Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko imetyksen aikaista haluttomuutta mitenkään hoitaa?

Vierailija
03.12.2007 |

Odotan kolmatta lasta ja kahta edellistä olen imettänyt 7kk ja vuoden. Olisin helposti voinut imettää pidempäänkin, mutta lopetin imetyksen molemmilla kerroilla lähes pelkästään siksi että halusin taas haluta.

Imettäessäni päässäni ei käväisekään ensimmäistäkään seksuaalista ajatusta. Mikään ei liikahda, ei kerta kaikkiaan huvita. Olen seksuaalisesta täysin kuollut. Liukkarin avulla voin olla miehelle panoalustana, joskaan miestäkään ei paljon kiinnosta haluton lahna.

Jo parin viikon kuluttua maidon ehtymisestä alkaa olo kohentua ja kuukauden kuluttua olen taas ennallani: seksuaalinen ja halukas nainen.

Imettäminen sinänsä on ihanaa, mutta seksuaalisuus on suuri osa minua ja haluttomuus on tosi surkea asia, sillä meillä muuten on hieno seksielämä.

Kehtaisiko lääkäriltä hakea apua tällaiseen?

Tiedän jo nyt, että vuotta en tule imettämään, jos tilanne on taas sama...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kyse siitä, ettei muilla ilmene tällaista haluttomuutta imetyksen aikana vai siitä, ettei kukaan ole etsinyt siihen ratkaisua?

Lääkärin kynnys tuntuu korkealta. Viimeksi olin päättänyt ottaa asian puheeksi neuvolassa, mutta jänistin :/ Vähän kai epäilen, etteivät neuvolassa tai lääkärissä kukaan osaa auttaa.

Jos jollain on kotikonsteja, niin tietysti haluan kuulla niistäkin! :)

ap

Vierailija
2/6 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika rahikaisella. Eikä toimi fysiikkakaan, vaikka henkisesti joskus saisinkin itseni viritettyä :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan itseni täysin. Sen verran voin sanoa, että ainakaan minulla ei ole tiedossa mitään keinoa halukkuuden lisäämiseen, lääkkeethän eivät ole imettäessä mahdollisia (enkä kyllä usko niihin oikein muutenkaan haluttomuuden hoidossa, ellei sitten ole todettu jotakin hormonitoiminnan häiriötä, joka voidaan lääkkeillä korjata).

terv. (neuvolassakin toimiva) lääkäri

Vierailija
4/6 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetystä jatkunut nyt 9kk. Mua vaan ei haittaa :)

Vierailija
5/6 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, että näin toivottamalta näyttää :( Toista odottaessa vielä ajattelin, ettei tilanne toistu tai ettei se ehkä liittynytkään imettämiseen (vaan unen vähyyteen, kiireeseen..) mutta aivan selvää on, että hormonitoiminta ei pelaa imetyksen aikana.

Nyt vain psyykkaan itseäni, että jaksaisin edes puoli vuotta.

Minusta positiivista on se, että molemmilla kerroilla haluttomuus on vaivannut minua todella. Tarkoitan siinä mielessä, että jos seksittömyys ei haittaa, niin voiko pelkkä hormonitoiminnan muutos imetyksen loppuessa käynnistää halut ja seksielämän.. Mulle ainakin seksuaalisuus on tavallaan osa identiteettiäkin ja tietysti parisuhdetta vaikka lapsiperheessä arjen jalkoihin meinaakin jäädä :)

ap

Vierailija
6/6 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä nyt vaan on erilaisia vaiheita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän