Miksi mut leimataan huonoksi äidiksi
Kun mun lapset on joka toinen lauantai mummolassa hoidossa? Ja meillä on miehen kanssa kahdenkeskistä aikaa??
Väkisinkin alkaa tuntua siltä ns. Tuttavat ovat kateellisia kun seläntakana puhuvat että lapset ovat aina hoidossa.
Kommentit (31)
varsinkin jos lapset on jo hoidossa arkisin. se on kuin jaettu huoltajuus mummon kanssa. ei ainakaan ihan tavallinen ratkaisu. ehkä sinä tarvitse sitä, lapset tuskin eivät. en ala sanomaan onko se huonon äidin merkki, ehkä hieman itsekkään, vaikea sanoa jos ei tunne tilannetta eikä ihmisiä.
Meillä on 2- ja 5 -vuotiaat pitkät viikot 8-16 hoidossa, joten tuntuisi kohtuuttomalta vielä viedä viikonloppukylään. Viikonloput on lasten aikaa vanhempien kanssa tässä vaiheessa, kun arkena yhteinen aika on olematon pieni hetki illalla. Joskus, todella harvoin (1-2krt/vuosi), viedään viikonloppuna yöksi ja silloinkin on sellainen olo koko seuraavan viikon, ettei ole ollut lasten kanssa lainkaan.
Mutta jos lapset olisivat osa-aikahoidossa tai kotona, niin tilanne olisi toinen.
Jotkut voi olla kateellisia, mutta ei kaikki ole. Esimerkiksi me saataisiin lapset vaikka joka viikonloppu yökylään, mutta omatuntosyistä en halua ja en ymmärrä niitä, jotka vastaavassa tilanteessa haluaa. (vastaava tilanne=kiireiset viikot)
varsinkin jos lapset on jo hoidossa arkisin. se on kuin jaettu huoltajuus mummon kanssa. ei ainakaan ihan tavallinen ratkaisu. ehkä sinä tarvitse sitä, lapset tuskin eivät. en ala sanomaan onko se huonon äidin merkki, ehkä hieman itsekkään, vaikea sanoa jos ei tunne tilannetta eikä ihmisiä.
Jos lapset on käytännöössä kuukaudesta 24-25 päivää muiden hoteissa...
Mun kalenterissa on kyllä kuukaudessa n.4 lauantaita eli 2 lauantaita kuukaudessa:)
lapset on neljä päivää viikosta tarhassa, mutta niinäkin päivinä ovat reilusti enemmän aikaa kotona kun siellä. Ihme urputtajia.
Meillä oli myös vaihe jolloin lapset oli lähes joka toinen viikonloppu yökylässä mummolassa koska lapset itse ja mummo sitä halusivat. Oli heille kaikille merkityksellistä aikaa jota muistelevat lämmöllä. Nykyään ei valitettavasti isovanhempien heikentyneen terveydentilan vuoksi ole mahdollista enää.
Nää on taas näitä kateellisia? tai muuten vaan outoja jotka hoitavat lapsiaan 24/7/365 vuosikaudet ja se onkin sitten ainoa asia jolla voivat päteä.
Jatkakaa vaan ihan rauhassa tapaanne jos se teillä on hyväksi koettu.
Meillä oli myös vaihe jolloin lapset oli lähes joka toinen viikonloppu yökylässä mummolassa koska lapset itse ja mummo sitä halusivat. Oli heille kaikille merkityksellistä aikaa jota muistelevat lämmöllä. Nykyään ei valitettavasti isovanhempien heikentyneen terveydentilan vuoksi ole mahdollista enää.
Nää on taas näitä kateellisia? tai muuten vaan outoja jotka hoitavat lapsiaan 24/7/365 vuosikaudet ja se onkin sitten ainoa asia jolla voivat päteä.
Jatkakaa vaan ihan rauhassa tapaanne jos se teillä on hyväksi koettu.
Ja tuntuu ihanalta huomata kuinka lapset viihtyvät heidän kanssaan ja serkuistakin on tullut tosi läheisiä.
Ap
Minusta on lähinnä outoa ettei tahdota viettää kokonaista vuorokautta yhdessä.
Meillä mies käy töissä. Viikonloppusin on lapsilla harrastuksissa kisoja, arvostan niitä lauantaipäiviä kun ollaan koko perhe yhdessä. Teillä ei ole viikonloppuisin yhtään päivää lapsillenne KOKONAAN ja se on kyllä iso sääli.
Perjantai menee vielä kun valmistaudutaan viikonloppuun, on työtä, hoitoa, käytte kaupassa ja menette nukkumaan.
Lauantaina lapset hoitoon ja olette kahden, se on lapsille taas päivä kun ei saa olla kotona vaan.
Sunnuntaina haette lapsia, taas sähellystä. :(
Juu, lapset saa varmasti tutustua isovanhempiinsa. Mutta faktaa on että esim. kiireettömät aamut isän kanssa ei ole heidän elämää! Onneksi edes mummola tarjoaa sellaisen..
Jollei, ovat kyllä melko paljon pois perheestä vain teidän kahdenkeskisyyden vuoksi. En silti sano, että olisit huono äiti.
Jos lapset on arkena päiväkodissa tai koulussa. Jos ei, niin sitten ok.
Me ollaan ratkaistu mummula-asiaa niin, että lapset on arkena mummulassa 1-2 kertaa kuussa. Saavat lomaa päiväkotiarjesta ja viikonloppu on sitten perheen aikaa.
Minusta on lähinnä outoa ettei tahdota viettää kokonaista vuorokautta yhdessä.
Meillä mies käy töissä. Viikonloppusin on lapsilla harrastuksissa kisoja, arvostan niitä lauantaipäiviä kun ollaan koko perhe yhdessä. Teillä ei ole viikonloppuisin yhtään päivää lapsillenne KOKONAAN ja se on kyllä iso sääli.
Perjantai menee vielä kun valmistaudutaan viikonloppuun, on työtä, hoitoa, käytte kaupassa ja menette nukkumaan.
Lauantaina lapset hoitoon ja olette kahden, se on lapsille taas päivä kun ei saa olla kotona vaan.
Sunnuntaina haette lapsia, taas sähellystä. :(Juu, lapset saa varmasti tutustua isovanhempiinsa. Mutta faktaa on että esim. kiireettömät aamut isän kanssa ei ole heidän elämää! Onneksi edes mummola tarjoaa sellaisen..
Sä olet kehittänyt tuon tarinasi?
Anteeksi nyt vaan mutta sä et tiedä meidän yhtään mitään joten miksi sä alat tuollaista paskaa edes kirjoittamaan? Ärsyttää..
Ap
Kaksi päivää kuukaudessa hoidossa mummollansa...
Tekee hyvää lapsillekin nähdä muita kuin omia vanhempiansa.
Mä en saa lapsia minnekään edes kerran kuukaudessa ja kyllä sitä alkaa seinät kaatumaan päälle.
Kun lapset ovat olleet muualla hoidossa hetken niin johan alkaa taas arki rullaamaan. Ei sitä jaksa katsella samoja naamoja 24/7 oli sitten kyseessä omat lapset tai ei.
Lapsetkaan eivät jaksa... Ihmiset kaipaavat vaihtelua elämään ja on hyvä jos pariskuntanakin saa sitä kahden keskeistä aikaa muulloinkin kuin silloin kun lapset ovat nukkumassa.
Mutta kiillotellaan vaan sitä kruunua hampaat irvessä :)
Ovat 4 tuntia arkena koulussa/eskarissa.
Mummulaan menevät joka toinen lauantai klo 17 joukkoon pappa on lämmittänyt saunan, myös serkun tulevat sinne. Luvassa on peli-iltaa ja askartelua sekä satutuokio illalla.
Haemme lapset aamulla tai menemme koko perhe sinne syömään päivällisen.
Ei olla koskaan lapsia sinne pakotettu mutta kauhea hössötystä alkaa jo perjantaina:)
Ap
Ovat 4 tuntia arkena koulussa/eskarissa.
Mummulaan menevät joka toinen lauantai klo 17 joukkoon pappa on lämmittänyt saunan, myös serkun tulevat sinne. Luvassa on peli-iltaa ja askartelua sekä satutuokio illalla.
Haemme lapset aamulla tai menemme koko perhe sinne syömään päivällisen.
Ei olla koskaan lapsia sinne pakotettu mutta kauhea hössötystä alkaa jo perjantaina:)
Ap
Itselläni ei ole koskaan ollut isovanhempia, olivat valitettavasti jo kuolleet minun synnyttyäni. Juuri tuollaisia peli-iltoja, lämmintä yhdessä oloa toivon omien lapsienikin viettävän isovanhempiensa kanssa. Ja kerran isovanhemmat tykkää ja lapset tykkää, niin en kertakaikkiaan ymmärrä, että mikä voisi olla ongelmana.
Kun varmaa on että positiivisa vastauksia tuohon et saa? Olet heti puolustuskannalla, tämä ratkaisu on teille ainoa oikea?
Tuttavat ovat todellakin varmasti kateeellisia. Ja teillä on lapset paljon hoidossa, entä sitten? Sanottiin täällä mitä vaan et muuta omia tapojasi, ja tuttavat ovat edelleen kateellisia.
Minusta tuo tuntuu paljolta, MUTTA meillä lapset (ikähaarukalla 2-19 vuotta) eivät ole ollet päivääkään isovanhemmillaan. Isovanhempien toivesta. Niin.... ei hyvä tämäkään.
Minusta on lähinnä outoa ettei tahdota viettää kokonaista vuorokautta yhdessä.
Meillä mies käy töissä. Viikonloppusin on lapsilla harrastuksissa kisoja, arvostan niitä lauantaipäiviä kun ollaan koko perhe yhdessä. Teillä ei ole viikonloppuisin yhtään päivää lapsillenne KOKONAAN ja se on kyllä iso sääli.
Perjantai menee vielä kun valmistaudutaan viikonloppuun, on työtä, hoitoa, käytte kaupassa ja menette nukkumaan.
Lauantaina lapset hoitoon ja olette kahden, se on lapsille taas päivä kun ei saa olla kotona vaan.
Sunnuntaina haette lapsia, taas sähellystä. :(Juu, lapset saa varmasti tutustua isovanhempiinsa. Mutta faktaa on että esim. kiireettömät aamut isän kanssa ei ole heidän elämää! Onneksi edes mummola tarjoaa sellaisen..
Ei joka viikonloppu.
Mitä paskaa itse puhut?
Käykö miehesi töissä? Jos käy niin joka arkiaamu menee niin ettei siinä rauhassa herää, eikö?
Sitten tulee lauantai ja taas lähdetään kotoa nyt kohti mummolaa. Sunnuntaina taas kotio.
Eikö ne teidän ipanat saa olla koskaa täyttä päivää kotona? En ihmettele jos lapsista kasvaa jonkunlaisia häiriköitä tai mummon potkijoita kun ei koskaan ole kotona!
Omat lapset käy mummolassa yötä joskus mutta ei missään nimessä olisi JOKA lauantai, ei edes 2 kertaa kuussa ja se on meidän päätös, anoppi varmasti lapset ottaisi! Ihan oikeasti, teidän lapsille tekisi hyvää viettää EDES KERRAN KUUSSA päivä kun olette vaan oman perheen kanssa, viemättä ketään minnekään. :(
12
ämmiä täällä. Taitaa olla kateellisia, kun itellä ei oo ketään ketä kakaroita hoitaa.
Jos lapset on käytännöössä kuukaudesta 24-25 päivää muiden hoteissa...