Paljonko annat leikki-ikäiselle D-vitamiinia?
Meillää lapset juovat maitoa noin 6 dl päivässä. Annan monivitamiinia (Sanasol) puolet suositellusta eli 5 ml päivässä. D-vitamiinihan varastoituu, ja siksi en anna Sanasolia täyttä 10 ml päivässä.
Kommentteja?
Kommentit (4)
tervejärki sanoo, että lapsen tarvitsee saada vitamiinia talvisin.
Älkää aina kaikkia neuvolan hupatuksia uskoko!!
Kai te itsekin syötte talvisin vitamiinia? Meillä ei ole sairastettu ainuttakaan flunssaa tänä syksynä, kun aloitin heti vitamiinkuurit koko perheellä kun kesä oli lopuillaan.
Lisäksi syödään paljon hedelmiä ja marjoja.
Katsokaa tämänpäiväisiä suosituksia. Kukaan ei juo niin paljon maitoa, tai syö juustoa/kalaa, että suositukset täyttyisivät. Osteoporoosia riittää muutenkin tulevaisuudessa. Riskiryhmät ovat lapset, raskaana olevat ja imettävät naiset sekä kaikki vanhukset.
Th
Käskepä terveydenhoitajan päivittää tietonsa.
sanasolia ruokalusikallisen päivässä ja maitoa juo sen verran kuin maistuu. Yleensä ruuan kanssa.
Terve on ja hyvät ruokahalut.