mistä erottaa raskausoireet, muiden oireitten keskellä
minulla on vuosia sitten todettu reflux-sairaus, joka pahana aiheuttaa närästystä ja jopa oksentelua. Ruoka saattaa etoa. Nyt lisäksi epäillään vatsakatarria, vatsatähystys tehty vatsakipujen vuoksi. Tulokset saan loppuviikosta. Tänään on ollut erikoinen päivä. Heti herättyäni oli kuvottava olo ja oksensin. Ruoka etoo. Reflux ollut lähes oireitta viime aikoina. Alavatsaa nipistelee. Vuoden selittämättömien vatsakipukokemusten jälkeen tämä tuntuu erilaiselta. Hyvin vaikeaa on tässä tilanteessa määrittää mitä mitkäkin oireet tarkoittavat. Onko muilla ollut samoja kokemuksia? Olemme mieheni kanssa yrittäneet lasta nyt vajaa puoli vuotta. Kierrossa olemme 25/29, testi on ostettuna.
Kommentit (5)
että rennietä vaan... tai jotain samarinia. oireet tulee salettiin paheneen isonevan mahan myötä.
mä tajusin et tissit on oudot vasta plussaamisen jälkeen. mieliala paljon vaihteli ja väsytti ennenku plussasin, mut en tajunnu et ne vois raskaudesta johtua
Kaikille ei edes tule mitään erityisiä raskausoireita kuten pahoinvointia, ällötystä, vatsan nippailua, rintojen outoutta tai mitään.
mutta minun pahoinvointi oli kyllä niin kauheaa, etten vessaan usein ehtinyt. Ihan kuin oksennustaudissa, ei siis vain lievää pahanolon tunnetta. Piti juosta vessaan suoraan sängystä. Ja kaupassa käynti etoi, kaikki kummat elintarvikkeet kuten hedelmät ja kasvikset, niiden haju, kaikki mikä ennen tuoksui ihanalle, sai minut oksennuksen partaalle. Ja minulla oli enemmän sellainen painontunne kohdussa, ei mitään nipistelyä, ihan kuin siellä olisi ollut joku painava muhkura. Verenkierron vilkastumista tai jotain.
Vierailija:
Huippu oli viime kierto. Ajoitus meni nappiin eli yhdyntä oli päivää ennen ovua ja myös ovupäivänä. Munasolu irrotettiin piikillä. Tueksi keltarauhashormonia. 2 viikkoa munasolun irroituksesta alkoi menkkamainen oireilu. Kun tätä oli jatkunut 5 päivää (eli menkat reilusti myöhässä) tein testin ja olin ihan varma, että olin raskaana. Oli todella klassiset raskausoireet; rintoja vihloi/pakotti/särki/nipisti, alamahaa kouristi/ nippaili/ vihloi/ oli painon tunnetta, etoi ja oksetti, oli lämpöä ja vilutti, nenä tukossa ilman flunssaa jne....tein testin 2 kertaa; negaa. Oireet johtui keltarauhashormonista.
Lopetin keltarauhashormonit 2 päivää sitten eikä menkat ole vieläkään alkaneet. Koko kierto nyt sekaisin =((
Huippu oli viime kierto. Ajoitus meni nappiin eli yhdyntä oli päivää ennen ovua ja myös ovupäivänä. Munasolu irrotettiin piikillä. Tueksi keltarauhashormonia. 2 viikkoa munasolun irroituksesta alkoi menkkamainen oireilu. Kun tätä oli jatkunut 5 päivää (eli menkat reilusti myöhässä) tein testin ja olin ihan varma, että olin raskaana. Oli todella klassiset raskausoireet; rintoja vihloi/pakotti/särki/nipisti, alamahaa kouristi/ nippaili/ vihloi/ oli painon tunnetta, etoi ja oksetti, oli lämpöä ja vilutti, nenä tukossa ilman flunssaa jne....
tein testin 2 kertaa; negaa. Oireet johtui keltarauhashormonista.
Lopetin keltarauhashormonit 2 päivää sitten eikä menkat ole vieläkään alkaneet. Koko kierto nyt sekaisin =((