Miten käytännössä laitatte lapsilisät lastenne tilille?
Kun jos on useampi lapsi, niin silloinhan niistä maksetaan erisuuruisia summia. Miten tasoitatte pitkässä juoksussa?
Kommentit (13)
Lapsilisät tulevat käyttöön. Aina silloin tällöin yritämme siirtää lastemme tileille rahaa, saman summan kummallekin.
Ne on "lisä"ä. Eli budjetin ulkopuolista tuloa.
18-vuotislahjaksi kerrotaan tilistä meillä.
Vierailija kirjoitti:
Kun jos on useampi lapsi, niin silloinhan niistä maksetaan erisuuruisia summia. Miten tasoitatte pitkässä juoksussa?
Newsflash: lapsilisät eivät ole lapsen rahaa, vaan lapsen huoltajan ja ne on tarkoitettu lapsesta koituviin kustannuksiin. Ei säästötilille.
Lapsilisät voitaisiin lopettaa, jos niitä ei oikeasti tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun jos on useampi lapsi, niin silloinhan niistä maksetaan erisuuruisia summia. Miten tasoitatte pitkässä juoksussa?
Newsflash: lapsilisät eivät ole lapsen rahaa, vaan lapsen huoltajan ja ne on tarkoitettu lapsesta koituviin kustannuksiin. Ei säästötilille.
Köyhäilyä.
Eihän toi ole mikään ongelma. Se rahahan tulee könttänä, joten jaetaan kaikille tasan.
Meillä menee erilliselle säästötilille. Juuri nyt vauvasta ei ole kuin vaippa- ja vaatekuluja.
Onpa vaikeaa. Laitat jokaiselle lapselle satasen. Ei ne sun tilille tulevat rahat ole mitään korvamerkittyä rahaa.
0/5
Vierailija kirjoitti:
Eihän toi ole mikään ongelma. Se rahahan tulee könttänä, joten jaetaan kaikille tasan.
Jakohetkellä jaetaan tasan tarkoittaa sitä, että koko ajalta ei tule samat summat.
Lapsi lisää ei kuulu maksaa lapselle vaan sen on juuri rahallinen tuki vanhemmille toki jos lapsii asuu, vaikka nuorisokodissa tai jo omillaan, vaikka 16 vuotiaana niin silloin hän saa yleensä summan itselleen.
Emme mitenkään. Ne käytetään.