Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suutahdinko turhasta (miesasiaa)?

Vierailija
08.08.2014 |

Miehen logiikka syntyäpäivälleni.. Laittoi eilen tietämättäni herätyskellon herättämään jo kuudelta, nousi, keitti kahvit ja muutenkin kolisteli keittiössä. Heräsin tietenkin minäkin, mutta muodonvuoksi torkuin. Sitten mies rymistää aamiaistarjottimen kanssa makkariin ja laulaa kailottaa "hyvää syntymäpäivää".

Taaperot lastenhuoneessa tietenkin heräävät, minä yritän hyssytellä miestä, ettei ihan koko sydämestään kailottaisi. Turha vaiva, ovi käy ja taaperot hyppää syliin. Noo, märkiä pusuja ja " onneaa äitiiiiiiii!-kiljahduksia". Minua nukuttaisi vielä, mutta närkin leipääni ja hörpin kahvia.

Aamupalani syötyäni ojennan tarjotinta miehen suuntaan, oletin, että saisin edes synttärieni kunniaksi jatkaa uniani vielä hetken. Lapsetkin vinkuivat jo aamupalaa. Kellohan oli vasta seitsemän, normaalisti lomallamme olemme torkkuneet yhdeksäänkin. Mitä vielä, mies tokaisee " mä jatkan nyt unia, nukuin niin huonosti viimeyönä". Ja kääntää kylkeä.

 

Itse lähdin sit kiukkuisena aamupuuron keittoon. Nyt lapset kattoo muumeja, minä harmistuneena AV:lla.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten tulet tänne kitisemään kun mies ei taaskaan osannut lukea ajatuksia.

Vierailija
2/16 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 08:11"]

Ja sitten tulet tänne kitisemään kun mies ei taaskaan osannut lukea ajatuksia.

[/quote

Noo kuten kirjoitinkin, oletin.. ei olisi pitänyt. Nyt äitini laittoi syntymäpäiväonnitteluja, kutsui kakkukahveille. Ehkä tämä tästä.. mutta ihmetyttää vähän tuo mieheni ajatusmalli että miks jo kuudelta piti vartavasten herättää :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miespoloasi käy sääliksi. 

Vierailija
4/16 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on vähän yksinkertainen.

Vierailija
5/16 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletit... Eikö se ole jo moneen kertaan todettu että miehet ja naiset eivät ajattele samalla tavalla. Miehet eivät ymmärrä empatian päälle eivätkä osaa asettua toisen asemaan yhtä hyvin kuin naiset. Naisilla taas ei ole yhtä vahvaa kykyä kolmiulotteiseen hahmottamiseen. Näiden tilanteiden takia ne miehet kitisevät kavereilleen siitä kun muija on taas pahalla tuulella eikä ymmärrä mistä johtuu. Naiset taas olettavat että miehet ymmärtäisivät kertomatta vaikka näin ei usein ole.

Vierailija
6/16 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas kulminoituu se miesten hyväntahtoinen typeryys :D Voi ap <3 Onnea syntymäpäiväsi johdosta ja sympatiahali! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 08:18"]Tässä taas kulminoituu se miesten hyväntahtoinen typeryys :D Voi ap <3 Onnea syntymäpäiväsi johdosta ja sympatiahali! 

[/quote]

Näin ne naiset valehtelee itselleen.

Hei niitä fiksujakin miehiäkin on olemassa.

Vierailija
8/16 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 08:22"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 08:18"]Tässä taas kulminoituu se miesten hyväntahtoinen typeryys :D Voi ap <3 Onnea syntymäpäiväsi johdosta ja sympatiahali! 

[/quote]

 

Näin ne naiset valehtelee itselleen.

Hei niitä fiksujakin miehiäkin on olemassa.

