Riitelyä ja lohduttava lapsi.
Itkin sängyssä riideltyäni mieheni kanssa. Neljä vuotiasta lastamme alkoi itkettämään, kun näki minun itkevän ja tuli halaamaan lujasti. Sanoi itkuisella äänellään; "Äiti, miksi te riitelette? Miksi et hommaa meille uutta isiä? Sellaista toisenlaista?"
Aika pysäyttävää. :'(
Kommentit (4)
Jos miehesi on riidanhaluinen persoona niin ehkä se toisenlainen voisi olla hyvä vaihtoehto. Jos miehesi on ihan tavallinen ja teillä oli vaan tavallinen riita niin lapselle on hyvä selittää, että aikuisetkin riitelee ja sitten sovitaan jne. Äidillä on nyt paha mieli, mutta kyllä tämä helpottaa ja kiitos kun lohdutit. Pieni lapsi samaistuu siihen aikuiseen enemmän, joka hoitaa häntä enemmän eli monasti äitiin. Siksi äidin kyyneleet kolauttaa enemmän kuin isän. Ja se isä ei ehkä edes itkenyt eli se, joka itkee on lapsen mielestä loukatumpi osapuoli. Mutta ihana lapsi sulla:)
Aika kamalaan asemaan olet lapsesi laittanut. Itsekin olen elänyt pienessä perhehelvetissä enkä ikinä tee samaa omille lapsilleni.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 11:06"]Tuo on muuten todella repivä tilanne lapselle. Tiedän sen omasta kokemuksesta. Isä raivosi meille lapsille, ja itki sitten keittiön pöydän ääressä. Kiipesin syliin lohduttamaan.
Mutta sinun tulee oikeasti olla se, joka lohduttaa lasta!
Tiedän ja niin yleensä olenkin se lohduttava osapuoli. Harvoin minun näkee itkevän ja nyt se tapahtui että itkin kunnolla ääneen.Jäin miettimään noita lapsen sanoja siinä tilanteessa...
Tuo on muuten todella repivä tilanne lapselle. Tiedän sen omasta kokemuksesta. Isä raivosi meille lapsille, ja itki sitten keittiön pöydän ääressä. Kiipesin syliin lohduttamaan.
Mutta sinun tulee oikeasti olla se, joka lohduttaa lasta!
Tsemppiä.