Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karjalanpaisti uunissa:

Vierailija
21.12.2008 |

laitoin uunivuokaan karjalanpaistilihat, sipulia, porkkanaa ja mausteeksi suolaa ja mustapippuria. UUni on 175 astetta. Vettä niin, että lihat peittyvät. Pitääkö vuoka peittää kannella? Onko lämpötila liian kuuma?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvi kantta ja asteet on oikeen.. annat vaan olla sen siellä uuniaa 3tuntia.

Vierailija
2/8 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan vaan kun mummilassa syötiin karjalanpaistia ja se oli hyväääää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka aihe ei mitenkään raflaava olekaan :-) Niin, pöytä on katettuna Turussa noin puoli kolmen aikoihin...



ap

Vierailija
4/8 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä helsingistä kuitekin vähän matkaa mutta enköhän kerkiä.

3 ,kait ;)

Vierailija
5/8 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paistoaika liian lyhyt.



Laita puoleksi tunniksi 225-asteiseen uuniin ja tiputa lämpö sen jälkeen 125-150 asteeseen ja paista väh. 5-6 h

Vierailija
6/8 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten mausteet ja vedet ja 3h 150 asteessa kannen alla.



Mutta hyvä siitä tulee noin niin kuin teet!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko paremman makuista?

Vierailija
8/8 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

uuniaika 5-6 tuntia.



Pidä ilman kantta että päällimäiset pääsee ruskistumaan.



Seuraavan kerran kun teet karjalanpaistia laita lihat ilman vettä uuniin ja lämpötila 250 astetta ja pidä sen aikaa että lihat ovat ruskistuneet, kääntele ja jatka että ruskistuu edelleen. Lihoista irtoaa nestettä. Kun on ruskistunut lisää vesi ja suola sekä kokonaiset pippurit ja laske uunin lämpötila 150 asteeseen ja pidä uunissa 5-6 tuntia.



Laita kasvikset (sipuli,porkkana) viimeiseksi pariksi tunniksi mukaan ja lisää vettä tarvittaessa.



Pitkä uuniaika takaa maukkaamman lopputuloksen, maut syvenee. Itse käytän maustepippuria mummolta opitusti. Kasviksia en käytä silloin jos lisukkeena on laatikot niin kuin jouluna on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi