää hyvät ihmiset lopettaa se työpaikkakiusaus!!
Totuuden soihtua on vaikea kantaa ihmisjoukon läpi kenekään partaa polttamatta.
on reagtioni tästä juoruilijasta, ei juorun kohteesta, negatiivinen. Ajattelen välittömästi, että tuossa on ihminen, johon en haluaisi tutustua. Mihinkäs se koira karvoistaan pääsee.. Olen myös huomannut, että minulla on todella vaikea tälläisen käytöksen jälkeen nollata ajatukseni henkilöstä, vaikka hän pyrkisi parantamaan käyttäytymistään. Kauan se vie, ennen kuin ' maine paranee' .
Ja nyt en puhu siitä, kun joku purkaa pahaa oloaan jonkun ihmisen käyttäytymisestä tms. Jokaien kyllä tietää, millainen on juoruisa ja huonolla itsetunnolla varustettu ihminen.
Nyt liki 30v ei tulis mieleenkään. Omassa ja läheisten elämässä tajunnut ettei tuo ole todellakaan kivaa tai oikein.
Tän aforismin tms myötä aloin suhtautua juoruihin ja myös omaan juoruiluuni uudelta kantilta (väheni ja järkiintyi huomattavasti).
En juorua lähimmistä luottoystävistä. Kamala ihminen olen todellakin, koska kenestäkään ei saisi puhua pahaa. Kyllä olen huomannut, että aika paljon ihmiset juoruaa selän takana ja siksi kysyn tätä asiaa.
ap