Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuleppas sinä äiti, joka pyöräilet ilman kypärää lapsi mukana

Vierailija
03.06.2013 |

Istuimessa. Lapsellasi on kypärä, muttei sinulla. Miksi ei? Oletko välinpitämätön? Etkö yhtään ajattele lastasi, millaisia malleja annat? Eikö henkesi merkitse mitään?

Täti kattoo sua nyt tosi rumasti. Mene nurkkaan ja häpeä!

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
42/55 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: [quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 20:44"]Fillaroin muutama sitten viimeisillään raskaana ilman kypärää. Seuraavana aamuna menin naistenklinikalle ja olin jo 44 vee. Ajoin varovasti, lähinnä kaupassa kävin. [/quote] Siis muutama vuosi sitten

Pyöräilin viimeisillään raskaana ollessa kypärä päässä itse kohti kauppaa, kun huumeissa vastaani pyörällä tullut päätti vähän "hassutella raskaana olevan kustannuksella" ja yritti ajaa päin. Onnistuin väistämään viime hetkellä tien pientareelle. Huumeheppu naureskellen huuteli minulle asiattomuuksia ajaessaan poispäin.

 

Muita tielläliikkujia ja heidän aivoituksiaan ja liikkeitä ei voi hallita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö autossa turvavyötä? 

Tiedätkö, että aikanaan vastustettiin turvavyöpakkoa samoista syistä: tyhmän näköistä, vaatteet rypistyy ( tyyli kärsii), se on niin pieni mahdollisuus, että jotain sattuu...

Kuulostaa ihan yhtä järkevältä kuin syyt olla käyttämättä pyöräilykypärää. 

Vierailija
44/55 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa sakkia lihavat äidit, eivät yhtään ajattele lapsen etua.

Vierailija
45/55 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Mä olen miettiny tätä useasti... Ymmärrän, että jos lapsi (alle 12 v) kaatuu, voi pää kolahtaa. Mutta olen miettiny, että jos kaatuisin pyörällä, niin miten ihmeessä mä päätyisin pääni lyömään??? Jos auto ajaa päin, niin sitten, mutta en aja autotiellä ja suojatiet ylitän erittäin varovasti.

 

Miten voi joku olla näin idiootti. Vuosittain useita ihmisiä (aikuisia) kuolee kaaduttuaan pyörällä ja lyötyään päänsä, eikä kyseessä todellakaan ole aina auton kanssa törmäys.

 

Vierailija
46/55 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Kyllä se kypärättä ajo kuuluu kaikille, koska kaikki osallistumme mahdollisen aivovammakuntoutuksen maksamiseen. Vakuutus ei sitä korvaa, jos kypärää ei ollut. Sinä joka lainasit kypäräsi lapselle, ei sitten tullut mieleen ostaa uutta?! Ehkä typerin selitys ikinä.

Vakuutus? Kela sen aivovammakuntoutuksen tarjoaa ja suurimman osan siitä maksaa. Vakuutusyhtiöt lähettävät vaikeat aivovammapotilaat ihan sinne samaan Kelan ym vastaaviin aivovammakuntoutuksiin. Ja vakuutus toki on mukana jos osuu auton kanssa (=liikennevakuutus), työmatkalla (=työtapaturmavakuutus) tai jos itsellä on vapaa-ajan tapaturmavakuutus, mitä ei valtaosalla ihmisistä siltikään ole. Ja kypärän oleminen päässä ei korvauksiin vaikuta, vaikka syytä olisi mielestäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/55 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Mä olen miettiny tätä useasti... Ymmärrän, että jos lapsi (alle 12 v) kaatuu, voi pää kolahtaa. Mutta olen miettiny, että jos kaatuisin pyörällä, niin miten ihmeessä mä päätyisin pääni lyömään??? Jos auto ajaa päin, niin sitten, mutta en aja autotiellä ja suojatiet ylitän erittäin varovasti.

Mulle hyppäs rusakko eteen ajaessani alamäkeen rauhallista metsätietä. Refleksinä käänsin etupyörän linkkuun: pyörä pysähtyi, mutta itse jatkoin matkaa. Avomurtuma ja aivotärähdys. Olin kuulemma (itse en muista) sitkeästi sairaalassa väittänyt, että en ole lyönyt päätäni. Tosin oli kypärä lytyssä ohimon kohdalta, musta silmä ja raappeita naamassa. Tuskin ilman sitä lyttääntynyttä kypärää tässä kirjoittelisin, vaikka kuinka varovasti ylitän suojatiet. Enkä siis ole mikään lykramulkero, vaan ihan viiskymppinen, jalkajarrullisella mummopyörällä huristeleva täti!

Vierailija
48/55 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkäs takia täti luulee, että ihmisiä kiinnostaa sun mielipiteet? Et sä ole niin tärkeä ihminen. 

Laitappa lasiin vettä. Sormi sinne lasiin, anna olla hrtki. Ota sormi pois. Jäikö lasiin kuoppa?

Aivan, yhtä tärkeä olet kuin mollaamasi ihminen!

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/55 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Mä pyöräilin aikanaan noin kun tytöt oli pieniä. Kaikki ei vaan tykkää kypärästä eikä se sovi kaikille. Ajattelin tällä viikolla mennä fillaroimaan pikkaisen ja ilman kypärää sori.:DD

Meillä lapsi kysyi äiti missä sun kypälä on?  Piti hakea se sisältä.

Vierailija
50/55 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveruilla kävi tuuri. Lipesi hiekkatiellä, kaatui pöpelikköön, löi p''ns' ja oli tajuton jne.

Paikalle sattui autoilija jolla oli ensiaputaidot kunnossa, soitti ambulanssin jne.

Aikanaan tutkivat sitte sairaalassa pääkopan, oli ok, jotain kuitenkin, luunmurtumaa sun muuta.

Mutta se kypärä. Tuhannenpillun päreinä, onnettomuustutkinnassa siis raportissa oli maininta, että se pelasti hengen.

Ja joo hei, kuten tuolla jo joku kertoi, ihan tavan hiljainen vauhti kun ei tykkää ajaa kovaa hiekkatiellä!

Älkää vähätelkö kypärää.

Ja joo, onhan perheitä joissa on kaksi äitiä/isää, mutta onko lapsilla varaa menettää yhtäjään!

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/55 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: niin että käytänkö minä työtn kanssa rannalla niitä kellukkeita? minähän voin saada vaikka krampin jalkaan ja hukkua?

 

Et, koska osaat uida...toivottavasti?

Sen sijaan, käytät vesillä pelastuslivejä. Lapselle puetaan ne jo ennen kuin mennään laiturille törmäilemään, mutta uimataitoiset aikuisetkin laittaa ne ennenkuin ollaan kulussa, eikö niin? 

Sama kypärässä. Lapsi käyttää kypärää, sinä käytät sitä esimerkin vuoksi ja myös siksi, että sinulla on perhe josta huolehtia. 

Usein vammat tulevat muualle kuin päähän, mutta päävmmat ovat tuhoisia. 

Vierailija
52/55 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa aikuinen on todennut, että on ihan sama, saako hän aivovamman vai ei. On ihan sama, joutuuko lapsi kokemaan äidin vakavan loukkaantumisen pyöräilyonnettomuudessa vai ei. Siitähän tässä on oikeasti kyse.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/55 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poljen usein töihin, kesät talvet. MOni kysyy eikö talvipyöräileminen olen vaarallista, siitäkin huolimatta että on nastat, hyvät valot edessä ja takana ja kahdet hyvät jarrut. 

Viime talvena näin kun nuori äiti sompaili talviliukkailla vanhalla mummopyörällä, lapsi pakkarilla, ilman nastoja ja ilman kypärää. Lapsella oli kyllä turvaistuin ja kypärä, mutta siis kesäkumit alla, kyllä hirvitti. 

Se voi olla tuollaisella nuorella äidillä elämä melkoista selviytymistä etenkin jos on yksin lapsen kanssa, mutta jotenkin tajusin siinä silmänräpäyksessä että noin ne vaikeudet kasaantuu niille jolla jo ennestään rahat loppuu tililtä ja tunnit vuorokaudesta, tulee hutiloitua. 

Vierailija
54/55 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poljen usein töihin, kesät talvet. MOni kysyy eikö talvipyöräileminen olen vaarallista, siitäkin huolimatta että on nastat, hyvät valot edessä ja takana ja kahdet hyvät jarrut. 

Viime talvena näin kun nuori äiti sompaili talviliukkailla vanhalla mummopyörällä, lapsi pakkarilla, ilman nastoja ja ilman kypärää. Lapsella oli kyllä turvaistuin ja kypärä, mutta siis kesäkumit alla, kyllä hirvitti. 

Niillä "kesäkumeillakin" pysyy paljon paremmin pystyssä kuin mitä kävellen pysyisi.

Sitä paitsi pelkkä lumi ei ole liukasta. Toisin kuin jää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/55 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Mä pyöräilin aikanaan noin kun tytöt oli pieniä. Kaikki ei vaan tykkää kypärästä eikä se sovi kaikille. Ajattelin tällä viikolla mennä fillaroimaan pikkaisen ja ilman kypärää sori.:DD

Niin, eihän se turvallisuus ja kauneus mitenkää sovi yhteen🤡

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme