varas antoi lahjat sukulaisensa lapsille, jotenkin koskettavaa.. ei myynyt
Iltalehti uutisoi lauantaina varkaasta, joka vei jouluaattona oven taakse hetkeksi jätetystä lahjasäkistä 150-200 euron edestä lapsiperheen lahjoja. Tapaus sattui Turengissa, jossa perhe oli vierailemassa isoäidin luona. Perheellä on ollut tapana sanoa lapsille, että kiireinen joulupukki ei ehtinyt sisälle, vaan jätti lahjat oven taakse.
Perheen äiti Tea ilmoitti etsivänsä tekijää Facebookissa sekä kerrostalon rappukäytävään jätetyllä lapulla. Tapaninpäivänä isoäidin postiluukusta pudotettiin lappu, jossa luki epäillyn tekijän nimi.
- Tiesimme henkilön entuudestaan kylältä. Kävimme juttelemassa epäillyn varkaan kanssa ja hän myönsi tekonsa, Tea kertoo.
Varastettuja lahjoja perhe ei ole saanut takaisin. Tean mukaan varas antoi lahjat sukulaisensa lapsille, eikä perhe halua ottaa lahjoja pois toisilta lapsilta. Lasten isäpuoli on luvannut tekijästä ilmoittavalle 400 euron löytöpalkkion. Pariskunta aikoo mennä maanantaina selvittämään asiaa vielä poliisin kanssa.
Lähde: iltalehti
Kommentit (37)
Lahjoja vietiin 150-200 euron edestä ja nuo lupasivat 400 euron palkkion vihjeestä, eli massia on. Olisivat hommanneet uudet lahjat ja jättäneet tuon lehdissä ja somessa kitisemisen väliin.
Onko sekin koskettavaa jos varastaa kaupasta sukulaisilleen?
Mä ihmettelin kanssa tuota löytöpalkkiota. Äiti sanoi, että on opiskelija eikä rahaa kauheasti ole.
Ajattelin samoin kun luin jutun. Eihän varastaminen oikein ole koskaan, mutta lahjat menettänyt perhekin vaikuttaa empaattiselle ja he varmasti pääsevät sopimukseen asiasta varkaan kanssa.
Tuli mieleen joulu-aatto vuosia sitten kun olin kaupassa missä myymälävaras jäi kiinni. Hänellä oli Carebears-dvd. Silloin toivoin, että vanha mies ei olisi jäänyt kiinni vaikka järki sanoi, että myymälävarkaus on rikos jonka maksaa kaikki veronmaksajat.
Tilaisuus teki varkaan. Ehkä hänellä ei koskaan ole ollut varaa ostaa lahjoja ja nyt kävi mäihä.
Toki väärin tehty, en hyväksy mutta ymmärrän.
Tuo oli oma pelkoni lasten pienenä ollessa että joku pöllii lahjasäkistä lahjat. Meillä kävi pukki ja lahjasäkki nostettiin terassille josta pukki sen otti ja toi lahjat sisälle.
No eikö edes lahjoja saaneiden lasten vanhemmat palauta varastettuja lahjoja? Katsovat iloisina, kun omat lapset leikkivät toisille tarkoitetuilla joululahjoilla? Varas vei lahjat ja antoi ne yhtä rosvoille sukulaisilleen? Jo on aikoihin eletty!
Ja nyt varmaan aloitetaan tavarataloissa ym. ns. hyvän joulun keräys: Auta rosvoa ja osta rosvosukulaisilleen lahjat! Kun yhyyy yhyyyh, piti rapusta anastaa, että omilleen sai otettua! Kun eihän tämä ole varastamista, eihän?
Ja rosvo kai itse ilmiantoi itsensä, jotta saa tuon palkkion? oliko vielä niin tyhmä ja ahne?
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelin kanssa tuota löytöpalkkiota. Äiti sanoi, että on opiskelija eikä rahaa kauheasti ole.
Isä-puoli lupas palkkion eli miehellä enempi rahaa käytössä.
Hahahaaa laittavat varkaan maksamaan 400€. Valehtelevia rikollisia ovat itsekin😞
Viranomaiset on sitä varten että ne hoitaa nämä. Ei siihen ip-lehtiä ja paskasomeja tarvi sotkea.
Vierailija kirjoitti:
Viranomaiset on sitä varten että ne hoitaa nämä. Ei siihen ip-lehtiä ja paskasomeja tarvi sotkea.
Tämä.
Mielestäni varkaan tulisi nyt korvata nämä puuttuvat lahjat ja pyytää syvästi anteeksi. Mutta ei mitään 400e vaan joko ostamalla samat lahjat tai niiden arvo käyeisenä. Oikeus päättää oman osuutensa jos nyt sinne asti edes menee. Tosi nolo temppu varkaalta.
Vierailija kirjoitti:
Viranomaiset on sitä varten että ne hoitaa nämä. Ei siihen ip-lehtiä ja paskasomeja tarvi sotkea.
Ihanko oikeasti kuvittelet että poliisi tutkisi kovinkaan aktiivisesti parisadan eurojen lelujen pöllimistä? Juu ei.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin samoin kun luin jutun. Eihän varastaminen oikein ole koskaan, mutta lahjat menettänyt perhekin vaikuttaa empaattiselle ja he varmasti pääsevät sopimukseen asiasta varkaan kanssa.
Tuli mieleen joulu-aatto vuosia sitten kun olin kaupassa missä myymälävaras jäi kiinni. Hänellä oli Carebears-dvd. Silloin toivoin, että vanha mies ei olisi jäänyt kiinni vaikka järki sanoi, että myymälävarkaus on rikos jonka maksaa kaikki veronmaksajat.
Verottaja aka valtio ei korvaa varastettua omaisuutta. Yleensä "hävikin" maksaa rikoksen uhri itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viranomaiset on sitä varten että ne hoitaa nämä. Ei siihen ip-lehtiä ja paskasomeja tarvi sotkea.
Ihanko oikeasti kuvittelet että poliisi tutkisi kovinkaan aktiivisesti parisadan eurojen lelujen pöllimistä? Juu ei.
Eipä siinä poliisilla paljon tutkimista, kun tekijä on tunnustanut.
Täh, tästähän oli aloitus heti aaton jälkeen ja kauhia polemiikki.
Vierailija kirjoitti:
Täh, tästähän oli aloitus heti aaton jälkeen ja kauhia polemiikki.
Siinä versiossa vietiin kaikki lahjat, taisi olla provo.
Vierailija kirjoitti:
Kansallispukuisisa?
Hahhahaa, Raineri vei Timitri-serkkunsa mukuloille varastetut lahjat! :D Mä en kestä!
Seuraavaksi alkaa autojen pölliminen, jotta serkun poijjaat pääsevät "kaupanteon" makuun :D Pantterit ne eivät pilkuistaan pääse!
Voipi olla tottakin. Ja rasismihuutajille tiedoksi, että näitä on naapurustossa sen verran asunut, että tuli nähtyä rodun tunnusmerkit.
Eihän se ole varastamista jos lahjat on oven ulkopuolella? Olisivat pitäneet kotonaan
Ei tosiaan ole koskettavaa mennä ja varastaa toisen lahjoja.