Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Volvolta alkaa tulla täyssähköautoja useita eri malleja vuodesta 2019 alkaen

Vierailija
05.07.2017 |

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/volvolta-yllatysveto-kaikki-uudet-ma…

Volvo alkaa tosissaan siirtyä pois perinteisestä tekniikasta.
Uusissa malleissa ei vuodesta 2019 alkaen enää missään ole pelkkää perinteistä bensa- tai dieselmoottoria.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volvossa ei muuta koskaan olekaan kuin perinteistä tekniikkaa.

Vierailija
2/66 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/volvolta-yllatysveto-kaikki-uudet-ma…

Volvo alkaa tosissaan siirtyä pois perinteisestä tekniikasta.

Uusissa malleissa ei vuodesta 2019 alkaen enää missään ole pelkkää perinteistä bensa- tai dieselmoottoria.

Monissa malleissa on 2019 jälkeenkin perinteinen bensa- tai dieselmoottori osana hybridiautoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/volvolta-yllatysveto-kaikki-uudet-ma…

Volvo alkaa tosissaan siirtyä pois perinteisestä tekniikasta.

Uusissa malleissa ei vuodesta 2019 alkaen enää missään ole pelkkää perinteistä bensa- tai dieselmoottoria.

Monissa malleissa on 2019 jälkeenkin perinteinen bensa- tai dieselmoottori osana hybridiautoa.

Joo, mutta siitä se muutos pikku hiljaa alkaa. Kohta tulee saksalaiset autotehtaat perässä.

Tesla Model 3 tuotanto on jo alkanut, 400000 ennakkotilausta tuosta autosta.

Vierailija
4/66 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt Volvo veikkaa väärää hevosta. Sähköautosta ei ole polttomoottoriauton korvaajaksi. Kuinka moni on valmis maksamaan kymmeniä tuhansia autosta, jolla pääsee enintään 200 km kerrallaan ja esimerkiksi lomamatka pääkaupunkiseudulta Lappiin tarkoittaa vähintään viittä yöpymistä matkalla sellaisissa paikoissa joissa voi ladata akut.

Eikä pidä unohtaa fiskaalista puolta. Suomen valtio olisi suurissa taloudellisissa vaikeuksissa jos alkaisimme kaikki yht'äkkiä ajaa bensa-/dieselautojen sijaan hybridillä ja sähköllä. Eivät öljysheikit ja öljy-yhtiöt oikeasti juurikaan hyödy korkeista polttoainehinnoistamme, vaan ne rahat päätyvät valtion pohjattomaan kassaan.

Vierailija
5/66 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt Volvo veikkaa väärää hevosta. Sähköautosta ei ole polttomoottoriauton korvaajaksi. Kuinka moni on valmis maksamaan kymmeniä tuhansia autosta, jolla pääsee enintään 200 km kerrallaan ja esimerkiksi lomamatka pääkaupunkiseudulta Lappiin tarkoittaa vähintään viittä yöpymistä matkalla sellaisissa paikoissa joissa voi ladata akut.

Eikä pidä unohtaa fiskaalista puolta. Suomen valtio olisi suurissa taloudellisissa vaikeuksissa jos alkaisimme kaikki yht'äkkiä ajaa bensa-/dieselautojen sijaan hybridillä ja sähköllä. Eivät öljysheikit ja öljy-yhtiöt oikeasti juurikaan hyödy korkeista polttoainehinnoistamme, vaan ne rahat päätyvät valtion pohjattomaan kassaan.

Volvolta tulee täyssähköversioiden lisäksi useita plug-in -versioita.

Lapin matkoja omalla autolla (pk-seudulta käsin) tekee pienehkö osa autoilijoista.

Kaikki ei varmaan yhtäkkiä siirry sähköautoihin. Akut paranevat kaiken aikaa, tuo toimintasäde varmasti kasvaa koko ajan.

Vierailija
6/66 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt Volvo veikkaa väärää hevosta. Sähköautosta ei ole polttomoottoriauton korvaajaksi. Kuinka moni on valmis maksamaan kymmeniä tuhansia autosta, jolla pääsee enintään 200 km kerrallaan ja esimerkiksi lomamatka pääkaupunkiseudulta Lappiin tarkoittaa vähintään viittä yöpymistä matkalla sellaisissa paikoissa joissa voi ladata akut.

Eikä pidä unohtaa fiskaalista puolta. Suomen valtio olisi suurissa taloudellisissa vaikeuksissa jos alkaisimme kaikki yht'äkkiä ajaa bensa-/dieselautojen sijaan hybridillä ja sähköllä. Eivät öljysheikit ja öljy-yhtiöt oikeasti juurikaan hyödy korkeista polttoainehinnoistamme, vaan ne rahat päätyvät valtion pohjattomaan kassaan.

Volvolta tulee täyssähköversioiden lisäksi useita plug-in -versioita.

Lapin matkoja omalla autolla (pk-seudulta käsin) tekee pienehkö osa autoilijoista.

Kaikki ei varmaan yhtäkkiä siirry sähköautoihin. Akut paranevat kaiken aikaa, tuo toimintasäde varmasti kasvaa koko ajan.

Akkuja on paranneltu jo sata vuotta, ehkä toiset sata ja se on siinä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/66 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt Volvo veikkaa väärää hevosta. Sähköautosta ei ole polttomoottoriauton korvaajaksi. Kuinka moni on valmis maksamaan kymmeniä tuhansia autosta, jolla pääsee enintään 200 km kerrallaan ja esimerkiksi lomamatka pääkaupunkiseudulta Lappiin tarkoittaa vähintään viittä yöpymistä matkalla sellaisissa paikoissa joissa voi ladata akut.

Eikä pidä unohtaa fiskaalista puolta. Suomen valtio olisi suurissa taloudellisissa vaikeuksissa jos alkaisimme kaikki yht'äkkiä ajaa bensa-/dieselautojen sijaan hybridillä ja sähköllä. Eivät öljysheikit ja öljy-yhtiöt oikeasti juurikaan hyödy korkeista polttoainehinnoistamme, vaan ne rahat päätyvät valtion pohjattomaan kassaan.

Sähkön me voimme valmistaa itse. Raakaöljyä emme.

Vierailija
8/66 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt Volvo veikkaa väärää hevosta. Sähköautosta ei ole polttomoottoriauton korvaajaksi. Kuinka moni on valmis maksamaan kymmeniä tuhansia autosta, jolla pääsee enintään 200 km kerrallaan ja esimerkiksi lomamatka pääkaupunkiseudulta Lappiin tarkoittaa vähintään viittä yöpymistä matkalla sellaisissa paikoissa joissa voi ladata akut.

Eikä pidä unohtaa fiskaalista puolta. Suomen valtio olisi suurissa taloudellisissa vaikeuksissa jos alkaisimme kaikki yht'äkkiä ajaa bensa-/dieselautojen sijaan hybridillä ja sähköllä. Eivät öljysheikit ja öljy-yhtiöt oikeasti juurikaan hyödy korkeista polttoainehinnoistamme, vaan ne rahat päätyvät valtion pohjattomaan kassaan.

Osaatko rakentaa vielä huonompaa olkiukkoa? En kommentoi tähän trollaukseen enempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/66 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt Volvo veikkaa väärää hevosta. Sähköautosta ei ole polttomoottoriauton korvaajaksi. Kuinka moni on valmis maksamaan kymmeniä tuhansia autosta, jolla pääsee enintään 200 km kerrallaan ja esimerkiksi lomamatka pääkaupunkiseudulta Lappiin tarkoittaa vähintään viittä yöpymistä matkalla sellaisissa paikoissa joissa voi ladata akut.

Eikä pidä unohtaa fiskaalista puolta. Suomen valtio olisi suurissa taloudellisissa vaikeuksissa jos alkaisimme kaikki yht'äkkiä ajaa bensa-/dieselautojen sijaan hybridillä ja sähköllä. Eivät öljysheikit ja öljy-yhtiöt oikeasti juurikaan hyödy korkeista polttoainehinnoistamme, vaan ne rahat päätyvät valtion pohjattomaan kassaan.

Volvolta tulee täyssähköversioiden lisäksi useita plug-in -versioita.

Lapin matkoja omalla autolla (pk-seudulta käsin) tekee pienehkö osa autoilijoista.

Kaikki ei varmaan yhtäkkiä siirry sähköautoihin. Akut paranevat kaiken aikaa, tuo toimintasäde varmasti kasvaa koko ajan.

Akkuja on paranneltu jo sata vuotta, ehkä toiset sata ja se on siinä!

Sähköautokin on ollut tulevaisuutta jo yli sata vuotta. Toiset sata siihenkin, niin ehkä se sitten...

Vierailija
10/66 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt Volvo veikkaa väärää hevosta. Sähköautosta ei ole polttomoottoriauton korvaajaksi. Kuinka moni on valmis maksamaan kymmeniä tuhansia autosta, jolla pääsee enintään 200 km kerrallaan ja esimerkiksi lomamatka pääkaupunkiseudulta Lappiin tarkoittaa vähintään viittä yöpymistä matkalla sellaisissa paikoissa joissa voi ladata akut.

Eikä pidä unohtaa fiskaalista puolta. Suomen valtio olisi suurissa taloudellisissa vaikeuksissa jos alkaisimme kaikki yht'äkkiä ajaa bensa-/dieselautojen sijaan hybridillä ja sähköllä. Eivät öljysheikit ja öljy-yhtiöt oikeasti juurikaan hyödy korkeista polttoainehinnoistamme, vaan ne rahat päätyvät valtion pohjattomaan kassaan.

Viisi yöpymistä? Missä ajassa elät? Teslan pikalaturi lataa auton 20min ajassa, tuskin kukaan nytkään yhdeltä istumalta ajaa etelästä Lappiin.

Tulee kyllä Suomeenkin jahka sähköautot yleistyvät.

Päästään käyttämään sitä "kotimaista" ydinvoimaa (Venäläistä uraania) autoiluun Saudien öljyn asemesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/66 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten, kun sähköautolla voi tehdä 700 km reissun yhdessä päivässä, niin voin siirtyä sellaiseen. 

Vierailija
12/66 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten, kun sähköautolla voi tehdä 700 km reissun yhdessä päivässä, niin voin siirtyä sellaiseen. 

Teslalla onnistuu kevyesti kunhan on pikalatausasemia matkan varrella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/66 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt Volvo veikkaa väärää hevosta. Sähköautosta ei ole polttomoottoriauton korvaajaksi. Kuinka moni on valmis maksamaan kymmeniä tuhansia autosta, jolla pääsee enintään 200 km kerrallaan ja esimerkiksi lomamatka pääkaupunkiseudulta Lappiin tarkoittaa vähintään viittä yöpymistä matkalla sellaisissa paikoissa joissa voi ladata akut.

Eikä pidä unohtaa fiskaalista puolta. Suomen valtio olisi suurissa taloudellisissa vaikeuksissa jos alkaisimme kaikki yht'äkkiä ajaa bensa-/dieselautojen sijaan hybridillä ja sähköllä. Eivät öljysheikit ja öljy-yhtiöt oikeasti juurikaan hyödy korkeista polttoainehinnoistamme, vaan ne rahat päätyvät valtion pohjattomaan kassaan.

Tulevat kirjoituksestasi mieleen 1980-luvun lopun kommentit mukana kannettavista puhelmista, jotka joidenkin viisaiden mielestä olivat älytön ja pikaisesti unholaan vaipuva keksintö.

Vierailija
14/66 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten, kun sähköautolla voi tehdä 700 km reissun yhdessä päivässä, niin voin siirtyä sellaiseen. 

Kyllä autolla voi, Suomeen ei vaan ole takapajulana rakennettu latausasemia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/66 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten sähkön hintaa ja sähköveroa nostetaan entisestään kivasti kun kaikki ajelee sähköautoilla. Nytkin sähkö on jo niin hiton kallista.

Vierailija
16/66 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten, kun sähköautolla voi tehdä 700 km reissun yhdessä päivässä, niin voin siirtyä sellaiseen. 

Teslalla onnistuu kevyesti kunhan on pikalatausasemia matkan varrella.

Mikä öljy-yhtiön trolli alapeukuttaa? Ottakaa asioista selvää...

Vai pelottaa juntteja uusi tekniikka?

Vierailija
17/66 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuoden päästä ei enää uusia autoja juurikaan myydä, joissa ei olisi vähintäänkin hybriditekniikka käytössä. 20 vuoden päästä uudet autot ovat pääosin täyssähköisiä. Suomi on silloin täynnä pikalatausasemia.

Vierailija
18/66 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten, kun sähköautolla voi tehdä 700 km reissun yhdessä päivässä, niin voin siirtyä sellaiseen. 

Teslalla onnistuu kevyesti kunhan on pikalatausasemia matkan varrella.

Valitettavasti ei ole nyt ylimääräistä 100k€ laittaa autoon, mutta ehkä joku päivä sitten.

Vierailija
19/66 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten sähkön hintaa ja sähköveroa nostetaan entisestään kivasti kun kaikki ajelee sähköautoilla. Nytkin sähkö on jo niin hiton kallista.

Kerros-, rivi- ja omakotitalot voivat asentaa aurinkopaneeleja katoilleen. Suomessa saadaan yhtä paljon aurinkoenergiaa 2/3 vuodesta, kuin Pohjois-Saksassa. Uudet paneelit ovat vielä tehokkaampia ja toimivat myös kun aurinko on kevyen pilven takana.

Myöskin sähköauton kilometrit ovat energian kulutukselta selvästi halvempia kuin bensiiniauton, joten millä perusteella "sähkö on jo niin hiton kallista"? Bensiinihän se oikeasti kallista on.

Vierailija
20/66 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten, kun sähköautolla voi tehdä 700 km reissun yhdessä päivässä, niin voin siirtyä sellaiseen. 

Teslalla onnistuu kevyesti kunhan on pikalatausasemia matkan varrella.

Mikä öljy-yhtiön trolli alapeukuttaa? Ottakaa asioista selvää...

Vai pelottaa juntteja uusi tekniikka?

Alapeukku siksi, että niitä latauspisteitä ei ole ihan joka puolella Suomea ja koska Tesla ei ole ihan peruspulliaisen auto. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän