Mikä on virikelapsi?
Kommentit (11)
että kiitosta vain. Pysyy keskusteluissa taas mukana.
eli lapsi joka varsinkin alle esiopetusikäisenä hoidossa ilman kuntoutuksellista tai sosiaalista syytä.
ja siis vanhemmat/toinen vanhemmista syystä tai toisesta kotona päivät
Kyseessä on puolipäiväryhmä mikä kokoontuu kolmesti viikossa, siis tämä neljän lapsen ryhmä.
ei tuollaista ryhmää olekkaan
Tai sitten on ryhmä jossa kaikki esim kehitysvammaisia ja silloin ei enää puhuta virikehoidosta
Vierailija:
ja siis vanhemmat/toinen vanhemmista syystä tai toisesta kotona päivät
- Aikaiset aamuiset herätykset ja kuljetukset hoitoon (isä vie työmatkalla, ettei äidin tarvitse vaivautua)
- Omaehtoinen leikki yhdessä tilassa jossa 11 muuta lasta jakamassa ne muutamat lelut ja jos jollakin innostuu leikkimään niin muut on repimässä lelua kädestäsi.
- Jonotus vessaan ahtaassa eteisessä, potalla istuttaminen kunnes joku kerkeää ottaa pois.
-Oman pukemisvuoron odotus ja pikainen pukeminen ahtaassa täydessä eteisessä.
Tuuppinen ja töniminen
-Ulkoilu aidatulla pihalla, jossa muutama lapio ja sanko. Määräaika seistään pihalla, vaikka olisi väsynyt, nälkäinen, märkä tai kylmissään.
- Omatoiminen ruokailu, itse on syötävä, vaikkei lusikka pysy kunnolla kädessä, jos ei kerkeä niin .. voi voi.
- Kaikki nukkuu, hiljaa, liikkumatta
jaa no onhan välillä maalausta, kuten ohjaaja ottaa lapsen kädestä kiinni, kastelee sen maaliin ja painaa paperille. Irtipäästämättä vie käden hanan alle ja pesee sen ja ah miten luova työ!
eli siis vanhemmat ei tee palkkatyötä/opiskele....
vaan ovat kotona ilman kumpaakaan yllämainituista.....
kun niin tarkkoja ollaan=)
Mutta toinen lapsi silti tarhassa? että meistäkin puhutaan pahaa?
voi jumpe. Olisi esikoisella tylsää jos joutuisi joka päivä olemaan kotona mun ja vauvan kanssa. Vähensin tarhapäivät 3pvä / vko että saa myös leikkiä omien kavereidensa kanssa. Ehti kuitenkin olla siellä tarhassa yli 2v ja ne kaverit tärkeitä esikoiselle.
Eli olenko minäkin nyt sitten paheksuttava äiti niinkuin ketjussa käy ilmi? No jo on taas syyttelyt.
Vierailija:
- Aikaiset aamuiset herätykset ja kuljetukset hoitoon (isä vie työmatkalla, ettei äidin tarvitse vaivautua)- Omaehtoinen leikki yhdessä tilassa jossa 11 muuta lasta jakamassa ne muutamat lelut ja jos jollakin innostuu leikkimään niin muut on repimässä lelua kädestäsi.
- Jonotus vessaan ahtaassa eteisessä, potalla istuttaminen kunnes joku kerkeää ottaa pois.
-Oman pukemisvuoron odotus ja pikainen pukeminen ahtaassa täydessä eteisessä.
Tuuppinen ja töniminen-Ulkoilu aidatulla pihalla, jossa muutama lapio ja sanko. Määräaika seistään pihalla, vaikka olisi väsynyt, nälkäinen, märkä tai kylmissään.
- Omatoiminen ruokailu, itse on syötävä, vaikkei lusikka pysy kunnolla kädessä, jos ei kerkeä niin .. voi voi.
- Kaikki nukkuu, hiljaa, liikkumatta
jaa no onhan välillä maalausta, kuten ohjaaja ottaa lapsen kädestä kiinni, kastelee sen maaliin ja painaa paperille. Irtipäästämättä vie käden hanan alle ja pesee sen ja ah miten luova työ!
Virikelapsi on siis työnnetty pois jaloista.