Missä maassa on kaikki asiat paremmin kuin Suomessa?
Aika moni näkyy taas karistavan Suomen tomut jaloistaan ja häipyvän ikuisiksi ajoiksi ulkomaille, kun meillä on kaikki "paskaa" ja varsinkin leikatut lapsilisät.
Mutta mikä on se maa, jossa on kaikki asiat paremmin kuin Suomessa? Olen tätä ihan vakavasti pohtinut. Jos sellainen löytyy, voisi kiinnostaa itseänikin.
Niin että listaa tähän alle, kiitos.
Kommentit (77)
Norjassa. Montako sataa miljardia heillä olikaan säästössä ja sijoitettuna öljyvarantoja?
Saksassa. Parempaa, ihan kaikki.
Norjassa asuvat sukulaiset myös tykkäävät uudesta maastaan. Kallis, mutta hyvä.
Ei tarvitse kaikki asiat olla paremmin. Missä on iloisia ja ystävällisiä ihmisiä? Ja aurinko paistaa ja on lämmintä? Mä haluan muuttaa sinne.
Sveitsissä on asiat mallillaan. Siellä on osattu hyväksikäyttää ulkomaalaisten rikollisten ja sijoittajien halua piilottaa rahansa viranomaisilta. Siten maahan kannetaan päivittäin rahaa miljardeittain. Osansa tästä saa sitten myöa ihan tavalliset kansalaiset verotulojen ja ostosten kautta.
Sveitsissä on myös puhdasta, kaunista ja aika miellyttävä ilmasto. Maasta on hyvät yhteydet kaikkiin keski-Euroopan maihin, mutta vapaan liikkuvuuden lieveilmiöt eivät haittaa, kun maa ei ole EU-jäsen.
Elintaso on korkea. Sinne ei kuitenkaan muuteta tuosta vaan.
Aika moni kyllästyy elämäänsä tietyssä ympäristössä ja tekee radikaalit ratkaisut. Nimittäin minun ruotsalaisen kaverin kaveri kyllästyi liike-elämän johtoasemaan Tukholmassa ja sen mukanaan tuomaan vastuuseen, kiireeseen (plus burnoutiin), myi kaiken ja muutti Espanjan rannikolle, avasi sinne pienen putiikin jota pitää auki muutaman tunnin päivässä, tienaa niin sopivasti että voi maksaa sillä asunnon ja auton ja matkustelee välillä, ja nauttii vapaa-ajasta sekä tuoreesta ruuasta siellä.
Isosiskon tuttavaperhe jättää Helsingin ja molemmat vanhemmat johtoaseman virkansa, muuttavat monen sadan kilsan päähän jonnekin maalle kasvattamaan lampaita, vuohia ja luomutuotteita. Ympäristönvaihdos tulee varmasti olemaan terveellisempi lapsiakin ajatellen kun molemmat lapset kärsineet allergioista keskellä kaupungin saasteita.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 12:16"]Sveitsissä on asiat mallillaan. Siellä on osattu hyväksikäyttää ulkomaalaisten rikollisten ja sijoittajien halua piilottaa rahansa viranomaisilta. Siten maahan kannetaan päivittäin rahaa miljardeittain. Osansa tästä saa sitten myöa ihan tavalliset kansalaiset verotulojen ja ostosten kautta.
Sveitsissä on myös puhdasta, kaunista ja aika miellyttävä ilmasto. Maasta on hyvät yhteydet kaikkiin keski-Euroopan maihin, mutta vapaan liikkuvuuden lieveilmiöt eivät haittaa, kun maa ei ole EU-jäsen.
Elintaso on korkea. Sinne ei kuitenkaan muuteta tuosta vaan.
[/quote]
Olen asunut sveitsissä. Mieheni on sieltä kotoisin. Muutimme Suomeen koska sveitsissä on paljon kalliimpaa kuin Suomessa, asuminen tuhottoman kallista ja esimerkiksi ruoka todella kallista. Onneksi mieheni sai siirron Suomeen, Norjakin olisi kyllä ollut ihan kelpo kohde. Mutta asumiskulut laskivat kyllä huomattavasti. Ja sveitsissä on ne verot kuten täälläkin, jos saanen huomauttaa. Hieno ja ihana maa, jos on rikas!
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 12:16"]
Sveitsissä on asiat mallillaan. Siellä on osattu hyväksikäyttää ulkomaalaisten rikollisten ja sijoittajien halua piilottaa rahansa viranomaisilta. Siten maahan kannetaan päivittäin rahaa miljardeittain. Osansa tästä saa sitten myöa ihan tavalliset kansalaiset verotulojen ja ostosten kautta.
Sveitsissä on myös puhdasta, kaunista ja aika miellyttävä ilmasto. Maasta on hyvät yhteydet kaikkiin keski-Euroopan maihin, mutta vapaan liikkuvuuden lieveilmiöt eivät haittaa, kun maa ei ole EU-jäsen.
Elintaso on korkea. Sinne ei kuitenkaan muuteta tuosta vaan.
[/quote]
Lapsen osa-aikainen päivähoitopaikka maksaa Sveitsissä alkaen 2000 euroa per lapsi, joten se siitä :D
nimim. tuttavaperhe muutti sinne pariksi vuodeksi, mutta pärjäävät isännän palkalla ja säästöillään
Pohjois-Korea olisi näille kitisijöille täydellisen hyvä paikka. Kaikki on niiiin hyvin, että.... Rintamakarkurit pakenevat käpykaartiin.
Norja on aika hyvä, mutta ei sielläkään kaikki ole kunnossa. Siellä kytee valitettavasti aika paljon erilaista vihaa toisia kohtaan. Tietyt syrjäytyneet ihmiset tai ryhmät ovat valmiita tekemään ikäviä asioita, jotka näkyvät Suomessakin päättöminä väkivallantekoina. Maassa on myös mun käsittääkseni Suomea pahempi huumeongelma. Kunnat eivät myöskään pysty lähes aina vastaamaan lakisääteisistä palveluista. Norjaan on muuttanut paljon ulkomaalaisia (moni toki töihin), mutta heidän elämässään näkyy tietty juurettomuus ja iso joukko muualta tulleita toista kieltä puhuvia ihmisiä taas sotkee perusnorjalaista elämän menoa.
Rahaa valtiolla riittää ja tavallinen norjalainen ansaitsee hyvin.
Oliko Norjassa vielä niin että vuodessa saa 13 kk:n palkan plus vielä lomarahat siihen päälle verottomana?
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 12:08"]
Norjassa. Montako sataa miljardia heillä olikaan säästössä ja sijoitettuna öljyvarantoja?
[/quote]
Siellä on valtionvelkaa enemmän kuin Suomella...
Turkin Alanyassa, hyvät yhteisöt, edullista (vielä) ja mukavat ihmiset.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 12:20"]
Pohjois-Korea olisi näille kitisijöille täydellisen hyvä paikka. Kaikki on niiiin hyvin, että.... Rintamakarkurit pakenevat käpykaartiin.
[/quote]
Kansallistuntoa ei voi syödä, eikä se lämmitä kuin hetken.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 12:09"]
Saksassa. Parempaa, ihan kaikki.
[/quote]
Riippuu varmaan näkökulmasta. Pienien lasten työssäkäyvälle äidille on oikeasti todella hankala maa Suomeen verrattuna.
Tosin Norja ja Ruotsi ovat tässä suhteessa Suomea parempia maita.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 12:09"]
Saksassa. Parempaa, ihan kaikki.
[/quote]Ystäväni työskentelee Saksassa sairaanhoitajana ja palkka on huonompi kuin Suomessa, koska ei saa ilta-/yölisiä tms. Työ on kuitenkin vähintään yhtä vastuullista ja rankkaa työtä kuin Suomessa. Hän muuttaisikin mielellään Suomeen, jos perhetilanne sen vain sallisi.
Kaliforniassa.