Missä maassa on kaikki asiat paremmin kuin Suomessa?
Aika moni näkyy taas karistavan Suomen tomut jaloistaan ja häipyvän ikuisiksi ajoiksi ulkomaille, kun meillä on kaikki "paskaa" ja varsinkin leikatut lapsilisät.
Mutta mikä on se maa, jossa on kaikki asiat paremmin kuin Suomessa? Olen tätä ihan vakavasti pohtinut. Jos sellainen löytyy, voisi kiinnostaa itseänikin.
Niin että listaa tähän alle, kiitos.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse kaikki asiat olla paremmin. Missä on iloisia ja ystävällisiä ihmisiä? Ja aurinko paistaa ja on lämmintä? Mä haluan muuttaa sinne.
Då betyder ett flytt till vilket som helst annat EU-land en uppgradering.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 12:34"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 12:19"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 12:16"]
Sveitsissä on asiat mallillaan. Siellä on osattu hyväksikäyttää ulkomaalaisten rikollisten ja sijoittajien halua piilottaa rahansa viranomaisilta. Siten maahan kannetaan päivittäin rahaa miljardeittain. Osansa tästä saa sitten myöa ihan tavalliset kansalaiset verotulojen ja ostosten kautta.
Sveitsissä on myös puhdasta, kaunista ja aika miellyttävä ilmasto. Maasta on hyvät yhteydet kaikkiin keski-Euroopan maihin, mutta vapaan liikkuvuuden lieveilmiöt eivät haittaa, kun maa ei ole EU-jäsen.
Elintaso on korkea. Sinne ei kuitenkaan muuteta tuosta vaan.
Lapsen osa-aikainen päivähoitopaikka maksaa Sveitsissä alkaen 2000 euroa per lapsi, joten se siitä :D
nimim. tuttavaperhe muutti sinne pariksi vuodeksi, mutta pärjäävät isännän palkalla ja säästöillään
Myös meidän tuttavaperheemme, ilman aikarajaa tosin. Viime syksynä tuttavaperheen isän käväistessä Suomessa mieheni ajoi häntä mökkiviikonlopun jälkeen lentokentälle. Piti käydä matkalla Stockmannin herkussa - siis ei edes minkään Liedlissä -, koska kunnon pihviliha on Suomessa niin paljon halvempaa. Avautui sitten siinä samalla vähän siitä, kuinka vaimo kyllä haluaisi töihin, mutta jäisi auttamatta miinukselle vain lasten päivähoitokulujen takia.
Mieheni on saanut tasaisin väliajoin yhteydenottoja headhuntereilta, jotka yrittävät houkutella töihin Sveitsiin, mutta taidamme jättää väliin, vaikka maasta olemme siellä käydessämme pitäneetkin.
Ja tässä näemme, miksi Sveitsissä valtio ei ole veloissa korviaan myöden.
Eläminen maksaa siellä ihmiselle sen, mikä on asioiden todellinen hinta. Varmasti maksaa yksi päivähoitopaikka Suomessa per lapsi sen 2000 euroa kuussa vähintään - joku sen maksaa, ellei lapsen vanhemmat, niin joku toinen. Samoin liha olisi täällä kalliimpaa, jos sen hintaa ei keinotekoisesti laskettaisi kaikenmaailman tuilla.
Minusta tuo olisi kannatettava ratkaisu. Se on nyt nähty, että ei me voida tarjota ihmisille puoli-ilmaisia päivähoitopaikkoja yms. Miettikää nyt. Jos ei äidin palkka edes riitä siihen, että lasten päivähoidon kulut saisi maksettua, mikä ihmeen järki on siinä, että sellaiset lapset väkisin hoidetaan päiväkodissa? Että äiti saa työpaikastaan virikehoitopaikan itselleen päiväksi?
Mitä sellainen äidin työssäkäynti hyödyttää yhteiskuntaa, jos sillä ei kateta edes sitä lasten päivähoitoa, minkä hoito yhteiskunnalle kustantaa? Kuka sen hoidon sitten maksaa?
Tiedän, saan nyt alapeukkua. Mutta tämä on totuus. Olemme tässä jamassa, koska yhteiskunta tarjoaa ihmisille palveluita, joita emme pysty maksamaan.
Jämförelsen med kött haltar illa. Skulle EU inte ha stöd och restriktioner på import, skulle ni äta väldigt mycket bättre sydamerikanskt oxkött än finsk kossa. Det som skulle försvinna skulle vara mycket av det finska lantbruket.
Vierailija kirjoitti:
Sveitsissä on asiat mallillaan. Siellä on osattu hyväksikäyttää ulkomaalaisten rikollisten ja sijoittajien halua piilottaa rahansa viranomaisilta. Siten maahan kannetaan päivittäin rahaa miljardeittain. Osansa tästä saa sitten myöa ihan tavalliset kansalaiset verotulojen ja ostosten kautta.
Sveitsissä on myös puhdasta, kaunista ja aika miellyttävä ilmasto. Maasta on hyvät yhteydet kaikkiin keski-Euroopan maihin, mutta vapaan liikkuvuuden lieveilmiöt eivät haittaa, kun maa ei ole EU-jäsen.
Elintaso on korkea. Sinne ei kuitenkaan muuteta tuosta vaan.
Olipa tyhmästi kirjotettu. Sveitsi on Schengen-maa että sinne saa mennä Eu-maista ihan samanlailla ku toiseenki eu-maahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sveitsissä on asiat mallillaan. Siellä on osattu hyväksikäyttää ulkomaalaisten rikollisten ja sijoittajien halua piilottaa rahansa viranomaisilta. Siten maahan kannetaan päivittäin rahaa miljardeittain. Osansa tästä saa sitten myöa ihan tavalliset kansalaiset verotulojen ja ostosten kautta.
Sveitsissä on myös puhdasta, kaunista ja aika miellyttävä ilmasto. Maasta on hyvät yhteydet kaikkiin keski-Euroopan maihin, mutta vapaan liikkuvuuden lieveilmiöt eivät haittaa, kun maa ei ole EU-jäsen.
Elintaso on korkea. Sinne ei kuitenkaan muuteta tuosta vaan.Olipa tyhmästi kirjotettu. Sveitsi on Schengen-maa että sinne saa mennä Eu-maista ihan samanlailla ku toiseenki eu-maahan.
Joo, lomalle.
Tuskin ne ovat helpottaneet maahanmuuttopolitiikkaansa mutta ainakin ennen piti olla joko naimisissa sveitsiläisen kanssa tai kansainvälisessä/sveitsiläisessä yrityksessä töissä ja tulorajakin oli.
Ihan lippa vinossa sinne ei tosiaankaan muuteta:D
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse kaikki asiat olla paremmin. Missä on iloisia ja ystävällisiä ihmisiä? Ja aurinko paistaa ja on lämmintä? Mä haluan muuttaa sinne.
Afrikassa.
Saksassa ja yleisesti muualla euroopassa on asiat paremmin. Esim. Saksassa ruokakassi maksaa puolet vähemmän kuin Suomessa ja palkkataso taitaa olla Suomen luokkaa ellei parempi. Siispä Saksassa palkansaaja tekee nettopalkallaan enemmän kuin suomalainen.
Missään maassa ei ole KAIKKI asiat paremmin kuin Suomessa. Monissa maissa on joitakin asioita paremmin kuin Suomessa. Suomessa ovat kaikki asiat paremmin kuin joissain maissa. Suomessa maissa on joitakin asioita paremmin kuin monissa maissa.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 12:12"]
Ei tarvitse kaikki asiat olla paremmin. Missä on iloisia ja ystävällisiä ihmisiä? Ja aurinko paistaa ja on lämmintä? Mä haluan muuttaa sinne.
No esimerkiksi kuubalaiset on tunnettuja iloisuudesta ja ystävällisyydestä. Kuubassa myös riittää aurinkoa ja lämmintä.
..Sekä siggejä ja rommia, kaikkea mitä ihminen tarvitsee !
Norja on kuin Suomi mutta jokseenkin kaikessa parempi.
Vierailija kirjoitti:
Kaliforniahan on itsenäinen maa nykyään, ;)! Ja siellä on kullalla päällystetyt kadut ja kaikki kauniita sekä rohkeita.
Heistähän tuli telkasta moniosainen dokkari !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 12:12"]
Ei tarvitse kaikki asiat olla paremmin. Missä on iloisia ja ystävällisiä ihmisiä? Ja aurinko paistaa ja on lämmintä? Mä haluan muuttaa sinne.No esimerkiksi kuubalaiset on tunnettuja iloisuudesta ja ystävällisyydestä. Kuubassa myös riittää aurinkoa ja lämmintä.
..Sekä siggejä ja rommia, kaikkea mitä ihminen tarvitsee !
Vauvapalstailu saattaa jäädä vähemmälle. Internet-yhteyttä ei ole.
Puhutaan että Espanjassa ja Italiassa olisi terveydenhuolto parempi. Miten lienee?
Vierailija kirjoitti:
Miksi työnantajan pitäisi maksaa äidille siitä, että tämä poikii?
Kukas sun takapuolen sitten vanhainkodissa pyyhkii?!
Vierailija kirjoitti:
Menkää Jenkkeihin, siellä saa peräti 3 kk äitiysloman! :D
Mun entisellä työpaikalla äitiysloma oli 3 viikkoa palkatonta sanomattakin selvää että muutin Eurooppaan ennen perheen perustamista.
Pitkän linjan ulkosuomalaisena en ole vielä törmannyt maahan jossa kaikki olisi paremmin kuin Suomessa. Kaikkialla on omat hyvät ja huonot puolensa.
Oho. Onpa vanha aloitus. Näköjään aina ajankohtainen.
Riippunee lähtökohdista. Jos aikoo elää pelkillä tulonsiirroilla, kannattanee pysyä Pohjoismaiden kaltaisessa maassa. Jos taas on korkeastikoulutettu johtavassa asemassa oleva, voi harkita vaikka Yhdysvaltoja.
Saksa, Sveitsi, Monaco, Norja, Tanska, Itävalta, Yhdysvallat ja Kanada nyt ainakin.