Te joilla omassa pihassa trampoliini ja kouluikäisiä lapsia
onko sääntönäl että vain yksi lapsi pomppii kerrallaan?
Meillä on uusi trampoliini ja säännöt vielä vähän hakusessa. Nytkin täällä on vvisi poikaa plus oma pomppimassa.
Kommentit (39)
Jos teidän pihassa tapahtuu vahinko, niin et sinä katoa vastuuhenkilöstä mihinkään. Jos sinä olet aikuinen niin sinä maksat sairaalareissut jos teillä tapahtuu.
Et sä voi mitenkään muitten vanhempia laittaa vastuulle jos teidän pihassa tapahtuu. Ihan yhtälailla muut on vastuussa sinun pennusta heillä ollessaan.
Että rouva on hyvä ja menee vahtimaan ettei lapset kohella, jos se on jotenkin ylivoimaista vahtia niin kiellät kokonaan hyppimisen silloin kun et voi vahtia.
Naapuriapua voi aina käyttää. Pyydät käräyttämään tyhmyyksistä.
Meillä on kieltotaulu: kielletty muilta kuin omilta lapsilta eli sinne ei ole muilla asiaa. Jos joku kielloista huolimatta tramppikselle menee, en aio korvata. Kyseessä on meidän piha, tänne ei ole muilla asiaa.
:O
Jos vastuu on todella minulla, joka omistan trampan, niin kiellän sille menemisen. En ota vastuulleni sitä, että joku halvaantuu valvonnan puutteesta pudotessaan.
että teidän piha, muilla ei ole sinne asiaa. Huh, onneksi täällä maalla ei oteta noin vakavasti näitä asioita. Kannatti muuttaa tänne.
Vastasin kysymykseen pihasta, en kyläilystä. Pihaan ei ole vierailla lapsilla mitään asiaa ilman aikuisen valvontaa (joo, sitä ei kieltotaulussa lue). Meillä on isot liukumäet, kiipeilypuita, maja puussa jne. eli kaikenlaista kivaa, jota en halua naapureiden käyttävän, koska ne on hankittu omille lapsille. Ei ole kiva huomata, että lasten puuhun tehdystä majasta on tavarat heitelty pois sillä aikaa, kun käväisen kaupassa.
OMA VÄKI ei ole kotona!! sehän on eka perusasia, joka opetetaan lapselle, kun hän alkaa kulkemaan kavereilla ihan itekseen ( ilman et mamma on metrin päässä perässä )
mut ankeeta on , jo teidän lapsille ei saa tulla koskaan kaveria teidän pihalle !!!! et ei vaan tavart olisi väärässä paikassa : (
mä olen kyllä tarkka , et lelut kerätään , ja et leikitään ns nätisit, eikä tahallisesti huiskita ja siten rikota mitään.
mut lapselleni on tärkeää jakaa leikkimisen ilo toisten ikäistensä kanssa!
eli pihalla ja siällä meillä saa olla kavereita ja kaikki lelut on ostettu leikkimistä varten, ei koristeekis !
eikä tule. Viime kesänä melkein sorruin mutta sitten ajattelin haavereiden riskiä, vahtimista (taas yksi asia missä saa natsina kytätä ja komentaa) ja sitä miten meidän metsäisestä pihasta se ainoa vihreä läntti katoaa trampan alle. Pirun ruma vehjekin se on. Kauppaan jäi.
Muutimme pari vuotta sitten kaupunkiin (ok-taloon) ja täällä tramppavillitystä ei ole havaittavissa - onko menossa muodista pois vai onko ennemmän maaseudun juttu?
että viikoittain tulee lapsia päivystykseen juuri trampoliinionnettomuuksista.
eikä tule. Viime kesänä melkein sorruin mutta sitten ajattelin haavereiden riskiä, vahtimista (taas yksi asia missä saa natsina kytätä ja komentaa) ja sitä miten meidän metsäisestä pihasta se ainoa vihreä läntti katoaa trampan alle. Pirun ruma vehjekin se on. Kauppaan jäi.
Muutimme pari vuotta sitten kaupunkiin (ok-taloon) ja täällä tramppavillitystä ei ole havaittavissa - onko menossa muodista pois vai onko ennemmän maaseudun juttu?
kyllä vaan joka pihassa tramppa on ..
ja kyllä, olen ihmetellyt miten kaikki antaa pomppia vaikka kuinka monta lasta samanaiakisesti : (
jopa 5 poikaa kerrallaan, ja todella pomppivat ja juoksevat siellä... ikää on 6-8v
onneksi ei ole pahempaa sattunut, vielä..
meillä sääntönä on kaksi kerralaan, ja vahdin aina. yksin ei ole hauskaa, ja temppuja ei vielä tehdä, vaaan juoksevat ympyrää, tms
välillä makoilevat siellä ja pelaavat esim kortteja, tai leikkivät leluilla. silloin ei pompita, eikä ennenkuin lelut on kerätty pois
tätä vastuuta minäkin olen miettinyt, et joudunko raastupaan, jos joku siellä teloo itsensä ?
onko paikalla lakia oikeasti tuntevaa???
olen ainoa, joka vahtii, muut antaa mennä miten lapset haluaa... inhottaa , kun eivät vahdi minun lasta, kun on kylässä heillä.. vaikka itse vahdin heidän lasta kun hän on meillä....
vanhempia on moneen junaan - toisissa huusholleissa muksut menee pitkin kyliä ja sitten on me natsit... kaksi lapsen kaveria on lakannut käymästä meillä kun meillä ei saa riehua miten vaan ja laitetaan ajallaan kotiin.
Trampalla saa vielä huonolla tuurilla/vahtimisella isomman haaverin aikaseksi...
27, se trampaton natsi Tampereelta
vaikka leikkisivätkin kaverinsa pihassa. Miksi ihmeessä se vastuu siirtyisi kaverin vanhemmille? Vaikka olisihan se kätevää palstamammalle syytää kaikki tapaturmat ym. muiden syyksi.
Muuten, kuka on vastuussa jos palstamamma kompastuu olleessaan naapurilla kylässä?
vaikka leikkisivätkin kaverinsa pihassa. Miksi ihmeessä se vastuu siirtyisi kaverin vanhemmille? Vaikka olisihan se kätevää palstamammalle syytää kaikki tapaturmat ym. muiden syyksi.
Muuten, kuka on vastuussa jos palstamamma kompastuu olleessaan naapurilla kylässä?
kun täällä jopa vasta 5v täysin yksin kulkee ovelta ovelle etsimässä itekseen kaveria .
ja kun jos uskallan päästää meille, niin itse koen olevani vastuussa tuosta lapsesta.
haluaisin uíhan takuuvarman tiedon, onko näin?
vanhemmat eivät perään kysele, voivat olla meillä aamusta klo 9 alkaen ties kuinka kauan...jopa putkeen 5 tuntia !
ja nyt taas kesä tulee...pomppivat trampalla, ja eivät usko mitään.
en jaksa : (
koskaa eivtä päästä heille leikkimään vastavuorostaan.
olen siis ilmainen lastenvahti, ja vieläkö siitä hyvästä vielä vankilaankin joudun ?????
Minulle taas on tärkeää se, että lasteni ei tarvitse leikkimisen ilon nimissä jakaa omia tavaroitaan "kavereille" oli sitten kyse trampoliinista, majasta, leikkimökistä tai köysiradasta. Lelut on ostettu minun lasteni leikkeihin, ei muita varten.
Toistaiseksi lapseni eivät näytä lainkaan kärsivän siitä, että koko piha on heidän omassa käytössään eikä sitä tarvitse jakaa kenenkään kanssa, jos ei halua. Enemmän on jouduttu häätämään pois pihasta sinne kärttäviä lapsia kuin itkemään sitä, että ei ole seuraa.
Minulle taas on tärkeää se, että lasteni ei tarvitse leikkimisen ilon nimissä jakaa omia tavaroitaan "kavereille" oli sitten kyse trampoliinista, majasta, leikkimökistä tai köysiradasta. Lelut on ostettu minun lasteni leikkeihin, ei muita varten.
Toistaiseksi lapseni eivät näytä lainkaan kärsivän siitä, että koko piha on heidän omassa käytössään eikä sitä tarvitse jakaa kenenkään kanssa, jos ei halua. Enemmän on jouduttu häätämään pois pihasta sinne kärttäviä lapsia kuin itkemään sitä, että ei ole seuraa.
omia sisaruksia ei lapsellani ole myöskään, valitettavasti.
eli seura on tärkeää , ja niistäkin kaveeista on pidettävä kiinni, jotka on.. vaikkeivat aina niin ihania olekaan.
kun eivät täysin mahdottomiakaan ole.
Mitä sinä sekoilet?
Tottakai lapset on aina aikuisen vastuulla. Ja jos joku antaa lapsensa toisen kotiin leikkimään niin vastuu on siellä leikkipaikassa.
Katso kun jos ei ole paikalla komentamassa niin sen tekee paikan omistaja. Miten voin itse komentaa lastani jos en ole paikalla?
Kyllähän minäkin olen vastuussa sinun lapsista jos he meille tulee. Meidän piha, meidän tavarat ja aikuisen vastuu lapsista.
Jos jotain tapahtuu niin se vastaa joka vahtii. Ei siinä ole mitään muuta koska lapset ei vastaa toisistaan, aikuisethan lapsista on vastuussa.
Vaikka sä varmaan jättäisit maahan tippuneen lapsen makaamaan koska ei ole sinun hommaa vahtia..
Mitä sinä sekoilet?
Tottakai lapset on aina aikuisen vastuulla. Ja jos joku antaa lapsensa toisen kotiin leikkimään niin vastuu on siellä leikkipaikassa.
Katso kun jos ei ole paikalla komentamassa niin sen tekee paikan omistaja. Miten voin itse komentaa lastani jos en ole paikalla?Kyllähän minäkin olen vastuussa sinun lapsista jos he meille tulee. Meidän piha, meidän tavarat ja aikuisen vastuu lapsista.
Jos jotain tapahtuu niin se vastaa joka vahtii. Ei siinä ole mitään muuta koska lapset ei vastaa toisistaan, aikuisethan lapsista on vastuussa.Vaikka sä varmaan jättäisit maahan tippuneen lapsen makaamaan koska ei ole sinun hommaa vahtia..
vanhempien kesken ole sovittu mitään.
Mitä sinä sekoilet? Tottakai lapset on aina aikuisen vastuulla. Ja jos joku antaa lapsensa toisen kotiin leikkimään niin vastuu on siellä leikkipaikassa. Katso kun jos ei ole paikalla komentamassa niin sen tekee paikan omistaja. Miten voin itse komentaa lastani jos en ole paikalla? Kyllähän minäkin olen vastuussa sinun lapsista jos he meille tulee. Meidän piha, meidän tavarat ja aikuisen vastuu lapsista. Jos jotain tapahtuu niin se vastaa joka vahtii. Ei siinä ole mitään muuta koska lapset ei vastaa toisistaan, aikuisethan lapsista on vastuussa. Vaikka sä varmaan jättäisit maahan tippuneen lapsen makaamaan koska ei ole sinun hommaa vahtia..
onko vastuu silloinkin sen, joka omistaa trampoliinin? Ihan samoin kuin jos lapsi kiipeää puuhun ja putoaa, on vastuu puunomistajalla. Siksi metsänomistajat karsivat puista alaoksat pois, ettei tule maksua putoilevista lapsista.
Eikä puhettakaan mistään palloista tai leluista trampoliinille, paitsi jos vain istuvat paikoillaan. Naapurissa ei sääntöjä ole ja viime kesänä murtui yhdeltä lapselta nilkka kun pallo olikin "sopivasti" jalan alla. Muutama kesä sitten saman perheen lapsilta murtui jalka kun useampi hyppi ja kaatuili yhtä aikaa. Perheen äiti oli vaan närkästynyt lääkärille joka käski laittaa säännöt tai heittää trampan pois.
kuten natsi-äidit.
Helpompaa antaa vaan temmeltää...
Sportgamerherostyles kirjoitti:
VOLTIT ON KIELLETTÄVÄ!!!!
Miksi ihmeessä olet kaivanut esiin tämän iankaikkisen vanhan ketjun ja sitten panoksesi on noin pöljä. Eihän kukaan nyt talvella edes käytä trampoliinia.
Ja jos ei kelpaa, ei trampoliinille tarvitse mennä ollenkaan. Siinä vaiheessa, kun siellä lopulta on 6 lasta samaan aikaan, menee trampoliini siltä päivältä kiinni. Kyllä ne vähitelleen oppivat. Sitähän en tiedä miten toimivat, kun kukaan ei ole kotona.