Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuleppas sinä äiti, joka pyöräilet ilman kypärää lapsi mukana

Vierailija
03.06.2013 |

Istuimessa. Lapsellasi on kypärä, muttei sinulla. Miksi ei? Oletko välinpitämätön? Etkö yhtään ajattele lastasi, millaisia malleja annat? Eikö henkesi merkitse mitään?

Täti kattoo sua nyt tosi rumasti. Mene nurkkaan ja häpeä!

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 20:02"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 19:58"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 19:54"]niin että käytänkö minä työtn kanssa rannalla niitä kellukkeita? minähän voin saada vaikka krampin jalkaan ja hukkua? [/quote]
No kuulepa se on ihan sinun itsesi ratkaistavissa. Suomen laki ei tunne kellukepakkoa ja uidessa muut uimarit eivät ole yhtä ennakoimaton tekijä kuin muut tielläliikkujat.[/quote]

Onhan mm. krampit sun muut aika ennakoimattomia, samankaltainen asia kyseessä. Paasaa nyt ihmeessä siitäkin kun hyvän aiheen sinulle keksin! Ei kestä kiittää :)[/quote]

Meneekö joku lasten kanssa niin syvään veteen, että voi krampin takia hukkua? Minä olen saanut krampin uidessa ja olen päässyt matalammille vesille omin avuin. Onnettomuudet tulevat usein silmänräpäyksessä. Jos ehtii reagoimaan, ei onnettomuutta luultavasti tule.

Vierailija
22/55 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä lailla kävellessä pitäisi käyttää vähintään haarniskaa. Kuinka monta lasta skeittaa ilman mitään suojavarusteita betonista rakennetuissa skeittipuistoissa, vaikka siinä loukkaantuminen on todennäköisempää kuin vaikka pyöräillessä. Toki kypärän käyttö on suositeltavaa, mutta ei se pakollista ole. Jossain Tanskassa ja Hollannissa aika harva käyttää kypärää, vaikka siellä pyöräily on liikkumismuotona yleisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi takaperin, oli mieheni ylittämässä suojatietä pyörällä. Seurasi miten kuski katsoo häneen, päästää suojatielle mutta lähtikin ajamaan ja osui. Siinä meni pyörästä takaosa korjaukseen, rengas meni mutkalle ja mieheltä jalka rikki. Kypärä oli päässä. Kopautti päänsä samalla kun kaatui.

On kypärä hyvä olla, sillä ei se omakaan huolellisuus ja tarkkaavaisuus riitä. On paljon vaan tuuristakin kiinni. Juuri viikonloppuna joku seniili 80- vuotias pappa ajoi Tampereella suojatiellä naisen päälle.
Näitä riittää.

Vierailija
24/55 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 20:18"]Yhtä lailla kävellessä pitäisi käyttää vähintään haarniskaa. Kuinka monta lasta skeittaa ilman mitään suojavarusteita betonista rakennetuissa skeittipuistoissa, vaikka siinä loukkaantuminen on todennäköisempää kuin vaikka pyöräillessä. Toki kypärän käyttö on suositeltavaa, mutta ei se pakollista ole. Jossain Tanskassa ja Hollannissa aika harva käyttää kypärää, vaikka siellä pyöräily on liikkumismuotona yleisin.[/quote]
Näinpä, mutta Tanskassa ja Hollannissa (ja muissa pyöräilymaissa) pyöräilyolosuhteet ovat ihan toistaluokkaa kuin täällä Suomessa. Siellä on pyöräilijöille omat valtaväylät ja risteämisiä muun liikenteen eikä vastaan tulevien pyöräilijöiden kanssa juurikaan tapahdu. Toisin kuin täällä suomessa, jossa jos pyöräilijöille ylipäätään on olemassa minkäänlaista omaa väylää, se on se kapea punainen maalattu juova jossain siellä autokaistojen seassa.

Vierailija
25/55 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi siksi, että koulu ikäisen lapsen kypärä varastettiin, ja lainaan omani kouluikäiselle mieluummin kun jätän hänet ilman kypärää.

Vierailija
26/55 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se hemmetin hyvä antaa lapselle se malli, että kun hänkin on tarpeeksi iso, kypärää ei tarvitse käyttää.

Jessus mitä idiootteja.

Teidän ansiosta näkee jatkuvasti lapsia, joilla kypärä roikkuu stongasta tai repun hihnasta pyöräillessä.

"MUTTA KYLLÄ MINUN LAPSI KÄYTTÄÄ KYPÄRÄÄ KOSKA MINÄ KÄSKEN, EI MINUN ESIMERKKI MITÄÄN MERKITSE!!!"

No, jos kaadutte pyörällänne ja halkaisette päänne niin, että aivonne leviävät pitkin tietä, niin onneksi voitte kuolla onnellisina sen asian vuoksi, että olette ainakin ihan helvetin hyvännäköisiä ja tyylikkäitä. Hienoa teille.

T. Fiksu aikuinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/55 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen välinpitämätön itseni suhteen, en välitä hengestäni (hiuak nehkä liioiteltu ilmaisu???) Lapseni saa esim sinulta paljon huonompaa esimerkkiä (toisten ihmisten kohtelusta, vihainen tuijottaminen ei ole kovin fiksua), eikä vielä ole löytynyt kaupoista tarpeeksi isoa kypärää... sukuvika tämä.
Maailmassa lienee suurempiakin murheita??

Vierailija
28/55 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fillaroin muutama sitten viimeisillään raskaana ilman kypärää. Seuraavana aamuna menin naistenklinikalle ja olin jo 44 vee. Ajoin varovasti, lähinnä kaupassa kävin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/55 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 20:44"]Fillaroin muutama sitten viimeisillään raskaana ilman kypärää. Seuraavana aamuna menin naistenklinikalle ja olin jo 44 vee. Ajoin varovasti, lähinnä kaupassa kävin. [/quote]
Siis muutama vuosi sitten

Vierailija
30/55 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

28, opetan lapsilleni että tuokaan ihminen ei välitä siitä että pää hajoaa asfalttiin.
Ja lapsilleni sanon myös että äiti rakastaa teitä eikä tahdo että te joudutte sairaalaan, siksi pidetään kypärää.
Jos joku lapsistani ajaa ilman kypärää niin menee pyörä kellariin. Käytän käräytä kaveri-tekniikkaa. Tähän rinkiin saa tutut liittyä ja kertoa jos lapseni hölmöilee, sama toisinpäin. Näin ei siis tarvitse olla aina itse näkemässä, riittää että naapurin setä tai luokkakaverin vanhempi näkee. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/55 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pyöräilisin kaupungissa liikenteen seassa käyttäisin kypärää. Mutta kun pyöräilen maalla paikoissa joissa liikennettä ei ole joko ollenkaan tai minimaalisen vähän, niin en käytä. Lapset käyttävät kypärää ihan mukisematta. Olen sitten ikävä ihminen kun en noudata jokaikistä Sääntöä joka suomalaisille on luotu. Voi voi. Suunnilleen kaikessa muussa suoritan täydellistä sääntöjen mukaista elämää :)

Vierailija
32/55 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kypärättä ajo kuuluu kaikille, koska kaikki osallistumme mahdollisen aivovammakuntoutuksen maksamiseen. Vakuutus ei sitä korvaa, jos kypärää ei ollut.

Sinä joka lainasit kypäräsi lapselle, ei sitten tullut mieleen ostaa uutta?! Ehkä typerin selitys ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/55 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tämä vanha kirjoitus, minusta aika hyvin kirjoitettu AP.

Vierailija
34/55 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajanut 52 vuotta,nuorena jopa humalassa,pyörällä kaatumatta. En halua päähäni hiostavaa ja typerän näköistä pottaa. Että senkus ap mulkoilet vain! Minä heitän  röökin suuhun ja poljen tukka lepattaen,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/55 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: pitkääkö minun käyttää kellukkeitakin kun käymme tytön kanssa uimassa?

Kuulostaa naisen logiikalta tämä.

Vierailija
36/55 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulepas isi, 

älä istuta lastasi pyörän ohjaustangon päällä. 

Älä enää koskaan.

Tällaisen olen nähnyt kolmesti parin viikon aikana. Voi kun olisi tehnyt mieli ilmoittaa poliisille.

 

Vierailija
37/55 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: pitkääkö minun käyttää kellukkeitakin kun käymme tytön kanssa uimassa?

Ei ole kyse omista taidoista. Meidän lähellä kuoli nainen, kun auto kääntyi risteyksessä ja ajoi pyöräilijän päälle. Naisella ei ollut kypärää. Omat taidot ei välttämättä korjaa toisten tekemiä virheitä.

Vierailija
38/55 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meillä ulkolaiset, ukrainalaiset ja venäläiset naiset ei laita edes lapsilleen kypäriä. Annoin naapurin naisen 3-vuotiaalle ehjän mutta käytetyn kypärän kun kulkee äitinsä tarakalla lastenistuimessa. Hän oli ihmeissään mutta otti kypärän käyttöön.

Vierailija
39/55 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on pyöräillyt elämänsä. Ilman kypärää, koska tyylikkyys. No, kaatui seitsemänkymppisenä. Nyt käyttää kypärää. Olen ylpeä hänestä, mutta toivon, että olisi aina käyttänyt kypärää. (Niinä vuosina kuin kypäriä ylipäätään on ollut.)

 

Vierailija
40/55 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Haistakaa lehmät iso oma lantanne. Aloittaja tarkoittaa hyvää. Sulla on se pentu siellä takana ja ihmettelee miksi äidillä ei ole kypärää. Mitä marttyyrimeininkiä tämä on? Kunhan lapsi selviää, eimun nii vällii oo?

Ei ole enää pieniä lapsia, mutta vastaan: mielestäni elämä on mielekästä vain pienien riskien kanssa. Turvallisuuden maksimointi johtaa henkiseen kuolemaan. Sitä paitsi uskon, ettei elämäni tai lasteni elämä rajoitu tähän maanpäälliseen. Olen joka päivä varautunut siihen mahdollisuuteen, että täällä kuollaan. En järkyty ajatusta omasta tai lapseni kuolemasta, koska uskon, että elämä joka tapauksessa jatkuu tuonpuoleisessa. Mutta se ei ole itsetuhoisuutta vaan realistisuutta: niin tulee käymään joka tapauksessa, joten miksi pelätä?  Syy siihen, miksi käytin kuitenkin lapsilla kypärää ja vaadin myös alakouluikäisenä käyttämään sitä oli se, että en halunnut mahdollisen onnettomuuden sattuessa joutua kestämään ihmisten tuomitsemista. Ei sillä ollut mitään tekemistä marttyyriuden tai edes lapsen suojelemisen kanssa. Ainoastaan oman maineeni ja vapautesi 😄. Rakastan kaikkia viittä lastani, he ovat hienoja ihmisiä ja kaikki edelleen hengissä (20-30v).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä