Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

helve...että apteekissa ei saa rauhassa katsella!!

Vierailija
18.01.2013 |

Siis joka ikinen kerta joka kun haluaisin apteekissa itse katsoa mitä ehkä ostan vaikka ei edes olisi kyseessä intiimituotteet, niin joka

kerta apteekin henkilökunnasta vähintään yksi tulee seisomaan selän taakse.

Ja kun piruuttaan menen eri välikköön, sama toistuu!

Antakaa asiakkaiden olla rauhassa.

Me kyllä osataan kysyä neuvoa jos on tarve!

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläistä ärsyttää meidän pikkukylän apteekissa se että jos ostan esim. raskaustestin, joka perkeleen kerta se sama vanha farmaseutti (hidasliikkeinen) antaa ohjeet miten sitä käytetään. Olen melko monta raskaustestiä ostanut ja tiedän kyllä miten käytetään..

Toinen juttu jolle ei nyt mitään mahda, on se että on niin pieni apteekki, et jos ostat vaikka potenssilääkettä niin varmasti joku huomaa ja laittaa juorun liikkeelle :D

Vierailija
62/83 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kirjoitti, että kiva ostella jotain intiimituotteita jos joku on lähistöllä "kyyläämässä". Vain epäkypsä teini saa tehtyä tuollaisesta asiasta itselleen ongelman.

Edelleen, ne työntekijät kun ei estä sitä katselua millään lailla, vai sitooko ne teidät penkkeihin ja syöttää teille siinä sitten lääketehtaiden propagandaa ja pakottaa ostamaan vain uusimmat ja kalleimmat tuotteet? Miten konkreettisesti ne estää teitä katselemassa rauhassa?

ja se ei todellakaan ole suurin osa. Kun korkeintaan sun päässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat kuitenkin etsivät jotakin tiettyä tuotetta.

Jolloin myyjillä ei tee mitään

...vaan totta kai myyjällä on ensimmäinen ajatus, että asiakas tarvitsee apua, kun näyttää etsivän jotakin tiettyä hyllyistä eikä löydä. Kuten tilanne yleensä onkin.

Kaikesta ihmiset kehtaavatkin närkästyä.

Vierailija
64/83 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tuotetta ne etsii, intiimituotetta tai mitä vain. Pointti on siinä, että he närkästyvät siitä jos joku toinen on lähistöllä ja näkee mitä hän ostaa tai ylipäätään ahdistuu farmaseutin lähelläolosta. Ja se ON kummallista. Näillä ihmisillä on varmaan muissakin sosiaalisissa tilanteissa ongelmia kun tekevät apteekissa käymisestä tällaisen elämää suuremman stressinaiheen.

Vierailija
65/83 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä asiansa osaavaa myyjää ei näy eikä kuulu vaikka kuinka tähystelisi.

Vierailija
66/83 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tuotetta ne etsii, intiimituotetta tai mitä vain. Pointti on siinä, että he närkästyvät siitä jos joku toinen on lähistöllä ja näkee mitä hän ostaa tai ylipäätään ahdistuu farmaseutin lähelläolosta. Ja se ON kummallista. Näillä ihmisillä on varmaan muissakin sosiaalisissa tilanteissa ongelmia kun tekevät apteekissa käymisestä tällaisen elämää suuremman stressinaiheen.

sä jaat diagnooseja ihmisille jotka haluavat käydä rauhassa ostoksilla apteekissa TAI MUUAALLA. Kannattais varmaan panostaa siihen omaan terveyteen vink, vink!

Vierailija
67/83 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan törmännyt tällaiseen ilmiöön, ja asioin apteekissa melko usein. Kyllähän henkilökunta yleensä tulee kysymään voivatko auttaa, mutta ei kukaan ole koskaan tullut seisoskelemaan selän taakse tai seurannut. Minusta on mukavaa, että apteekissa saa apua jos sitä tarvitsee. Ja jos kertoo vain katselevansa, aina on henkilökunta ystävällisesti jättänyt rauhaan. Tämä on minulle ihan vieras "ongelma"!

Vierailija
68/83 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se valitettavasti on farmaseutin persoonasta ja tunneälystä kiinni miten toimii. Itse kysyn hyvin helposti ainakin katsekontaktia ottavilta asiakkailta "Voinko olla avuksi?" ja jos vastaus on vähänkin kieltävä, lähden kauemmaksi, saatan joillekin sanoa että autan mielelläni jos kysymyksiä tulee. Valitettavasti alalla on niitä urpoja jotka jäävät asiakkaan selän taakse pyörimään, pahoittelen heidän puolestaan.

