Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävelyvauhti eräällä vauvapalstaisella, mitä ihmettä?

Vierailija
09.01.2023 |

Tässä taannoin noin vuoden sisällä täällä kyseltiin; mikä on kävelyvauhtisi . Eräs todennäköisesti nainen kertoi sen olevan kilometri per minuutti. Muistaakseni mainitsi vielä, että oli noin 160 cm pitkä...tai paremminkin lyhyt. Siis hän käpyttelee 10-kilsaa tunnissa.
Tämä asia vain tuli mieleeeni eilen, kun kävin juoksumatolla vetämässä kympin lenkin Juosten! Aikaa paloi aika tasantarkkaan tunti. Ja kyllä siinä 60-papparainenkin sai laittaa jo tossua toisen eteen aika vinhaan.
Kivenkovaan vielä esitti argumentteja, kun epäilijöitä tuli hänen kommenttinsa. Siis täsmennyksenä vielä hän puhui todella normikäbelustä ei edes ns kovasta lenkistä.
Onkohanmenneet puurot ja vellit sekä mittasuhteet täysin sekaisin.
No joo . Tämä tuli vain eilen mieleeni ja päätin avautua. Uskooko hän itsekään, mitä kirjoittaa.
Joku roti olla pitäisi. Valehtelussakin.
Ps Ilta-lehdessä oli juttu entisestä huipputriatlonista Pauli Kiurusta. Hän kertoi nykyisin vetävän kovan lenkin olikohan se kolmesti viikkoon ja vauhti oli juuri tuo 6-minuuttia /km
kympin kertoi aina juoksevansa. Ei kävelevänsä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus kilometri per/ 6-minuuttia. Sorry.

Ap

Vierailija
2/12 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kävelet 60 km/h niin minuutissa menee kilometri.

Kannattaisi jo osallistua olympialaisiin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kilometri minuutissa? Sehän tarkoittaisi 60 km tunnissa... Vai oliko tarkoitus kirjoittaa kilometri 6 minuutissa, kun kerran tuossa jäljempänä siihen viittaat?

Sellainen 6 km / h on aika reipas kävelyvauhti. 6 min / km on lähinnä juoksuvauhti.

Vierailija
4/12 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

5km minulla  40-45minuttia.Muttaen olekaan huippu kuntolija,en hiipällä  liikuja.Nautin ulkoilu,joka säällää,joka päivä.Sitä huolimatta on polvien nivelrikot ja toisen polven kierukan repetymä.Periksi ei kivulle anneta.

Vierailija
5/12 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappa hyvä, syö hiilareita ennen kuin kirjoittelet leuhotuksia juoksuvauhdistasi nettiin. Aivotkin toimii.

Vierailija
6/12 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt täällä keskustelua, jossa joku olisi tosisssan väittänyt kävelevänsä 10 km / h. Mahdotonta tuo vauhti ei ole, mutta vaatii jo jonkinlaista kilpakävelytekniikkaa (10 km:n kävelyn naisten SE on alle 45 minuuttia).

Mutta olen 160 cm nainen, joka on osallistunut useampaan kertaan näihin kävelynopeuskeskusteluihin. Olen kertonut käveleväni 10 km helposti alle puoleentoista tuntiin, mutta se on täysin eri asia kuin tunti.

Vierailija
7/12 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on sekä ulkona että matolla aikalailla tuo 6 km / h, joskus vähän reippaampaa, mutta paljon nopsempaan ei enää voi mennä, tai käy jo helpommaksi pistää hölkäksi.

Vierailija
8/12 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pappa hyvä, syö hiilareita ennen kuin kirjoittelet leuhotuksia juoksuvauhdistasi nettiin. Aivotkin toimii.

En yrittänyt leuhotella. Nyt sitten yritän leuhotella.

Leukojakin menee 20-kilon lisäpainolla tällä hetkellä viisi kertaa. Juu ja en ole riisikeppikään. Paino 88 ja pituus 181...tosin olen harrastanut saleilua lähes koko aikuisikäni. Olen siis paremmassa kunnossa, kuin keskiverto kuuskymppinen mies, mutta on paljon, paljon kovempiakin . Taannoin hesarissa oli juttu vanhasta pariskunnasta. Mies veteli leukoja yli 60 kertaa ja vaimokin yli 40.

Vierailija
9/12 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole nähnyt täällä keskustelua, jossa joku olisi tosisssan väittänyt kävelevänsä 10 km / h. Mahdotonta tuo vauhti ei ole, mutta vaatii jo jonkinlaista kilpakävelytekniikkaa (10 km:n kävelyn naisten SE on alle 45 minuuttia).

Mutta olen 160 cm nainen, joka on osallistunut useampaan kertaan näihin kävelynopeuskeskusteluihin. Olen kertonut käveleväni 10 km helposti alle puoleentoista tuntiin, mutta se on täysin eri asia kuin tunti.

Olen myös joskus kertonut näissä keskusteluissa kävelleeni UKK-kävelytestin (2 km) urheilukentällä vähän alle 14 minuuttiin, mikä vastaa vähän yli 8,5 km tuntinopeutta. En kuitenkaan ole väittänyt, että pystyisin suoraan kävelemään koko tunnin ajan tuota nopeutta. Se vaatisi jo lihasten treenaamista, jotta pystyisi pitämään tuota nopeutta yllä pitempään. En hengästynyt testissä kuin lievästi, joten se puoli kunnosta ei olisi ongelma.

Ja edelleen 8,5 km/h on kävellessä ihan eri nopeus kuin 10 km/h.

Sama

Vierailija
10/12 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yrittänyt leuhotella. Nyt sitten yritän leuhotella.

Leukojakin menee 20-kilon lisäpainolla tällä hetkellä viisi kertaa. Juu ja en ole riisikeppikään. Paino 88 ja pituus 181...tosin olen harrastanut saleilua lähes koko aikuisikäni. Olen siis paremmassa kunnossa, kuin keskiverto kuuskymppinen mies, mutta on paljon, paljon kovempiakin . Taannoin hesarissa oli juttu vanhasta pariskunnasta. Mies veteli leukoja yli 60 kertaa ja vaimokin yli 40.

Et sä ole mies.

Mikä haahka lienet?

Mihin helvettiin teillä on kävellessä kiire ja miksi sitä vauhtia täytyy hehkuttaa koko ajan ja valehdella kamalasti.

Käyn kävelyllä päivittäin, mutta en suorita sitä kelloa vastaan.

Vierailija
11/12 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla on yllättävän monta maailmanmestaria.

Mun kävelyvauhti on aikalailla 7km/tunti. Sekin asfaltilla. Pururadalla, metsässä yms pehmeässä maastossa varmaan 5km/tunti. Ja mua on aina sanottu nopeaksi kävelijäksi.

Vierailija
12/12 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kympin "ennätys" ihan rehellisesti juoksemalla on 1h 10 min. Ajassa on kyllä ilmaa, eikä sitä ole vedetty maksimisykkeillä. Olisi kuitenkin epätodennäköistä, että pystyisin harjoittelematta tuntuvasti lisää vetämään alle tuntiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi