Lue keskustelun säännöt.
Mikäs velvollisuus lääkäreillä nykyään on tehdä se ilmiotus?
Kommentit (6)
koska asian peittely ei ole lapsen etu. salailusta hyötyy vain kaltionkohtelija.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ja tämä velvollisuus siis menee vaitiolovelvollisuuden yli. Käytännössä esim. alle 18-v. päivystykseen tulleet humalaiset lapset ilmoitetaan monessa paikassa rutiinisti. Vanhemman vakava sairaus - vain, jos lapsi tarvitsee suojelua, kuten joku jo sanoikin.
t. lääkäri
siis kun ilmoitus tehdään ja tulee se käynti...
Se last. suoj. lait. oleva sosionomi