Taas yksi äiti itkee lehdessä, kun ei ole kotona muistanut ohjeistaa lastaan kunnolla matkaan.
13-vuotias poika matkusti Helsingistä Hyvinkäälle junalla ja joutui poistumaan junasta Järvenpäässä, koska ei olltu ostanut lippua. Äiti itkee katkeraa kohtaloa lehdessä.
- tieto lipunmyynnin loppumisesta ei ollut tavoittanut poikaa (äitiä?). Siitä ei olekaan kuin pari kolme kuukautta infottu asemilla, junissa, lehdissä ja uutisissa.
- kännykkään olisi ollut helppo ladata sovellus lipun ostamista varten vaikka matkan aikana, jos sitä ei vielä oltu tehty.
- 13-v voisi jo hankkia maksukortin. Sinne vanhempien on helppo lisätä rahaakin, jos lapsi joutuu matkalla pulaan
- äiti olisi voinut muistuttaa lastaan kotoa lähtiessä, että illat ovat jo viileitä.Takkia on jo syytä pitää mukana.
Kommentit (242)
13 v. Ei 8v. Mahtaa poikaa nolottaa koulussa, kun äiti puhuu kuin pikkulapsesta. Ikävä tapaus toki.
No just. Kyllähän tuollaiselle reissulle ensimmäistä kertaa lähtiessä pitää ehdottomasti katsoa sen verran, että puhelimessa on virtaa ja sen lipunkin voi jo ostaa ennen matkaa. Miten ihmeessä nämä vain laitetaan matkaan edes katsomatta, onko puhelimessa virtaa?
Mutku ei ollut edes takkia päällä, nyyyh!
Eikö se helsingin täti tiennyt että junista ei voi ostaa lippua?
Nolottaa tuon äidin puolesta kun vielä omalla nimellä julkaisi :/
Harhailemaan tuntemattomaan kaupunkiin? Joutui siis poistumaan rautatieasemalle mistä hänet oli varmasti helppo löytää.
13-vuotias on kyllä jo niin iso, että luulisi pystyvän itse etsimään asemalta paikan, mistä voi ostaa lipun. Ehkä 7-vuotiaalle voisi mennä sormi suuhun, mutta 13?
Tökeröä käytöstä konduktööreiltä, mutta poika on kyllä jo yläkoulussa...
Jos ei käytä junaa tai ole juuri sattunut lukemaan, niin ihan hyvin on voinut mennä tieto ohitse. Itse liikun junalla säännöllisesti ja silti aina välillä tuntuu tulevan VR:ltä ihme uudistuksia ihan puskista, nyt viimeisimpänä sarjalippu uudistus, josta sain tietää vasta kun edellinen satsi sarjalippuja loppui. Ja taidan omasta kokemuksesta arvata kuka tuon välin konnari kyseessä, tuntuu aina olevan hiekkaa pillussa kun törmää junassa.
Vierailija kirjoitti:
13-vuotias poika matkusti Helsingistä Hyvinkäälle junalla ja joutui poistumaan junasta Järvenpäässä, koska ei olltu ostanut lippua. Äiti itkee katkeraa kohtaloa lehdessä.
- tieto lipunmyynnin loppumisesta ei ollut tavoittanut poikaa (äitiä?). Siitä ei olekaan kuin pari kolme kuukautta infottu asemilla, junissa, lehdissä ja uutisissa.
- kännykkään olisi ollut helppo ladata sovellus lipun ostamista varten vaikka matkan aikana, jos sitä ei vielä oltu tehty.
- 13-v voisi jo hankkia maksukortin. Sinne vanhempien on helppo lisätä rahaakin, jos lapsi joutuu matkalla pulaan
- äiti olisi voinut muistuttaa lastaan kotoa lähtiessä, että illat ovat jo viileitä.Takkia on jo syytä pitää mukana.
Ei kaikki matkustele junalla ja ei tollaset uutiset välttämättä silloin jää mieleen, jos on edes kuullutkaan.
Kaikilla EI ole älykännykkää, eikä se saisi estää lipun ostoa.
Meni ihan aikuisella kaverillanikin sormi suuhun kun ei ollut muuta kun käteistä ja tililtä rahat loppu ja olis pitäny matkustaa junalla. Kiitos vtusti Vr...
-Artikkelissa mainittiin erikseen että matkustavat junalla noin kerran vuodessa ja tämä oli lapsen eka junamatka yksin.
-Lastenlippua ei voi ostaa mobiilisovelluksesta.
Konduktööri ei ollut antanut minkäänlaista ohjeistusta siitä miten lippu nykyään hankitaan, oli vain heittänyt ulos. Herää kysymys miksi konduktöörit eivät enää hoida hommiaan: juuri tällainen ohjeistus ja yleinen palveluhan piti kuulua konduktöörien uuteen työnkuvaan...
Harmillista että ap:n kaltaisia idiootteja liikkuu keskuudessamme.
En minä matkustele pk-seudun lähijunilla juuri ikinä, keväällä oli poikkeus ja silloin minulla oli 7 päivän lippu, kun olin viikon sillä seudulla. Silti on tieto saavuttanut minut. Aina oon omille lapsille muistuttanut, että kännykkä täyteen ennen matkaa ja laturi mukaan. En ymmärrä, mikä tässä on niin vaikeaa nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
13-vuotias poika matkusti Helsingistä Hyvinkäälle junalla ja joutui poistumaan junasta Järvenpäässä, koska ei olltu ostanut lippua. Äiti itkee katkeraa kohtaloa lehdessä.
- tieto lipunmyynnin loppumisesta ei ollut tavoittanut poikaa (äitiä?). Siitä ei olekaan kuin pari kolme kuukautta infottu asemilla, junissa, lehdissä ja uutisissa.
- kännykkään olisi ollut helppo ladata sovellus lipun ostamista varten vaikka matkan aikana, jos sitä ei vielä oltu tehty.
- 13-v voisi jo hankkia maksukortin. Sinne vanhempien on helppo lisätä rahaakin, jos lapsi joutuu matkalla pulaan
- äiti olisi voinut muistuttaa lastaan kotoa lähtiessä, että illat ovat jo viileitä.Takkia on jo syytä pitää mukana.Ei kaikki matkustele junalla ja ei tollaset uutiset välttämättä silloin jää mieleen, jos on edes kuullutkaan.
Kaikilla EI ole älykännykkää, eikä se saisi estää lipun ostoa.
Näytä minulle 13v, jolla ei ole älykännykkää.
Vierailija kirjoitti:
No just. Kyllähän tuollaiselle reissulle ensimmäistä kertaa lähtiessä pitää ehdottomasti katsoa sen verran, että puhelimessa on virtaa ja sen lipunkin voi jo ostaa ennen matkaa. Miten ihmeessä nämä vain laitetaan matkaan edes katsomatta, onko puhelimessa virtaa?
Miten ihmeessä sinäkin siinä kommentoit edes lukematta juttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
13-vuotias poika matkusti Helsingistä Hyvinkäälle junalla ja joutui poistumaan junasta Järvenpäässä, koska ei olltu ostanut lippua. Äiti itkee katkeraa kohtaloa lehdessä.
- tieto lipunmyynnin loppumisesta ei ollut tavoittanut poikaa (äitiä?). Siitä ei olekaan kuin pari kolme kuukautta infottu asemilla, junissa, lehdissä ja uutisissa.
- kännykkään olisi ollut helppo ladata sovellus lipun ostamista varten vaikka matkan aikana, jos sitä ei vielä oltu tehty.
- 13-v voisi jo hankkia maksukortin. Sinne vanhempien on helppo lisätä rahaakin, jos lapsi joutuu matkalla pulaan
- äiti olisi voinut muistuttaa lastaan kotoa lähtiessä, että illat ovat jo viileitä.Takkia on jo syytä pitää mukana.Ei kaikki matkustele junalla ja ei tollaset uutiset välttämättä silloin jää mieleen, jos on edes kuullutkaan.
Kaikilla EI ole älykännykkää, eikä se saisi estää lipun ostoa.
Näytä minulle 13v, jolla ei ole älykännykkää.
No meidän lapsella esim ei ole. Itseni tää tieto lippumuutoksista tavoitti Facebookin kautta, kun entiset työkaverit kiroilivat sitä. Mitään virallista infoa en tod ole nähnyt.
Onhan tuo varmasti tuntunut ikävältä tilanteelta, mutta kuka uuno oikeasti ei osta lippua etukäteen? Varsinkin kun se on niin lapsellisen helppo tilata ihan puhelimellakin valmiiksi mobiililippuna. En nyt tarkoita että tuon pojan siitä olisi tarvinnut huolehtia, mutta kyllä vanhemmat olisivat voineet hieman ottaa selvää ensin noista käytännöistä. Itse kyllä ostaisin lapselle junalipun valmiiksi.
Ei todellakaan kannata turvautua ylipäänsä niihin asemien lippuautomaatteihin, eihän nekään varmuudella ole aina toiminnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
13-vuotias poika matkusti Helsingistä Hyvinkäälle junalla ja joutui poistumaan junasta Järvenpäässä, koska ei olltu ostanut lippua. Äiti itkee katkeraa kohtaloa lehdessä.
- tieto lipunmyynnin loppumisesta ei ollut tavoittanut poikaa (äitiä?). Siitä ei olekaan kuin pari kolme kuukautta infottu asemilla, junissa, lehdissä ja uutisissa.
- kännykkään olisi ollut helppo ladata sovellus lipun ostamista varten vaikka matkan aikana, jos sitä ei vielä oltu tehty.
- 13-v voisi jo hankkia maksukortin. Sinne vanhempien on helppo lisätä rahaakin, jos lapsi joutuu matkalla pulaan
- äiti olisi voinut muistuttaa lastaan kotoa lähtiessä, että illat ovat jo viileitä.Takkia on jo syytä pitää mukana.Ei kaikki matkustele junalla ja ei tollaset uutiset välttämättä silloin jää mieleen, jos on edes kuullutkaan.
Kaikilla EI ole älykännykkää, eikä se saisi estää lipun ostoa.
Näytä minulle 13v, jolla ei ole älykännykkää.
Miten se nyt tähän liittyy???
Epäreilua poikaa kohtaan joka tapauksessa.
13-vuotias on eri asia kuin 8-vuotias mutta myös eri asia kuin 18-vuotias.
Ylipäätään se, ettei lippuja junista pysty enää ostamaan on ihan järjetön uudistus.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo varmasti tuntunut ikävältä tilanteelta, mutta kuka uuno oikeasti ei osta lippua etukäteen? Varsinkin kun se on niin lapsellisen helppo tilata ihan puhelimellakin valmiiksi mobiililippuna. En nyt tarkoita että tuon pojan siitä olisi tarvinnut huolehtia, mutta kyllä vanhemmat olisivat voineet hieman ottaa selvää ensin noista käytännöistä. Itse kyllä ostaisin lapselle junalipun valmiiksi.
Ei todellakaan kannata turvautua ylipäänsä niihin asemien lippuautomaatteihin, eihän nekään varmuudella ole aina toiminnassa.
Hyvinkääläinen uuno, joka on vuosikymmenet tottunut siihen, että junasta saa lipun. Sellainen joka matkustaa kerran vuodessa ja joka ei ole nähnyt vr:n epämääräistä tiedotusta.
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005345378.html