Te joilla omassa pihassa trampoliini ja kouluikäisiä lapsia
onko sääntönäl että vain yksi lapsi pomppii kerrallaan?
Meillä on uusi trampoliini ja säännöt vielä vähän hakusessa. Nytkin täällä on vvisi poikaa plus oma pomppimassa.
Kommentit (39)
kuitenkaan mittoja. Verkko on myös. Meillä tyttöjä ja kolme, korkeintaan 4 kerrallaan. Jos jotain temppuja tekee, muut seisoo reunalla odottamassa.
...mutta ainakaan meillä ei ole onnistunut koskaan.tramppa halk 5 m. lapset välillä 6-12 vuotta ja kaikki hyppivät kavereiden kanssa..vahinkoja ei ole sattunut yhtään ja tramppa ollut meillä ehkä 5 vuotta. 7 v sitten vanhin poika sai jalkaansa hiusmurtuman trampalla, mutta sekin tapahtui kaverin luona, eikä kyllä käynyt mielessäkään kaverin vanhempia syyttää asiasta. poika kyllä tiesi että pitäisi yksin hyppiä
kolmasluokkalainen luokkaa itsensä meidän tramppiksessa? -ap-
Siksi kannattaa valvoa ja asettaa ne säännöt vaikka lapset kuinka purnaisivat vastaan.
kolmasluokkalainen luokkaa itsensä meidän tramppiksessa? -ap-
Siksi kannattaa valvoa ja asettaa ne säännöt vaikka lapset kuinka purnaisivat vastaan.
Kääk, taidan sytyttää koko hökötyksen tuleen yön pimeinä tunteina :(
eli sinne ei ole muilla asiaa. Jos joku kielloista huolimatta tramppikselle menee, en aio korvata. Kyseessä on meidän piha, tänne ei ole muilla asiaa.
Meillä on kieltotaulu: kielletty muilta kuin omilta lapsilta eli sinne ei ole muilla asiaa. Jos joku kielloista huolimatta tramppikselle menee, en aio korvata. Kyseessä on meidän piha, tänne ei ole muilla asiaa.
:O
Meillä on kieltotaulu: kielletty muilta kuin omilta lapsilta eli sinne ei ole muilla asiaa. Jos joku kielloista huolimatta tramppikselle menee, en aio korvata. Kyseessä on meidän piha, tänne ei ole muilla asiaa.
:O
Jos vastuu on todella minulla, joka omistan trampan, niin kiellän sille menemisen. En ota vastuulleni sitä, että joku halvaantuu valvonnan puutteesta pudotessaan.
Paljon on tapauksia joissa selvitään pienemmillä kolhauksilla, mutta useamman tapauksen tiedän jossa yksi hyppijä on kaatunut ja toinen ei ole ehtinyt pysähtyä. Tuloksena on sitten murtunutta jalkaa ja kättä. Meillä on lapsille ehdoton käsky, vain yksi kerrallaan. Mikäli kerrankin jäävät kiinni muusta, lähtee trampoliini pois.
Meillä on kieltotaulu: kielletty muilta kuin omilta lapsilta eli sinne ei ole muilla asiaa. Jos joku kielloista huolimatta tramppikselle menee, en aio korvata. Kyseessä on meidän piha, tänne ei ole muilla asiaa.
:O
Jos vastuu on todella minulla, joka omistan trampan, niin kiellän sille menemisen. En ota vastuulleni sitä, että joku halvaantuu valvonnan puutteesta pudotessaan.
että teidän piha, muilla ei ole sinne asiaa.
Huh, onneksi täällä maalla ei oteta noin vakavasti näitä asioita. Kannatti muuttaa tänne.
itse olen voimisteluvalmentaja ja meillä on ehdoton sääntö, että jos tehdään temppuja, niin ainoastaan yksi kerrallaan, muut seisovat silloin maassa, ei trampoliinin reunalla.
Olen nähnyt useita päävammoja, joita tulee kun kaksi lasta pamauttaa päät yhteet tai jalat osuu päähän, tai joku pompula tms. Eräskin kilparyhmäläinen, kokenut hyppijä, sai tikkejä vaatineen haavan päähänsä ja lähes 2kk "sairaslomaa". Kerron nämä jutut aina esimerkkinä..
Meillä lapset joskus myös makoilevat tms "leikkivät" trampalla, silloin voi olla useampi, kuitenkin enintään 4 (painorajoitus). Erikokoisia lapsia en päästä trampalle hyppimään yhtä aikaa, koska painavampi voi "hyppäyttää" kevyemmän vahingossa tosi korkealle.. joskus lapset tekevät tätä tahalteen, mutta silloin ovat varautuneet ilmalentoon..
tosin meillä isoja lapsia, jotka tekevät lähinnä voltteja ja treenaavat kierteitä tms.. jos vaan hypitään perushyppyjä, niin sillon ei ole ihan niin tarkkaa..
ja joo, lapseni ovat leimanneet mut natsiksi sääntöineni. sellaista se on. lasten kavereiden vanhemmilla on samat säännöt kuin meillä, koska minulla on asiasta kokemusta. en siis ole lasten kavereidenkaan parissa niin suosittu.. trampanatsi siis täällä.
on sattunut haavereita (hyppy mennyt ohi trampasta, käsi jäänyt alle tms), mutta ei koskaan yhteentörmäyksiä.. näin isoilla lapsilla ei voi pitää verkkoakaan, kun hyppäävät korkeammalle, ja verkon päälle hyppääminen on varmasti vaarallisempaa, kun ettei verkkoa ole
Meillä on kieltotaulu: kielletty muilta kuin omilta lapsilta eli sinne ei ole muilla asiaa. Jos joku kielloista huolimatta tramppikselle menee, en aio korvata. Kyseessä on meidän piha, tänne ei ole muilla asiaa.
:O
Jos vastuu on todella minulla, joka omistan trampan, niin kiellän sille menemisen. En ota vastuulleni sitä, että joku halvaantuu valvonnan puutteesta pudotessaan.
että teidän piha, muilla ei ole sinne asiaa. Huh, onneksi täällä maalla ei oteta noin vakavasti näitä asioita. Kannatti muuttaa tänne.
Vastasin kysymykseen pihasta, en kyläilystä. Pihaan ei ole vierailla lapsilla mitään asiaa ilman aikuisen valvontaa (joo, sitä ei kieltotaulussa lue). Meillä on isot liukumäet, kiipeilypuita, maja puussa jne. eli kaikenlaista kivaa, jota en halua naapureiden käyttävän, koska ne on hankittu omille lapsille. Ei ole kiva huomata, että lasten puuhun tehdystä majasta on tavarat heitelty pois sillä aikaa, kun käväisen kaupassa.
se nyt on tietty se ideaali tilanne.. mikä harvoin toteutuu. Mut jos on useampi, tulee helpommin kolhuja kun pompitaan vahingossa toisten päälle.
Sinun valvonnassasi se tramppis on, jos siellä on ala-ikäisiä lapsia.
Vois tietty kysyä lasten vanhemmilta, antavatko luvan olla tramppiksella teillä (ja ottavat itse vastuun) jos tulee vahinkoja, koska et aina voi olla vieressä valvomassa.
Mutta koska se on käytännössä osoittautunut niin hankalaksi, on meillä annettu periksi sen verran, että trampalla saa olla kerrallaan kaksi lasta. Siitä kuitenkin pidetään kiinni ja kahden kesän perusteella on mennyt lapsillekin jakeluun. Eli jos pihalla on lapsia enemmän kuin kaksi, niin meidän muksut pitävät vahtia ja jakelevat vuoroja. On toiminut yllättävänkin hyvin. Mutta onhan tuo sellainen vempele, että en minä vieläkään uskalla jättää vahtimatta kun lapset trampalla leikkivät. Lapset ovat 6 ja 8 ja vieläkin heitä ikkunasta salaa vahdin...
kolmasluokkalainen luokkaa itsensä meidän tramppiksessa? -ap-
Siksi kannattaa valvoa ja asettaa ne säännöt vaikka lapset kuinka purnaisivat vastaan.
Kääk, taidan sytyttää koko hökötyksen tuleen yön pimeinä tunteina :(
trampoliinin (turvaverkon oven), ettei kukaan vieras lapsi tulisi loukkaamaan itseään siihen kun olemme poissa.
Tuossa taitaa vastuukysymykset mennä samoin kuin taloyhtiöillä. Mikäli laitteessa on turvallisuuspuutteita ja joku lapsi loukkaa itsensä leikkiessään, vastuu on laitteen omistajalla. Jos turvallisuuspuutteita ei ole, niin sitten ei vastuukysymyksen kanssa pitäisi tulla ongelmia.
kolmasluokkalainen luokkaa itsensä meidän tramppiksessa? -ap-
Siksi kannattaa valvoa ja asettaa ne säännöt vaikka lapset kuinka purnaisivat vastaan.
Kääk, taidan sytyttää koko hökötyksen tuleen yön pimeinä tunteina :(
trampoliinin (turvaverkon oven), ettei kukaan vieras lapsi tulisi loukkaamaan itseään siihen kun olemme poissa.Tuossa taitaa vastuukysymykset mennä samoin kuin taloyhtiöillä. Mikäli laitteessa on turvallisuuspuutteita ja joku lapsi loukkaa itsensä leikkiessään, vastuu on laitteen omistajalla. Jos turvallisuuspuutteita ei ole, niin sitten ei vastuukysymyksen kanssa pitäisi tulla ongelmia.
vaarallista antaa noin monen pojan pomppia kerralla!!
(siis siellä turvaverkon sisällä), mutta jos hyppivät voltteja ym niin yksi hyppii ja muut ovat reunalla. Jos taas esim pelaavat palloa siellä, niin silloin "hypivät" kaikki. Silloin siellä ei varsinaisesti hypitä, vaan kierähdellään tai kaatuillaan pallon kanssa.
Ovat 9-11v
ja hyppijät sitten vaihtuu. Eli jos on useampia lapsia, niin usein pelaavat polttista ja siinä vuoro vaihtuu pelin kulun mukaan.
Olen sijoittanut sen härvelin niin, että näen siihen keittiöstä ja olohuoneesta.
lasten vanhemmilta saavatko olla trampalla ja etten valvo koko ajan (mun lapset harrasti telinevoimistelua ja olivat tosi taitavia siinä). Jos antoivat luvan, saivat käyttää.
Ja joo, tekivät niin paljon voltteja ja kirteitä että yksi kerrallaan (toinen oli kyllä reunalla).
kolmasluokkalainen luokkaa itsensä meidän tramppiksessa?
-ap-