Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikkulintu pesinyt auton alle!

Vierailija
14.06.2016 |

Mitäs mä nyt teen? :) siellä on pesä ja varmaan munia tai poikasia, on siis vararenkaan päällä joka auton alla. Ei raaskisi liikkua enää koko autolla kyllä :D

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kosket pesään/muniin/poikasiin, niin lintu hylkää poikasensa.

Vierailija
2/5 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kosket pesään/muniin/poikasiin, niin lintu hylkää poikasensa.

Näinhän siinä käy, jos ihmisen haju tarttuu. Ap:n tilanteessa pitäisi odottaa pesintä loppuun, mutta ei taida onnistua, jos kyseessä käyttöauto. Fiksuinta olisi minimoida kärsimys ja tuhota pesä heti, varoa ettei emo tule silmille ja tappaa poikaset, etteivät kidu nälkäkuolemaan. Huono homma. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhotkaa ne pesät heti kun niitä huomaatte. Lintu ehtii vielä tehdä vielä uuden pesän muualle, eikä koko poikue kuole turhaan.

Vierailija
4/5 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kosket pesään/muniin/poikasiin, niin lintu hylkää poikasensa.

Näinhän siinä käy, jos ihmisen haju tarttuu. Ap:n tilanteessa pitäisi odottaa pesintä loppuun, mutta ei taida onnistua, jos kyseessä käyttöauto. Fiksuinta olisi minimoida kärsimys ja tuhota pesä heti, varoa ettei emo tule silmille ja tappaa poikaset, etteivät kidu nälkäkuolemaan. Huono homma. 

Tämä on itse asiassa myytti, linnut ei hylkää poikasiaan ihmisen hajun takia, linnuilla on verrattain huono hajuaisti. (Ja esimerkiksi biologit rengastavat ja tutkivat linnunpoikasia, tuskin tekisivät niin jos siitä seuraisi hylkäys.) 

Ei sillä, varsin hyvä myytti on jos se saa ihmiset jättämään linnunpesät rauhaan. 

Siirrä AP pesä jonnekin suojaisaan paikkaan auton lähelle ja anna linnuille mahdollisuus. Jos emoa ei näy päivän sisällä voit toimia omatuntosi mukaan poikasten kanssa. 

Vierailija
5/5 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kosket pesään/muniin/poikasiin, niin lintu hylkää poikasensa.

Näinhän siinä käy, jos ihmisen haju tarttuu. Ap:n tilanteessa pitäisi odottaa pesintä loppuun, mutta ei taida onnistua, jos kyseessä käyttöauto. Fiksuinta olisi minimoida kärsimys ja tuhota pesä heti, varoa ettei emo tule silmille ja tappaa poikaset, etteivät kidu nälkäkuolemaan. Huono homma. 

Tämä on itse asiassa myytti, linnut ei hylkää poikasiaan ihmisen hajun takia, linnuilla on verrattain huono hajuaisti. (Ja esimerkiksi biologit rengastavat ja tutkivat linnunpoikasia, tuskin tekisivät niin jos siitä seuraisi hylkäys.) 

Ei sillä, varsin hyvä myytti on jos se saa ihmiset jättämään linnunpesät rauhaan. 

Siirrä AP pesä jonnekin suojaisaan paikkaan auton lähelle ja anna linnuille mahdollisuus. Jos emoa ei näy päivän sisällä voit toimia omatuntosi mukaan poikasten kanssa. 

En tiedä tuosta hajujutusta, mutta pari pesää siirtäneenä olen huomannut, että ei oikein onnistu ilman poikasten hylätyksi tulemista. Syytä en osaa sanoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi