Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kesäkukkien kasvatus siemenestä! Neuvoja?

Vierailija
23.06.2015 |

Laitoin siemeniä pihalle ja kukat kasvavat edelleenkin vain vartta. Tuleekohan niihin ollenkaan kukkia? Pitäiskö niitä jotenkin lannoittaa vai miten saan ne kukkimaan vai odotanko vain? Kukat kylvetty tosi tiheään. Estäänkö tämä kukkimisen?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olet ilmeisesti heittänyt pois siemenpussit, joissa ohjeet olivat, nyt voit vain odottaa. Taimien suositeltu etäisyys toisistaan ilmoitetaan siemenpussissa. Riippuu maan laadusta, pitääkö lannoittaa. Jos kylvää kesäkukkamultaan, ei tarvitse. Yleensä kukkimisen estää sää: kylmyys ja auringon puute. Pussissa olisi kerrottu myös kukkimisaika. Moni kukka kukkii vasta elokuussa.

Vierailija
2/8 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne kukkivat vasta heinä-elokuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkii vasta myöhemmin. Muistatko mitä laitoit? Itselläni osa vasta nousee, on ollut liian kylmää. Osa kukista kukkii vasta elokuussa.

Vierailija
4/8 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä heinäkuussa ne vasta kukkivat. Meilläkään ei vielä juhannusruusut kuki koska ollut viileä kesä niin eivät ne siemenkukat varsinkaan etuajassa ala kukkimaan tällä säällä.

Täytyypä laittaa itsekin ensi vuonna siemenistä kesäkukkia tulemaan!

Vierailija
5/8 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä alkukesä, viimevuonna juhannusruusut kukki juuri juhannuksena nyt nuput vielä aika pieniä josko viikon parin kuluttua kukkis.

Ei ole juuri mikään muukaan kasvi edistynyt, kasvimaalla taimet tosi pieniä vaikka siemenet olleet jo kuukauden maassa.

Vierailija
6/8 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä yleensä vaan ripottelen sen pussin sisällön kukkapenkkiin ja nakkaan vähän vettä päälle :-) En tosiaankaan katsele mitään suositusvälejä, jos on ihan vaan kesäkukista kyse. Joka vuosi on noussut runsas määrä varsia joihin sitten heinäkuussa puhkeaa kukat. Helpompaa hommaa ei voi olla :-)

Malttia siis, kyllä ne sieltä vielä kukkii. Nyt on ollut niin kylmääkin, että kasvu on jäljessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etpä kertonut, mitä kukkia ne ovat. Mutta yleensä kukka kuin kukka kasvattaa ensin varren. Kukat tulevat vasta sinne varren tai sivuoksien päähän.

Vierailija
8/8 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin kehäkukan ja samettikukan siemeniä ruukkuun useamman siemenen, aika tihiää nousi. Annanko olla vai pitääkö harventaa?