Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeastiko joidenkin jalat kasvaa kun saa lapsia?

Vierailija
03.04.2007 |

Ei mun vaan! Lapsia 4 ja olen lihonut ja laihtunut mutta jalka aina pysynyt samankokoisena. Mistä johtuu jalan leviäminen?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi, mutta 1,5 numeroa kasvoi yhdestä.

Vierailija
2/19 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole onnellinen jos sulla ei ole kasvanut. Mutta raskaus yleisesti löysyttää (kaikkia) nivelsiteitä jolloin jalalle tapahtuu leviämistä ja laskeutumista. Tilanne saattaa palautua (osittain) raskauden jälkeen.



Näin mua on valistanut mun fysioterapeuttisiskoni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että kyseessä on ne samat hormonit, jotka löystyttää lantion sidoksia niin, että synnytys on mahdollinen.

Vierailija
4/19 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paino ei muuttunut

Vierailija
5/19 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisen raskauden jälkeen vanhat kengät olivat kireät, mutta just ja just mahtuivat. Toisen raskauden jälkeen ne vanhimmat kengät eivät enää edes menneet jalkaan.



Mun äidilläni on levinnyt jalka vuosien myötä. Nykyään hänellä taitaa olla jo 43. Hän teki koko elämänsä seisomatyötä, ja jotenkin ajattelen, että se on syypää.

Vierailija
6/19 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun painoa tulee, niin jalkapöydän holvi alentuu. Mitä matalampi holvi, sitä isompi jalka.

Ehkä sellaisella, jolla ei jalka ole kasvanut, on tämä holvi jo valmiiksi matala?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/19 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa lapset kaksikymppisenä niin paikat palautuvat paremmin? Ja jalka ei leviä.

Vierailija
8/19 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla siis levisi, olen vastaaja nro 8. Olin 32 kun sain esikoiseni ja 34 kun sain toisen.



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/19 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen onnellinen, että minulla laski, kengänkoko muuttui 34/35 --> 35/36. Nykyään voin jo ostaa arkikengät ihan aikuisten osastolta, jee!! Juhlakengät ja sandaalit täytyy kyllä edelleen kaivaa kiven alta, ellei halua sitten maksaa tolkuttomasti.

Vierailija
10/19 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jalka ei ole kasvanut, aina on ollut matala.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/19 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut aina leveä " akuankka" räpylä, luultavasti ei jalka ole kyennyt enää siitä leviämään.

Vierailija
12/19 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen raskauksia oli kengän koko 36. Ekan raskauden jälkeen kasvoi jalka 0,5 numeroa.. sen jälkeen kasvua on tullut hiljalleen niin että nykyään on selkeä 37.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/19 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei jalan koko muuttunut mihinkään ensimmäisen lapsen myötä ja minulla on melko korkea jalkaholvi. Ikää oli esikoisen syntyessä 28. Nyt odotan toista rv 15+6, saa nähdä miten käy tällä kertaa...

Vierailija
14/19 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ärsyttävää (ja hirveän kallista!!!), kaikki kengät meni uusiksi. Kapeat jalat edelleen mutta siis pituutta lisää.

Edellä fysioterapeutin siskohan jo mainitsi asiasta, kyse on nivelsiteiden löystymisestä raskauden aikana.



Samanlailla lantio voi levitä synnytysten jälkeen (tähän voi tosin vaikuttaa tehokkaalla lantionpohjan jumpalla).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/19 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskauksista, tai mulla on pian sukset omasta takaa =D

Vierailija
16/19 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalka leventynyt varsinkin huomattavasti. Olin 27v ekan saadessani, nyt 32.

Vierailija
17/19 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myynyt joskus opiskeluaikana kenkiä. Ja sillä kokemuksella voin kyllä sanoa, että suurimman osan jalat kasvavat aikuisiällä, aina ei välttämättä ole lapsiakaan, mutta ilmeisesti juuri se jalkaholvi laskeutuu ja leviämisen lisäksi myös pituutta tulee lisää.



Itselläni 3 lasta, jalka teininä 38 ja tällä hetkellä 40, jotkut hyvänmalliset 39 voivat myös mennä.



Kurjinta muuten oli naiset, jotka eivät tunnustaneet itselleen, että jalan koko on kasvanut, kun aina on ollut 38 niin on 38 edelleen. Kaamein näky oli nainen joka oli melkoisesti ylipainoinen, hän oli sullonut jalkansa liian pieniin kenkiin, ja sitten jo heti kengän päälle pursusi läski. Eikä tietenkään ottanut kuuleviin korviinsa ehdotusta isommist kengistä, kenkien mallit olivat vain huonoja kuulemma nykyään.



Ja vaikka itsekin olen ylipainoinen nykyään, niin kyllä tuo näky on jäänyt silmiini, aivan järkyttävänä.

Vierailija
18/19 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin loppuvuodesta ja kun tuli kesäkenkien oston aika, niin menikin taas koko 40 jalkaan. :)



Turvotusta oli loppuraskaudesta, kädet ja kaikki oli ihan turvoksissa.

Se selitti.

Vierailija
19/19 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta ja jalan muoto ja koko samanlaiset kuin ennen raskauksia. Olisin tyytyväinen, jos jalkani olisivat levenneet hieman, sillä minulla on todella sirot jalat. En löydä koskaan sopivia avokkaita tai pistokkaita. Jalkaholvini on muuten melko korkea, joten sekään ei selitä jalkojeni muuttumattomuutta raskauksien aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi