Lue keskustelun säännöt.
Jos sun pitäisi sijoitaa 50 000 eur johonkin, niin minne sijoittaisit?
11.09.2006 |
Nyt en siis kaipaa vastauksia, että maksaisin asuntolainan pois jne, vaan jos pitäisi ihan sijoutus- ja tuottomielessä jonnekin sijoittaa, niin minne laittaisit?
Kommentit (6)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
asunto olis hyvä,
mutta myös rahastot
Yksityishenkilön vuokratulo on pääomatuloa, jonka vero on 29 prosenttia. Kaikki sijoitusasunnon hankkimiseen - sekä ostamiseen että korjaamiseen - liittyvien lainojen korkokulut saa vähentää verotuksessa.
Ja vuokralle. Jos saisi käyttää vain tuon 50 000 niin mökin jota vuokraisin.
joten sijoitusrahastoon tai tosiaan vuokra-asuntoon, niin, että osa tuolla käteisellä ja loppu lainaa. Koska sijoituskämpässä pitää olla aina velkaa, muuten vuokratuotto on kokonaan veronalaista tuloa, ja se taas ei kannata.