miksei matkailua voitas verottaa?
Miksei suomalaisten periaatteessa täysin turhaa ja saastuttavaa ulkomaan lomamatkailua voitaisi verottaa? Jos haluat mennä viikoksi kanarialle, maksat matkan hinnasta prosentuaalisen veron. Matkailu ei kuitenkaan vähenisi mihinkään, mutta verotulot kasvaisivat. Tämä kuuluisi ns. Ylellisyysveroihin.
Kommentit (4)
Ei kukaan jättäisi suunnittelemaansa haaveiden thaimaanmatkaa tekemättä pienehkön veron vuoksi.
Matkailua verotetaan jo nyt. Siitä maksetaan alv+polttoaineveroja+yhteisöveroja+palkansivukustannuksia ja ansiotuloveroja kuten muistakin tuotteista ja palveluista. Matkailu on lisäksi varsin suuri työllistäjä, mielen avartaja ja leppoistaja sekä kokemuksen kerryttäjä joten ei lisää veroja siihen eikä muuhunkaan vaan leikkauksia vaan.
Johan niitä verotetaan. Oletko koskaan kuullut arvonlisäverosta?
Kyllä se matkailu vähenisi. Matkailu on jo muutenkin kallista.