kaksisuuntainen mielialahäiriö!
Ollut nyt lehdissä paljon ja tajusin, etten tiedä asiasta tarpeeksi. Rakas siskoni on diagnosoitu ja haluan tukea häntä. Mutta miten? Mistä tiedän jos hän tarvitsee tukea tavallista enemmän (luulen että hän salailee välillä todellista vointiaan)?
Kommentit (2)
niihän me tehdään... mä osaan ainakin salata kaikenlaista. Tosin maaninen kausi näkyy päälle päin aika helposti.
Riippuu aika paljon siskostasi voitko häntä tukea. Jos siskosi ymmärtää sairautta niin osaa analysoida ja kertoa siitä sinulle. Tärkeintä on että et mene noihin maanisiin tai depressiivisiin tiloihin mukaan vaan jaksat muistuttaa siskoasi, että jossain vaiheessa tilanne taas kääntyy. Tai hyvällä lääkityksellä tasoittuu.
Onko täällä ketään jolla on sekä kaksisuuntainen että lapsia? Kuinka noiden yhteensovittaminen sujuu?
Ihan yleensä ottaen ihminen tarvii kuuntelijaa ja kannustajaa, olipa häiriötä tai sitten ei.