Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäinen on iäkäs?

Vierailija
27.06.2026 |

Iltalehden juttu: "Seitsenkymppistä naista odotti järkyttävä näky pikkuveljensä kotitilalla Kiuruvedellä 19. maaliskuuta. Iäkäs veli lojui kuolleena traktorihallin lattialla.".

 

Eli kuollut mies oli alle 70. Iäkäs?

 

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/af67db56-6524-4000-bacb-3d7f86e0ab54

 

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

80+

Vierailija
2/40 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 60 v on jo melko iäkäs.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa vattuakkan? Paitsi niitä jotka haluavat päästä meistä eroon. Niitä kyllä kiinnostaa.

Ei ole muuten vitsi.

Vierailija
4/40 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

23v. nainen on iäkäs.

67v. mies on iäkäs.

Vierailija
5/40 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 vuotias iäkäs. Kaikki 40 ovat vanhuksis

Vierailija
6/40 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 on uusi 80. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/40 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

65+ on iäkäs. Jos on eläkkeellä on iäkäs.

Vierailija
8/40 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 60 v on jo melko iäkäs.

60+ on vielä työikäinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/40 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40 on uusi 80. 

Hih. 

Vierailija
10/40 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihminen sitten on, jos ei iäkäs? 

Iätön?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/40 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli 80v

Vierailija
12/40 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

IS mukaan mies oli 71v, jos maaliskuussa kuolleesta kyse. 

 

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012088555.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/40 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iäkkääksi luokitellaan usein yli 65-vuotiaat, mutta vanhuuden katsotaan toimintakyvystä riippuen alkavan yleensä noin 75 - 80 vuoden iässä. Ikääntyminen on kuitenkin yksilöllistä.

Vierailija
14/40 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle opetettiin yläasteella vajaa 20 vuotta sitten että vanhuus alkaa noin 68-vuotiaana. Tosin kyseinen opettaja kertoi myös että hän ei pitänyt omaa, silloin tuon ikäistä isäänsä vielä vanhuksena. 

En oikein tarkkaan tiedä minkä ikäisestä ihmisestä sanoisin että tämä on iäkäs, mutta hankala minun on nähdä että esimerkiksi 75-vuotias ei olisi iäkäs. Ei välttämättä vanhus mutta iäkäs kyllä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/40 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ihmiset sanoo yhtä ja nuoremmat toista.

Itse nuorena tyttönä pidin jo 50 vuotiaita vanhoina kääkkinä.

Nyt kun olen +50 vee niin sanoisin että iäkäs ihminen on eläkkeellä.

Sitten on niitä joilla on oma agenda nostattaa eläkeikää niin 65 veekin on vielä nuori heidän mielestään.

Vierailija
16/40 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

65+ on iäkäs. Jos on eläkkeellä on iäkäs.

Kolmekymppinenkin voi olla eläkkeellä.

Vierailija
17/40 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 60 v on jo melko iäkäs.

Suhteessa aivopestyihin i-diootteihin? Onnekkan kaukana noista. Sanoisin siunattuja lähtökohtaisesti.

Mutta tämähän se juuri raivostuuttakin. Että. Saitte Ymmärrystä: Mikä.

Meiltä. Ryövättiin.

Kysymys. Kuka ryöväsi teiltä tuon ymmärryksen? Voisitteko saada sen vielä takaisin?

Minä sanon: kyllä voisitte. Kyllä voisitte.

Vierailija
18/40 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-vuotias? Ikääntyminen kiihtyy ja raihnaistuminen alkaa. Rypyt tulee ja nivelet soi viimeisiään.

Vierailija
19/40 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

75+

Vierailija
20/40 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80+

Tämä. Yli kasikymppinen. Ja aika harva tuonne kiipeää.

Niin kuin saatanan valtakunta sitä arvostaisi mitenkään.  

joka vihaa ja halveksii jokaista hengittävää ihmistä, ei niitä torakoita, luteita ja täitä joita ilman meitä ei varmaan olisikaan. Näin sen täytyy jo olla. Uudet kuninkaamme.

Nyt vain kumarratte noita tästä eteenpäin. Älkää ajatelko mitään. Niin on ihanaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme