Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

helve...että apteekissa ei saa rauhassa katsella!!

Vierailija
18.01.2013 |

Siis joka ikinen kerta joka kun haluaisin apteekissa itse katsoa mitä ehkä ostan vaikka ei edes olisi kyseessä intiimituotteet, niin joka

kerta apteekin henkilökunnasta vähintään yksi tulee seisomaan selän taakse.

Ja kun piruuttaan menen eri välikköön, sama toistuu!

Antakaa asiakkaiden olla rauhassa.

Me kyllä osataan kysyä neuvoa jos on tarve!



Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää ihan sama.

Vierailija
2/83 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huomaan nykyään, että menen vain sellaiseen kaupaan/apteekkiin, josta tiedän, että saa palvelua heti.



Nopeuttaa kummasti omaa ajankäyttöä, kun on asiantunteva myyjä/farmaseutti paikalla.



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää ihan sama.

Olin niin ärsyyntynyt viimeksi kun vielä muutenkin kireä olo.

Mua ihan oikeasti se yks farmaseutti seurasi kun vaihdoin hyllynväliä!

Ajattelin jo laittaa meiliä asiasta tähän apteekkiin.

Joskus jopa kolmekin työntekijää "vainoaa" joka kulmassa...

Vierailija
4/83 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkilökohtaiset bonusperusteet, jotka tekee niistä "haita joka seuraa laivaa". Useissa apteekissa työntekijä saa tehokkuuspisteitä ja bonuksia, jos on

1) esitellyt tuotteita

2) saanut asiakkaan ostamaan käsikauppatuotteen, jota hän ei alunperin aikonut ostaa.

Vierailija
5/83 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekevät sitä ihan omaksi ajankulukseen. Voivat aina vedota siihen, että se on heidän työtään. Varsinkin 1 pienempi ketju tekee tätä...

Vierailija
6/83 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekevät sitä ihan omaksi ajankulukseen. Voivat aina vedota siihen, että se on heidän työtään. Varsinkin 1 pienempi ketju tekee tätä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/83 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos vielä seuraavasti mua seurataan, lähden mielenosoituksellisesti koko apteekista ulos.

Tietyissä apteekeissa on valtavasti henkilökuntaa, kun niillä on aikaa päivystää siellä väliköissä.

Mitä sekin maksaa?

Ei ihme että apteekissa on kalliit tuotteet!

Vierailija
8/83 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkilökohtaiset bonusperusteet, jotka tekee niistä "haita joka seuraa laivaa". Useissa apteekissa työntekijä saa tehokkuuspisteitä ja bonuksia, jos on

1) esitellyt tuotteita

2) saanut asiakkaan ostamaan käsikauppatuotteen, jota hän ei alunperin aikonut ostaa.

Kiinnostaisi tietää, miten näitä seurataan. Katsotaan päivän päätteeksi valvontakamerasta montaa tuotetta kukin on esitellyt?

Mutta aiheeseen. Itse tykkään käydä apteekissa, kun se on yhksi niitä harvoja paikkoja joissa enää saa henk. koht. palvelua. Eli minua ei ole ärsyttänyt nämä "hait" koskaan, päin vastoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/83 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti kirjaa saavutetut bonukset päivän päätteeksi ja tietyin väliajoin niitä ruoditaan esimiehen kanssa. Kyllähän myynnit näkee kassasta, joten ei parane pyöristellä lukuja ylöspäin.

Vierailija
10/83 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin ärsyttää että heti ollaan siinä selän takana kyyläämässä, 'HEI voinko jotenkin auttaa?!'. Osaan kyllä pyytää apua jos tarvitsen. Apteekkihan on vähän niinkuin lähikauppa, ihmiset käy aina siinä samassa ja kyllä tietää missä mikäkin tuote on.



Toinen ärsytyksen aihe on nämä vaatekauppojen moikkailijat. MOIMOI hei HEIPPahei MOIKKA! Ihan kun oltaisiin hyviäkin tuttuja. Ja JOKA myyjä erikseen vaikka niitä olis 7 siellä pikkuputiikissa. ARGHHHHH.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/83 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on kiva että apteekissa hen kilökunta on heti valmiina auttamaan. Toisinaan minäkin haluan katsoa rauhassa, ja silloin otan myyjään katsekontaktin (jos hän tulee siihen viereen/taakse/kohti auttamaan). Sitten "voinko auttaa?" -kysymykseen voin vastata, että kiitos, katselen rauhassa tms.



Miksi asioista pitää tehdä niin negatiivisia? Olin nuorempana tosin itsekin vaivautunut, mutta nyt 30-vuotiaana osaan jo ottaa palvelua vastaan, mutta myös ystävällisesti torjua sen, mikäli en sitä sillä kerralla tarvitse.



Tehdään Suomi ystävällisemmäksi! Olen omaksunut myös sellaisen tavan, että mahdollisuuksien mukaan hymyilen turisteille ja yritän antaa Suomesta positiivisen kuvan. Ja olen ihan tavallinen virkamies.

Vierailija
12/83 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on kiva että apteekissa hen kilökunta on heti valmiina auttamaan. Toisinaan minäkin haluan katsoa rauhassa, ja silloin otan myyjään katsekontaktin (jos hän tulee siihen viereen/taakse/kohti auttamaan). Sitten "voinko auttaa?" -kysymykseen voin vastata, että kiitos, katselen rauhassa tms.

Miksi asioista pitää tehdä niin negatiivisia? Olin nuorempana tosin itsekin vaivautunut, mutta nyt 30-vuotiaana osaan jo ottaa palvelua vastaan, mutta myös ystävällisesti torjua sen, mikäli en sitä sillä kerralla tarvitse.

Tehdään Suomi ystävällisemmäksi! Olen omaksunut myös sellaisen tavan, että mahdollisuuksien mukaan hymyilen turisteille ja yritän antaa Suomesta positiivisen kuvan. Ja olen ihan tavallinen virkamies.

Siinäoä se onkin, jos ymmärtäisivät että vasta kun asiakas ottaa katsekontaktin, tulisivat apuun.

Mutta kun ei, ihan oikeasti, seuraavat kuin apinat perässä!

Mitä jos olisin halunnut tutkia vaikka vaginalääkkeitä rauhassa, tullaan selän taakse vainoamaan...kiva tunne kun saa rauhassa katsoa, juu.

Ja häiriinnyin jo vaikka olin vaan etsimässä Bepanthenia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/83 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos näyttää etten saa rauhassa katsella. Ensin yritän tehdä eleilläni selväksi etten halua apua, esim. välttelemällä myyjään katsekontaktia ja vaihtamalla hyllynväliä jos myyjä näyttää lähestyvän minua. Yleensä nämä toimii, ja ymmärtää vinkin ettei tuo kaipaa apua, mutta aina ei. Silloin poistun paikasta.



Ja pienissä vaate- yms kaupoissa en käy koskaan koska en pysty rauhassa katselemaan mitään jso myyjä on siinä vieressä "auttamassa" eli häiritsemässä.

Vierailija
14/83 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ystävällisesti sanon, että mä haluan katsella ensin, niin aina ovat antaneet olla rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/83 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat kuitenkin etsivät jotakin tiettyä tuotetta.

Vierailija
16/83 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi ärsyttävää. Meidän lähi apteekissa ne kyllä onneksi tajuaa lähteä pois jos sanoo ettei tarvi apua. Mutta Helsingin keskusta apteekeissa ne tosiaan jää seisoskelemaan lähettyville. Onhan se kiva, että palvellaan ja jos tarvitsee neuvoa niin saa heti sitä mutta tuo on tosi ahdistavaa.

Vierailija
17/83 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ystävällisesti sanon, että mä haluan katsella ensin, niin aina ovat antaneet olla rauhassa.


Kun kysyy voinko auttaa.

Vierailija
18/83 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis periaatteessa tuo kysyminen aluksi on ihan ok, jopa kivaa. Mutta jos sanoo, että katselen tms. jäävät joskus siihe selän taakse kyttäämään että josko kuitenkin tarvitsen apua ja pahimmillaan kommentoivat jotain laastaripakkauksia katsellessani, että tuo tuossa on tuollaista vedenpitävää tms. Eli jos asiakas sanoo vain katselevansa, olisi kohteliasta antaa rauhassa vaan katsella eikä hönkiä niskaan.



Jos ostan esim. vitamiineja, on apu ihan ok ja otan sen mielelläni vastaan. Mutta kun vaikka keväällä täydennän mökin lääkekaappia tai etsin jonnekin reissulle tarpeita tai muuten vaan muistelen mitä kotoa puuttuu, haluan tehdä sen ihan rauhassa ja kysyn apua jos tarvitsen.

Vierailija
19/83 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä tulee perässä vaikka kuinka yrittää mennä karkuun

Vierailija
20/83 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huomaan nykyään, että menen vain sellaiseen kaupaan/apteekkiin, josta tiedän, että saa palvelua heti.

Nopeuttaa kummasti omaa ajankäyttöä, kun on asiantunteva myyjä/farmaseutti paikalla.


Joutuu itse neuvomaan niitä tuotteissa. Ainoa asia mitä ne osaa on lukea mitä purkissa lukee. Mikä on naurettavaa sillä kuka tahansa muukin osaa. Oikeastaan ne farmaseutit on turhia. Koskaan en ole tarvinnut niitä kuin antamaan lääkettä, mutta mitään apua niistä ei ole