Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko maksaisit villasukista?

Vierailija
17.12.2024 |

Paljonko maksaisit mallin mukaan teetetyistä villasukista jos sukissa kuvioita eli kahta eri väriä?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

15e

Vierailija
2/40 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksaisi valmiista sukista vaan ostaisin langat ja neuloisin itse.

Mutta jos miettii, että langat maksaa varmasti joku 7-10 euroa (riippuen varren pituudesta, vähintään 2 kerää lankaa on hankittava koska sukissa kaksi väriä), niin siitä voi vähän alkaa laskeskella, paljonko haluaa maksaa sitten siitä neulomistyöstä.

(en itse osaa hinnoitella, siksi en neulokaan myyntiin. Tai paremminkin: en kehtaa pyytää maksua)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi siis aika monimutkainen kuviointi ja pitkähköt varret.

Vierailija
4/40 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-8 euroa neulomistyöstä ei kuulosta kovin reilulta. :-)

Vierailija
5/40 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi siis aika monimutkainen kuviointi ja pitkähköt varret.

Mihin ne kuviot saappaissa näkyy?  Pitkähköt varret tietysti oltava.

Vierailija
6/40 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nilkkasukat olleet noin 25eur, pitkät, monikuviolliset 45-50 eur (näin ainakin viimeisissä myyjäisissä joissa kävin).

Vierailija
7/40 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5e

Vierailija
8/40 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 € koska tekisin ne itse

Vierailija
9/40 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5e

Langatkin maksavat paljon enemmän

Vierailija
10/40 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus nilkkamalliset mutta kauniisti koristellut (vie aikaa neuloa) maksan n.30€ ja polvipituiset pitkät, esim. palmikkoneule ja kauniita koristeluja, 40-55€.

Ostan paljon villasukkia koska käytän niitä ympäri vuoden ja arvostan suuresti kaunista käsityötä mitä nimenomaan villasukat Suomessa on. Villasukkien värien ja koristelun suunnittelu, kutominen itsessään vie aikaa, josta mielelläni kauniista työstä maksan. Se kuuluu tekijälle.  

Vierailija
11/40 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksaisi mitään. Villasukkia on joka paikka täynnä ja kudontahullut sukulaiset tuuskaavat niitä enemmän kuin on ottajia. Luultavasti en myöskään kaipaisi villasukkia jos ei niitä olisi.

Olen pahoillani mutta en usko että sukkia kutomalla tai muita käsitöitä tekemällä saa hankittua juurikaan lisätuloa.

Vierailija
12/40 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta hienoja villasukkia kuvioilla, koska en ole rahakas. Eli ostaisin varmaan halpamarkettikamaa tai edullisemmat.

Vierailija
13/40 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5e

Tilaa Kiinasta. Edes lankoja et saa vitosella.

Vierailija
14/40 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea hinta ehkä noin 35e kaksivärisistä (langat maksavat  12 e noin yhteensä) ja pitkävartisista.

Mutta jos työstä haluaa palkan, niin silloin vaikka olisi nopeakin kutoja, ehkä tosiaan jopa sen 50e.Tosin itsellä jäisi ostamatta kalleuden vuoksi.

Lyhytvartiset sukat saa yhdestä rullasta lankaa, eli langan hinta noin 6e.

Vierailija
15/40 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En maksaisi mitään. Villasukkia on joka paikka täynnä ja kudontahullut sukulaiset tuuskaavat niitä enemmän kuin on ottajia. Luultavasti en myöskään kaipaisi villasukkia jos ei niitä olisi.

Olen pahoillani mutta en usko että sukkia kutomalla tai muita käsitöitä tekemällä saa hankittua juurikaan lisätuloa.

Mä olin asiakkaana just joulumyyjäisissä ja villasukat kävi kyllä todella hyvin kaupaksi siellä.

Vierailija
16/40 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Kyllä monet saa lisätuloja.

Vierailija
17/40 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea hinta ehkä noin 35e kaksivärisistä (langat maksavat  12 e noin yhteensä) ja pitkävartisista.

Mutta jos työstä haluaa palkan, niin silloin vaikka olisi nopeakin kutoja, ehkä tosiaan jopa sen 50e.Tosin itsellä jäisi ostamatta kalleuden vuoksi.

Lyhytvartiset sukat saa yhdestä rullasta lankaa, eli langan hinta noin 6e.

Mutta kaksivärisiä ei saa, koska pitää ostaa kaksi lankakerää. Ja ainakin Novitan 7 Veljestä on enää vain 100 g kerä, joka ei välttämättä riitä edes yhteen sukkapariin. Se entinen 150 g kerä riitti. Toki on muitakin lankoja kuin tuo 7veikka.

Vierailija
18/40 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tämä villasukkaviha on? Eikö kermaperse ap keksi enää mitään muuta vihan kohdetta kuin isoäitinsä neulomat villasukat? Raukkamainen paska kun ei uskalla edes sanoa mummolleen suoraan että vttu älä neulo niitä villasukkia.

Suomalaisetkin ovat toisaalta neuloneet ja lähettäneet villasukkia ukrainalaisille sotilaille. Ehkä rintamalla osataan arvostaa niitä.

Vierailija
19/40 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5-8 euroa neulomistyöstä ei kuulosta kovin reilulta. :-)

Moni tarjoaa puolet lankojen hinnasta. Harrastukset maksaa.

Vierailija
20/40 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. En haluaisi muiden neulomia sukkia, sillä minun koipeni ovat sitä mallia, että pitää sovittaa neuleen edetessä. Jos annan vain kengän koon, saan taatusti sukat, jotka eivät mene nilkkaa pidemmälle. Kirjoneule erityisesti on hankala, koska se ei jousta yhtään. Äitini on ainoa, joka minulle osaa neuloa, mutta silloinkin koko varsi pitää olla joustinta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän