Katson parhaillaan Fleabag-jaksoa ja täytyy sanoa että VMP
Tässä ei ole järjen häivääkään vaan sarjan vetovoima perustuu kaikesta päätellen täysin nuoren naisen seksielämään.
Kommentit (13)
Fleabag on uskomattoman nerokkaasti käsikirjoitettu kuva aikamme nuoresta naisesta sekä naiseuteen liittyvistä eduista ja ongelmista. Seksi nyt vain sattuu aika monella olemaan osa sitä naiseutta. Kässärissä on kyllä syvyyttä, mitä ei monista vastaavista komedioista löydy. Päähenkilön traumaattista taustaa ja sen jättämiä jälkiä avataan pikkuhiljaa ja alleviivaamatta, mistä syystä tämän sarjan syvyys voi jäädä monelta huomaamatta. Sarja on kyllä ansainnut hehkutuksensa ja palkintonsa, se on nerokas, mutta vaatii ehkä katsojalta hieman älyä oivaltaa tämä asia.
Minä olen katsonut useamman kerran, enkä kyllästy. Siinä on koossa kaikki ainekset, jotta voisin inhota sitä, mutta se on niin nerokkaasti tehty, että laskin aseeni ja antauduin. Aivan huippu.
Tulipas äsken sattumalta vastaan tämä sarja täällä https://areena.yle.fi/1-4191004
On muuten aivan hemmetin hauska näin miehenkin mielestä. Erittäin hyvin on onnistuttu välttämään kaikenlainen pelkästään naisiin uppoava mukahauska vttuilu miesten vioista, vaikka kyseessä on sinkkunaisen elämä. Inhimillistä meininkiä.
Se aukeaa paremmin kun katsoo jaksoja pidemmälle. Niissä ensimmäisissä jaksoissa on vain vähän niinkuin henkäys siitä, mikä siinä on ideana.
Ihan hauska sarja, mutta kopioitu Miranda-sarjasta aika paljon (kameralle puhuminen tuohon tyyliin, huumori). Tuota "menneisyydessä tapahtunut jotain traumaattista joka pikkuhiljaa paljastuu" - tyyliä on myös nykyään joka toisessa sarjassa, kirjassa ja leffassa. Tekijähän on tosielämässä upporikas aatelinen sekä idän että äidin puolelta, mikä näkyy minusta päähenkilön ja tämän perheenjäsenten monien "ongelmien" pinnallisuudessa.
Kakkoskausi parhaillaan Areenassa. Huikeeta settiä edelleen. 1.kaudella käytetyt tehokeinot toisaalta välillä jo liian ennalta arvattavissa ja liikaa korostuu, mutta tykkään edelleen.
Btw, Pappi on ihana! 🤣 se hymy!
Sarjan tekijä kyllä tietää kuinka saada välitettyä katsojille kiusallinen tunnelma, ihan menee ihon alle. Varsinkin ne perhetapaamiset isän ja kummitädin kanssa 🙈
muita jotka tykkää sarjasta? Suosituksia muista brittikomedioista?
Ihan jees. Häkkilintu myös ihan jees. Hamiltonkin jees. Paratiisi jees. Our girl ihan sika jees. Suomalausista Downshiftaajat myös jees. Huonoa ainesta jees.
Perus seksipositiivisuusmädätystä. Ja tällainen "voimaantuminen" uppoaa rappiolla oleviin nykynaisiin
Vierailija kirjoitti:
Kakkoskausi parhaillaan Areenassa. Huikeeta settiä edelleen. 1.kaudella käytetyt tehokeinot toisaalta välillä jo liian ennalta arvattavissa ja liikaa korostuu, mutta tykkään edelleen.
Btw, Pappi on ihana! 🤣 se hymy!
Sarjan tekijä kyllä tietää kuinka saada välitettyä katsojille kiusallinen tunnelma, ihan menee ihon alle. Varsinkin ne perhetapaamiset isän ja kummitädin kanssa 🙈
muita jotka tykkää sarjasta? Suosituksia muista brittikomedioista?
Olivia Colman on loistava kummitäti, mutta minua häiritsee kyllä paljon tuon päähenkilön köyhän larppaus kun selvästi on rikas kuin kroisos. Siis ihan sarjan maailmassa. Samoin komeita miehiä riittää jne. Että missä kohtaa piti tuntea sääliä. Jos olisi oikeasti vaikka kamppaillut rahasta ja ihmissuhteet oikeasti olisi vaikeita niin olisi eri juttu.
Ikävystyttävä.
Vaikkei jakso kestä kuin 20 min, se tuntuu tunnilta.
Tympeää seksistä länkyttämistä.
Itsetuntoa ja intressejä vailla oleva päähenkilö.
Vierailija kirjoitti:
Ikävystyttävä.
Vaikkei jakso kestä kuin 20 min, se tuntuu tunnilta.
Tympeää seksistä länkyttämistä.
Itsetuntoa ja intressejä vailla oleva päähenkilö.
Minusta se kneel-episodi oli aika kaukana tympeästä länkytyksestä. Eipä sitä ihmisen elämästä paljon sen syvällisemmin voi puhua kuin mitä Fleabag papille puhuu. Ihmisen halusta antautua ja luottaa korkeampaan voimaan, mikä se sitten onkin. Ja vaikka pappi tietää, että Fleabag kaipaa turvaa ja isähahmoa, hän uhraa itsensä ja asemansa Fleabagille, ainakin hetkeksi, ja kertoo hänelle mitä tehdä.
On aika tylsä.