[/quote]

No en minä sitä väittänytkään. Tunneälyn puolelle se fiksuus ei vaan useimmiten ylety. Sosiaaliset käyttäytymissäännöt saattavat olla mysteeri. Esimerkkinä juuri: Älä kaakata lapsia hereille, jos tarkoituksesi on hemmotella vaimoa. Jos sen epähuomiossa teet, niin pidä huoli, että vaimosi saa silti nauttia rauhassa sen kahvin ja muut hemmottelut, jotka hänelle tarjosit. Hyväntahtoinen yritys ja ap:n miehellä on sydän paikallaan, mutta ei tämä nyt silti ihan napakymppiveto ollut. Mutta tietty yleistykseen on poikkeuksiakin.

Sama asia, kun yleistäisi kaikki naiset blondeiksi tolloiksi, joilla kaikilla on huonolaatuiset tekokynnet, roadkill hiustenpidennykset, siideriläskiä ja hirveä tarve vaakkua lajitoverien kanssa terassilla ja ei uskalla yksin vessaan. Osuu tiettyyn osaan kansasta tämäkin yleistys, mutta ei kaikkiin. 

Sääli, että halusit käsittää viestini noin mustavalkoisena miesvihana. Se ei ollut tarkoitus.
-7

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 08:32"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 08:22"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 08:18"]Tässä taas kulminoituu se miesten hyväntahtoinen typeryys :D Voi ap <3 Onnea syntymäpäiväsi johdosta ja sympatiahali! 

[/quote]

 

Näin ne naiset valehtelee itselleen.

Hei niitä fiksujakin miehiäkin on olemassa.

[/quote]

No en minä sitä väittänytkään. Tunneälyn puolelle se fiksuus ei vaan useimmiten ylety. Sosiaaliset käyttäytymissäännöt saattavat olla mysteeri. Esimerkkinä juuri: Älä kaakata lapsia hereille, jos tarkoituksesi on hemmotella vaimoa. Jos sen epähuomiossa teet, niin pidä huoli, että vaimosi saa silti nauttia rauhassa sen kahvin ja muut hemmottelut, jotka hänelle tarjosit. Hyväntahtoinen yritys ja ap:n miehellä on sydän paikallaan, mutta ei tämä nyt silti ihan napakymppiveto ollut. Mutta tietty yleistykseen on poikkeuksiakin.

Sama asia, kun yleistäisi kaikki naiset blondeiksi tolloiksi, joilla kaikilla on huonolaatuiset tekokynnet, roadkill hiustenpidennykset, siideriläskiä ja hirveä tarve vaakkua lajitoverien kanssa terassilla ja ei uskalla yksin vessaan. Osuu tiettyyn osaan kansasta tämäkin yleistys, mutta ei kaikkiin. 

Sääli, että halusit käsittää viestini noin mustavalkoisena miesvihana. Se ei ollut tarkoitus.
-7

[/quote]

En suinkaan vihaa miehiä.

Sanoin vain että miten miehiä on erilaisia. Jotkut miehet ovat tomppeleita ja sitten naiset itkee täällä kun mies teki niin ja sanoi näin.

On olemassa fiksujakin miehiä ja sehän on parinvalintakysymys millaisen miehen ottaa.

Vierailija
10/16 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Kyllä nyt on harmi jo laantunut, tiedän että mies yritti hemmotella, mutta toteutus oli vähän huono.. kiitin kuitenkin miestä.

Ehkä vien lapset mummolaan kakkua syömään ja menen itse "herättelemään" miestä ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin: Onnea ap!

Toisekseen: Mistä tuollaisia miehiä löytyy. Alkuun kun luin ajattelin että ihana, mutta mitä helvettiä "minä nukun nyt..." What? Ei minkäänlaista tilannetajua tai tunneälyä. I rest my case, miehet ovat huonoja tunneälyn ja sosiaalisen älyn saroilla!!

Vierailija
12/16 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä yritys, ensi kerralla sitten vähän paremmin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, jos keskustelisitte asiasta?! Että olette jo aikuisia, eikä aikuisen ihmisen takia tarvitse kenenkään herätä kuudelta aamulla. Uni on kuitenki lapsi perheissä aikuisen syntymäpäiviä tärkeämpää. Ei tule sitten kiukuteltua, kun kaikki ei menekään niin kuin olettaa.

Vierailija
14/16 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huokaus! Että äidit sitten osaa tämän pahimman martyyrien sitten jeesuksen. Mies tekee noin samasta syystä kun koirat nuolevat pallejaa, koska voivat. 

Äitini opetti aikoinaan, että älä tee mitään asiaa kolmea kertaa peräkäin. Mies olettaa siitä, että haluat omia sen asian itsellesi. Jos sinä teet sen puuron ja nouset niiden lasten kanssa joka aamu ja se on ollut teidän roolijako niin...ei se aikuisen syntymäpäivä niin iso juttu ole, että rooleista poiketaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on klassinen passiivis-aggressiivisuudella ryyditetty kiltteys. On paljon ihmisiä, jotka ovat erittäin ristiriitaisia.

1. haluavat tehdä kiltin teon, koska tosissaan haluavat tai kokevat, että se on pakko tehdä tiettyjen hyvin käytöstapojen velvoittamana.

2. kiltissä herää kuitenkin vastarinta samaan aikaan. Joko vituttaa, että pitää taipua mielistelyyn käytöstapojen velvoittamana tai herää ajatus, että ei toinen kuitenkaan tekoa arvosta tai että kukaan ei tee koskaan tällaista minulle.

3. Niinpä kiltistä tulee "kiltti" ja hän torpedoi kiltin tekonsa tekemällä sen vähän vinoon: kahvi kaadetaankin vahingossa pöydälle, myöhästytään elokuvista (klassinen), tai kun tehdään synttäriyllätys, se tehdään niin mahdottomaan aikaan, että se ei tunnukaan vastaanottajasta yksiselitteisen hyvältä.

Jouduit tähän passiivis-aggressiiviseen temppuun vastaanottajaksi ja mielesi on ymmärrettävästi paha, koska aistit siitä juuri sen mitä pitkin: ele ei ollut yksiselitteisen kiva. Ne tyhmemmät vastaajat, joita täällä riittää, eivät tajua muuta kuin sen pintatason: Höh, mieshän yritti vain ilahduttaa. Mutta kun vitsi piileekin siinä, että sitä hän ei nimenomaan yrittänyt. Hän yritti yhtäaikaa ilahduttaa JA samalla esittää vastarintansa.

Onnea, sulla on ihana kumppani, jälleen yksi lottovoitta suomalaisissa parisuhdearpajaisissa!

Vierailija
16/16 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 09:16"]

Tilanne on klassinen passiivis-aggressiivisuudella ryyditetty kiltteys. On paljon ihmisiä, jotka ovat erittäin ristiriitaisia.

1. haluavat tehdä kiltin teon, koska tosissaan haluavat tai kokevat, että se on pakko tehdä tiettyjen hyvin käytöstapojen velvoittamana.

2. kiltissä herää kuitenkin vastarinta samaan aikaan. Joko vituttaa, että pitää taipua mielistelyyn käytöstapojen velvoittamana tai herää ajatus, että ei toinen kuitenkaan tekoa arvosta tai että kukaan ei tee koskaan tällaista minulle.

3. Niinpä kiltistä tulee "kiltti" ja hän torpedoi kiltin tekonsa tekemällä sen vähän vinoon: kahvi kaadetaankin vahingossa pöydälle, myöhästytään elokuvista (klassinen), tai kun tehdään synttäriyllätys, se tehdään niin mahdottomaan aikaan, että se ei tunnukaan vastaanottajasta yksiselitteisen hyvältä.

Jouduit tähän passiivis-aggressiiviseen temppuun vastaanottajaksi ja mielesi on ymmärrettävästi paha, koska aistit siitä juuri sen mitä pitkin: ele ei ollut yksiselitteisen kiva. Ne tyhmemmät vastaajat, joita täällä riittää, eivät tajua muuta kuin sen pintatason: Höh, mieshän yritti vain ilahduttaa. Mutta kun vitsi piileekin siinä, että sitä hän ei nimenomaan yrittänyt. Hän yritti yhtäaikaa ilahduttaa JA samalla esittää vastarintansa.

[/quote]

TÄMÄ.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi