Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuleppas sinä äiti, joka pyöräilet ilman kypärää lapsi mukana

Vierailija
03.06.2013 |

Istuimessa. Lapsellasi on kypärä, muttei sinulla. Miksi ei? Oletko välinpitämätön? Etkö yhtään ajattele lastasi, millaisia malleja annat? Eikö henkesi merkitse mitään?

Täti kattoo sua nyt tosi rumasti. Mene nurkkaan ja häpeä!

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pyöräilin aikanaan noin kun tytöt oli pieniä. Kaikki ei vaan tykkää kypärästä eikä se sovi kaikille. Ajattelin tällä viikolla mennä fillaroimaan pikkaisen ja ilman kypärää sori.:DD

Vierailija
2/55 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 19:08"]Mä pyöräilin aikanaan noin kun tytöt oli pieniä. Kaikki ei vaan tykkää kypärästä eikä se sovi kaikille. Ajattelin tällä viikolla mennä fillaroimaan pikkaisen ja ilman kypärää sori.:DD[/quote]
Kypärä ei sovi kaikille??? What... mistä lähtien turvallisuus on ollut tyylikysymys? Onko sulla muita itsetuhoisia ajatuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulepas kun ei kuulu sulle ollenkaan.

Vierailija
4/55 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos huolehtisit omista asioistasi.

Vierailija
5/55 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 19:21"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 19:08"]Mä pyöräilin aikanaan noin kun tytöt oli pieniä. Kaikki ei vaan tykkää kypärästä eikä se sovi kaikille. Ajattelin tällä viikolla mennä fillaroimaan pikkaisen ja ilman kypärää sori.:DD[/quote]
Kypärä ei sovi kaikille??? What... mistä lähtien turvallisuus on ollut tyylikysymys? Onko sulla muita itsetuhoisia ajatuksia?
[/quote]
Aika harvinaista että jollekin jotain sattuu. Sitä paitsi pään loukkaaminen on vieläkin harvinaisempaa. Itsetuhoisuuden kanssa ei kyllä mitään tekemistä.

Vierailija
6/55 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkääkö minun käyttää kellukkeitakin kun käymme tytön kanssa uimassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/55 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen miettiny tätä useasti...
Ymmärrän, että jos lapsi (alle 12 v) kaatuu, voi pää kolahtaa. Mutta olen miettiny, että jos kaatuisin pyörällä, niin miten ihmeessä mä päätyisin pääni lyömään??? Jos auto ajaa päin, niin sitten, mutta en aja autotiellä ja suojatiet ylitän erittäin varovasti.

Vierailija
8/55 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin suomalaista... Sanoisit itse asianomaiselle suoraan sen sijaan, että sivummalla kyttäilet ja sitten jupiset hiljaa mielessäsi ja jurputat muille jälkikäteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/55 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistakaa lehmät iso oma lantanne. Aloittaja tarkoittaa hyvää. Sulla on se pentu siellä takana ja ihmettelee miksi äidillä ei ole kypärää. Mitä marttyyrimeininkiä tämä on? Kunhan lapsi selviää, eimun nii vällii oo?

Vierailija
10/55 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

valivalivalivalivalivalivalivali........

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/55 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 19:32"]

Aika harvinaista että jollekin jotain sattuu. Sitä paitsi pään loukkaaminen on vieläkin harvinaisempaa. Itsetuhoisuuden kanssa ei kyllä mitään tekemistä.[/quote]
Mutta arvaatkos miksi, Sherlock? Koska kypäränkäyttö on yleistynyt huimasti.

Vierailija
12/55 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 19:35"]Mä olen miettiny tätä useasti...
Ymmärrän, että jos lapsi (alle 12 v) kaatuu, voi pää kolahtaa. Mutta olen miettiny, että jos kaatuisin pyörällä, niin miten ihmeessä mä päätyisin pääni lyömään??? Jos auto ajaa päin, niin sitten, mutta en aja autotiellä ja suojatiet ylitän erittäin varovasti.[/quote]
Sä et oo ilmeisesti koskaan kaatunut pyörällä? Tai ollut edes lähellä kaatua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/55 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poikani ollessaan 13-vuotias jäi auton alle pyörällä ja selvisi mustelmilla. Hänellä oli kypärä, mikä pelasti pään. Ei sitä keikausasentoa voi itse päättää. Myös yksi tuttava loukkasi jalkansa, mutta pää säästyi kypärän ansioista. Se on varmaan kiva etukäteen päättää. että kaadun tietyllä tavalla, mutta kun ettei voi edes tietää mihin se törmäyspiste tulee ja miten se kaatuminen käy. Mun muksu ei lyönyt päätä asfalttiin, vaan pyörän tanko osui päähän, mihin ei tullut mitään kypärän ansioista. Kypärä meni "lunastuskuntoon". Meidän perheessä käytetään kypärää.

Vierailija
14/55 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut tilanteessa, jossa äiti oli kaatunut lapsensa kanssa. Äidillä ei ollut kypärää, ja hän löi päänsä. Lapsi olisi, ilman sivullisia, ollut täysin sidottuna vaikka kuinka siihen kaatuneeseen pyörään, kivuissaan ja kauhuissaan, koska äiti oli lähes toimintakyvytön. Tietenkin tuokin oli sata kertaa parempi kuin tilanne, jossa sekava äiti olisi irroittanut lapsen istuimesta ja jäänyt sitten itse sinne ojanpohjalle, jolloin lapsi olisi hyvin voinut lähteä harhailemaan.

Ei kukaan kuvittele koskaan joutuvansa onnettomuuteen, ihmiset noin ylipäänsä kuvittelevat olevansa lähes kuolemattomia. Mut järkeä saa käyttää. Jos kyydissä on lapsi, josta pitää pystyä onnettomuustilanteessa huolehtimaan, on huolehdittava itsellekin kypärä päähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/55 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 19:32"]
Aika harvinaista että jollekin jotain sattuu. Sitä paitsi pään loukkaaminen on vieläkin harvinaisempaa. Itsetuhoisuuden kanssa ei kyllä mitään tekemistä.[/quote]

Vaikka pyöräilisi ilman onnettomuuksia koko ikänsä, onnettomuuden riski on aina olemassa. Silloin jos/kun se osuu kohdalle, moni ilman kypärää pyöräillyt toivoisi käyttäneensä sitä, jos nyt enää pystyy siinä vaiheessa toivomaan. Sitä paitsi laki velvoittaa käyttämään pyöräilykypärää, vaikka kyseisen lain noudattamista ei jostain syystä valvotakaan.

Vierailija
16/55 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että käytänkö minä työtn kanssa rannalla niitä kellukkeita? minähän voin saada vaikka krampin jalkaan ja hukkua?

Vierailija
17/55 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 19:54"]niin että käytänkö minä työtn kanssa rannalla niitä kellukkeita? minähän voin saada vaikka krampin jalkaan ja hukkua? [/quote]
No kuulepa se on ihan sinun itsesi ratkaistavissa. Suomen laki ei tunne kellukepakkoa ja uidessa muut uimarit eivät ole yhtä ennakoimaton tekijä kuin muut tielläliikkujat.

Vierailija
18/55 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan joskus tietoisen riskin pyöräilemällä ilman kypärää. Lasten kanssa liikkuessani käytän kypärää.

Ihana vapaudentunne viipottaa iltakymmeneltä yksin pyörällä ulkona! Sama tunne kuin huolettomassa lapsuudessani. Lapseni eivät näe, koska nukkuvat kotona. En polta tupakkaa. En päihdy muusta kuin tuulen tunteesta hiuksissani hellepäivän jälkeen!

Vierailija
19/55 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 19:58"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 19:54"]niin että käytänkö minä työtn kanssa rannalla niitä kellukkeita? minähän voin saada vaikka krampin jalkaan ja hukkua? [/quote]
No kuulepa se on ihan sinun itsesi ratkaistavissa. Suomen laki ei tunne kellukepakkoa ja uidessa muut uimarit eivät ole yhtä ennakoimaton tekijä kuin muut tielläliikkujat.[/quote]

Onhan mm. krampit sun muut aika ennakoimattomia, samankaltainen asia kyseessä. Paasaa nyt ihmeessä siitäkin kun hyvän aiheen sinulle keksin! Ei kestä kiittää :)

Vierailija
20/55 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 20:02"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 19:58"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 19:54"]niin että käytänkö minä työtn kanssa rannalla niitä kellukkeita? minähän voin saada vaikka krampin jalkaan ja hukkua? [/quote]
No kuulepa se on ihan sinun itsesi ratkaistavissa. Suomen laki ei tunne kellukepakkoa ja uidessa muut uimarit eivät ole yhtä ennakoimaton tekijä kuin muut tielläliikkujat.[/quote]

Onhan mm. krampit sun muut aika ennakoimattomia, samankaltainen asia kyseessä. Paasaa nyt ihmeessä siitäkin kun hyvän aiheen sinulle keksin! Ei kestä kiittää :)[/quote]
Ikävä tuottaa pettymys, mutta en tunne tarvetta paasata kellukkeiden käytöstä. Velvollisuus käyttää pyöräilykypärää tosiaan perustuu lakiin, ja osoittaa myös tervettä järkeä. Vaikka ehkä onkin niin, että kypärää käyttävät he joilla on päässään jotain suojattavaa. Sinulla ei ilmeisesti ole?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme