Asuntoja ei tule myyntiin! Miksi??
Miksei koko keväässä/kesässä tullut asuntoja (rivitalo/paritalo) pääkaupunkiseudulla kuin todella vähän?! Hankinnassa uudehko perheasunto, eikä markkinoille tullut läheskään niin paljon tarjontaa kuin aikaisempina keväinä.
Kommentit (17)
Nyt ei myy kun ne, joiden on pakko myydä.
Eikös se yleinen markkinatilanne kerro jo jotain?
En tiedä. Me myytiin oma iso perheasuntomma pyyntihintaan viikossa. Jostain syystä ihmiset eivät nyt halua myydä.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:09"]
Nyt ei myy kun ne, joiden on pakko myydä.
[/quote]
Näin. Harvalla on pääkaupunkiseudulla rivariasuntoja tai paritaloasuntoja sijoitusasuntoina. Yleensä niissä asutaan itse ja jotta voi myydä, pitää ensin ostaa joku toinen asunto, mihin muuttaa. Taloudellinen tilanne on epävarma, joten on järkevämpää olla tekemättä suuria muutoksia elämässään, jos nykyinen asunto vielä on jollain tavalla sopiva.
Nyt ei kannata myydä, ei saa omiaan takas. Terkuin uudehkossa paritalossa perheasunnossa asuva. Ps. Ei olla tätä myymässä ennen eläkeikää.
Myöhästyit kaikki kiva myyty. Onhan joitai ihan kivoja vielä myymättä
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:09"]Nyt ei myy kun ne, joiden on pakko myydä.
[/quote]
Tätä ajattelin minäkin. Kuitenkin useammassakin näytössä välittäjä on sanonut että "tästä ei todellakaan kannata tarjota kuin max 5000e-10 000e alle pyynnin, ainakaan halvemmalla eivät myy".
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:11"]Nyt ei kannata myydä, ei saa omiaan takas. Terkuin uudehkossa paritalossa perheasunnossa asuva. Ps. Ei olla tätä myymässä ennen eläkeikää.
[/quote]
No mieli muutti kun tulee ongelmia seinänaapurin kassa
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:11"]Myöhästyit kaikki kiva myyty. Onhan joitai ihan kivoja vielä myymättä
[/quote]
Vuoden alusta alkaen aktiivisesti etsitty
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:11"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:09"]
Nyt ei myy kun ne, joiden on pakko myydä.
[/quote]
Näin. Harvalla on pääkaupunkiseudulla rivariasuntoja tai paritaloasuntoja sijoitusasuntoina. Yleensä niissä asutaan itse ja jotta voi myydä, pitää ensin ostaa joku toinen asunto, mihin muuttaa. Taloudellinen tilanne on epävarma, joten on järkevämpää olla tekemättä suuria muutoksia elämässään, jos nykyinen asunto vielä on jollain tavalla sopiva.
[/quote]
Normaalijärjellä varustettu ihminen ei ehdoin tahdoin hankkiudu kahden asunnon loukkuun...
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:11"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:09"]
Nyt ei myy kun ne, joiden on pakko myydä.
[/quote]
Näin. Harvalla on pääkaupunkiseudulla rivariasuntoja tai paritaloasuntoja sijoitusasuntoina. Yleensä niissä asutaan itse ja jotta voi myydä, pitää ensin ostaa joku toinen asunto, mihin muuttaa. Taloudellinen tilanne on epävarma, joten on järkevämpää olla tekemättä suuria muutoksia elämässään, jos nykyinen asunto vielä on jollain tavalla sopiva.
[/quote]
Yleensä se on toisinpäin eli ensin myydään vanha ja sitten etsitään uusi. Moni asuu vuokralla siinä välissä.
Koko markkina on jotenkin sairaasti jumissa. Hyvin ne asunnot kuitenkin myy. Meitäkin varoteltiin etukäteen, ettei varmana ikuna kukaan osta iso perheasuntoa tässä markkinatilanteessa, mutta tosiaa täyden rahan tarjouksia tuli useita ensimmäisen viikon aikana, ja ihan selvästi kauhean paljon perheitä, jotka etsivät hyvää asuntoa. Ei tarvinnut jumittua kahden asunnon loukkuun pitkäksi aikaa.
Kaikki pankit myönsivät lyhennysvapaan vuoden joten se pidentää romahdusta.. lisäksi monet pois potkitut ovat vielä ansiopäivärahalla, joten odotellaan vielä jos tulisi uusi Nokia
Monet on saaneet 10 vuotta sitten niin matalan marginaalikoron, että ei nyt tarvitse maksella korkoa käytännössä ollenkaan. Ei siitä helposti lähde myymään ja ottamaan uutta, korkeaa korkoa sitten uuteen asuntoon.
?