Apteekissa työskennellessä näkee liian paljon ihmisiä jotka käyttävät lääkkeitä tietämättään väärin, joka päivä saan kiitosta asiakkailta siitä että olen kertonut heille lääkkeiden oikeasta käytöstä. Valitettavasti ihmisestä ei nää päällepäin miten paljon hän tietää, siksi välillä tulee kerrottua lääkkeen käytöstä. Asiakkaan asenteesta ja vastauksista näkee kyllä fiksu farmaseutti nopeasti että haluaako asiakas lisää tietoa vai ei, jos ei halua niin tilanteesta kuuluu vetäytyä. Kyllä paljon tulee vastaan niitä jotka ostaa Burana- ja Ketorin-paketit ja jos ohimennen sanon ettei noita kannata käyttää samaan aikaan, asiakas on aidosti kiinnostunut että miksei ja saan ohjattua hänet käyttämään turvallisempaa yhdistelmää.

En käsitä mistä nuo bonus-jutut lähtee, en ole ikinä kuullut että yhdessäkään apteekissa olisi sellaisia käytössä. Reseptinkirjoitusnopeutta saatetaan tarkkailla, mutta mitään provikkaa myydyistä tuotteista ei saa. Välillä lääkefirmoilla on kampanjoita, joissa seurataan koko apteekin myyntiä, esim. jos apteekissa myydään nyt helmikuussa 20% enemmän jotain tiettyä tuotetta (tai esim. tietyn firman vitamiineja) kuin viime vuoden helmikuussa, niin firma palkitsee henkilökuntaa jollain tavaralla, vaikkapa Iittalan laseilla tms. Näitäkään kampanjoita ei kovin usein ole. Eivätkä ne millään tavalla vaaranna asiakkaiden kannalta asiakaspalvelua, monesti ko. tuotteet on vaan hyvin esillä tai tarjouksessa, ja niitä saatetaan suositella jos on monta samanlaista tuotetta.

Täällä kirjoitti tuleva farmaseutti joka kertoi että intressit ovat muualla kuin apteekin asiakaspalvelussa. Toivotan vilpittömästi onnea hänelle, mutta yli 10-vuotisella urallani on näitä tapauksia tullut nähtyä. Jos he päätyvät lääketeollisuuteen tms., on asiat hyvin, mutta varsinkin näin matalasuhdanteessa monesti nämäkin tyypit päätyvät paremman työpaikan puutteessa apteekkiin ja sitten on vastassa ongelmia. Farmaseutin työssä kun joutuu kohtaamaan ihmisiä ja heidän ongelmiaan ja työssä onnistumista tukee juuri tuo mainitsemani tunneäly. Jos toisten ihmisten ongelmat ei voi vähempää kiinnostaa t ai oman sulkeutuneisuuden takia ei uskalleta aidosti kohdata ihmistä (tarkoitan tällä nyt enemmän reseptipuolen asiakkaita kuin itsehoitoasiakkaita) niin huonosti menee. Jos tällä tulevalla farmaseutilla on taustalla toinen ammatti niin asiat lienevät paremmin, apteekkiin ei tarvitse joutua.

Itse toivoisin että kollegat oppisivat paremmin lukemaan ihmisiä, sillä päästäisiin näistä ongelmista. Ja samalla toivoisin että suomalaiset oppisivat ottamaan apua vastaan kun sitä tarvitsevat. Kyllä apteekissa pitää saada rauhassa katsella hyllyjä, mutta ei kannata loukkaantua farmaseutin "lähentelystä", se on vain oman turvallisuutenne vuoksi.

Joka ammatista löytyy noita idioottejakin. Toisaalta farmaseuttien vahvinta osaamisaluetta on usein lääkeet, olivat sitten reseptilääkkeitä tai itsehoitolääkkeitä. Apteekit ovat nykyään niin täynnä kaikkea hölöpölöluontaistuotetta ja monenlaista tuotetta, kaikkea ei vaan pysty osamaan vaikka haluaisikin, silloin on paras että osaa asiat jotka oikeasti vaikuttavat ihmisen turvallisuuteen, eikä esim. rintakumien kokovalinta ole tällainen asia.

Vierailija
69/83 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, kävin viimeviikollla ostamassa närästyslääkettäHeti tuli seläntaakse myyjä," mitä sais olla". Heti rupes esittelemään kallista lääkettä. Sanoin , että entäs tuo Rennie huonosti suomea puhuva opiskelija sanoi ei hyvä. Olisi maksanut vain muutaman euron, nyt ostatti 11 euron tuotteen.

tehokkaampia närästyslääkkeitä kuin tuo vanha Rennie, jota on saanut vuosikaupalla. Ja kyllä on huomattava ero tehossa. Sait ihan oikeasti hyvää palvelua t. Närästää aina silloin tällöin

Vierailija
70/83 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehokkaampia närästyslääkkeitä kuin tuo vanha Rennie, jota on saanut vuosikaupalla. Ja kyllä on huomattava ero tehossa. Sait ihan oikeasti hyvää palvelua t. Närästää aina silloin tällöin

Jos närästää vain silloin tällöin niin kyllä se Rennie on edelleen todella hyvä. Somacit ja Losecit kannattaa ottaa käyttöön vasta jos ongelmaa on vähän useammin ja Rennietä kuluu useita päivässä.

Vierailija
71/83 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löydän tarvitsemani tuotteet paljon paremmin ja saan hyviä ohjeita tuotteiden käyttöön. Arvostan henkilökunnan tietämystä ja hyödynnän sitä mielelläni kun huolehdin terveydestäni.

Vierailija
72/83 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän hyllyn, missä se on. Menin sisään, hyllylle, otin teipin ja käännyin ja lähdin kävelemään kassalle.

Pienikokoinen myyjä oli havainnut minut ja päätti kai saalistaa. Juoksi hyllyjen välistä niin, että kääntyessäni törmäsi minuun. Samalla huusi, että mitä etsit.

Kaikki apteekissa kääntyivät katsomaan meitä. Myyjä horjui törmäyksen voimasta, minulla teki tiukkaa pysyä pystyssä ja tunsin kuin olisin kuulustelussa: mitä etsin.

Näytin teippiä ja jatkoin matkaa kassalle. Perässä kuului vielä huuto, että "tiedäthän, että se ei sitten ole tavallista laastaria, vaan kinesioteippiä"

En edes viitsinyt vastata mitään. Kassa oli sen näköinen, että tunsi myötähäpeää.

Vierailija
73/83 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä Yliopiston apteekki siellä Kaivopihalla - siellä on sellainen vanhemman puoleinen maireasti hymyilevä mies joka on kyllä ärsyttävyyden huippu!

Just viime viikolla kävin ostoksilla parissa keskustan liikkeessä ja sitten pikaisesti apteekkiin matkalla kotiin - eikö tää äijä kulje perässä kysymässä voiko auttaa JA KYTTÄÄ SAMALLA KOKO AJAN MUN OSTOSKASSIEN LÄPI MITÄ SIELLÄ ON! Hitto pientä rajaa tuohon nuuskimiseen!

Joo oli Akateemisesta pari kassia kyniä ja lastenkirjoja, ja olipa kuititkin siellä pussissa tekstipuoli ulkopintaa vasten - mutta mikä kyylä! :-O Enpä taida enää YA:ssa asioida. Vaihdan mieluummin pikkuapteekkiin.

Vierailija
74/83 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn apteekissa yleensä ostamassa särkylääkettä. Sitä samaa Panadolia, aina. En tarvitse siihen apua. Jos vastaan myyjän kysymykseen että juu särkylääkettä kattelen, niin alkaa aina tyrkyttää vaikka mitä. Mm. kun olin raskaana, mulle suositeltiin kofeiinia sisältäviä särkylääkkeitä...

Jos menen vieraaseen apteekkiin, vastaanotan ihan mielelläni apua. Samoin jos ostan jotain, mistä en ole ihan varma. Viimeksi tällainen oli vauvan d-tipat kun neuvolasta saadut eivät sopineet.

Vierailija
75/83 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä inhoan kaikenlaista tyrkyttämistä ja iholle tunkemista, esim. feissareita ja puhelinmyyjiä. Yli-innokkaat apteekkityöntekijät kuuluu mulla samaan ärsyttävään porukkaan. Ihan ok, jos kysäisee voiko olla avuksi mutta mua vaan ärsyttää suunnattomasti, jos heti apteekkiin astuessa kolme myyjää kaikki iskevät silmänsä muhun ja jokainen vuorollaan tulee kysymään mitä etsin (näin on oikeasti käynyt, pienessä apteekissa kolme myyjää vuorollaan kimpussa). Mä nimenomaan haluaisin rauhassa kierrellä ja muistella mitä kaikkea tarvitsen.

Joskus teen sellaisia kunnon täydennyskäyntejä, että ostan kaikkea mahdollista kerralla. Voiskin seuraavan kerran sanoa "no mä etsin, parasetamolia, gavisconia, somacia, kuukuppia, liukuvoidetta, intiimipesuöljyä, d-vitamiinia, b-vitamiinia, huulirasvaa, shampoota, perusvoidetta, apteekin salmiakkia, carmolispastilleja, nenäsuihketta, antihistamiinia, hammastahnaa, suuvettä ja antiperspiranttia. Tunnen jokaisen tuotteen ja tiedän missä ne ovat, mutta lähde ihmeessä kulkemaan vierelläni ja hidastamaan ostosreissuani."

Asiakaspalvelu on hyvä asia, mutta työntekijät voisivat ehkä hiukan lukea asiakkaita eikä hyökätä haukkana kimppuun saman tien kun asiakas astuu sisään. En mä missään muuallakaan tarvitse jatkuvaa holhoamista, joten en tarvitse apteekissakaan. Aina olen osannut eri paikoissa asioidessani kysyä myyjältä, jos tarvitsen apua.

Varsinkin näissä tapauksissa, joissa useampi myyjä tulee vuorotellen tarjoamaan apua, tulee mieleen että saavatko he jotakin provikkaa siitä iholle tunkemisesta.

Vierailija
76/83 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyökkää kimppuun niin ehkä ne ei oo nähneet että joku heistä on jo kysyny tarviitko apua? Mä olen tosi tyytyväinen meidän lähiapteekkiin. Siellä saa apua ja farmaseutit osaa jättää rauhaankin. Ainoa miinus on että siellä on tosi vähän henkilökuntaa niin että välillä saa jonottaa tosi kauan ensin reseptipaikkaan ja sitte kassalle.

Vierailija
77/83 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ärsyttää muakin, ja vaikka sanoo ettei tarvitse apua, niin eiköhän sieltä suusta silti lennä jotain neuvoja tai ei vaan muuten saa rauhassa katsella. Tunneäly näyttää useimmilta myyjiltä puuttuvan, itse jos olisin myyjä, ei tulisi mieleenkään toimia samoin.

Toinen mikä ärsyttää, ovat varsinkin hki:n keskustan tietyissä vaatekaupoissa olevat myyjät, jotka tervehtivät aina teennäisellä ja yli-innokkaalla äänellä. Miksei voi vaan normaalisti ja aidosti tervehtiä(?)

Vierailija
78/83 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommissa ja vieraammissa apteekeissa joku palvelualtis ja useimmiten hyvin nuori farmaseutti tulee välittömästi kysymään millaista apua tarvitsen, hyvä jos on ulko-ovi ehtinyt mennä kiinni takanani. Osaan kuitenkin ystävällisesti sanoa, että kiitos, kysyn, jos tarvitsen apua ja minut on jätetty nätisti rauhaan. Jos joku jää järjestelemään hyllyjä siihen lähelle, ei se minua haittaa.

Useimmiten tiedän täsmälleen mitä olen hakemassa ja vieraissakin apteekeissa löytämistä helpottavat kovasti ne isot "iho", "silmä", "intiimi" jne kyltit. Olen myös toisinaan kysynyt neuvoa ja sitä saanut. Toisaalta on myös käynyt niin, ettei sillä farmaseutilla ole ollut sen parempaa tietoa ko. tuotteesta, joten yhdessä siinä sitten on luettu ja vertailtu tuotesisältöjä :)

Kerran on käynyt niinkin, että huomasin eräästä farmaseutin kommentista, että tämä ei ollut tajunnut kahden tuotteen välistä eroa, joka itselleni oli täysin selvä jo vuosien käyttökokemuksella. Kyse ei ollut mistään terveydelle vaarallisesta asiasta, joten en sitten lähtenyt oikomaan hänelle asiaa. Lukekoon seuraavan asiakkaan kanssa tarkemmin sieltä purkin kyljestä...

Onpa myös kerran käynyt neuvoa kysyessäni, että minulle ei suostuttu myymään pyytämääni tuotetta!? Sitä jäin kyllä pitkäksi aikaa ihmettelemään. Kyse oli silmätipoista ja tapahtui lentokentän apteekissa jo kauan sitten.

Vierailija
79/83 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat kuitenkin etsivät jotakin tiettyä tuotetta.

Jolloin myyjillä ei tee mitään

...vaan totta kai myyjällä on ensimmäinen ajatus, että asiakas tarvitsee apua, kun näyttää etsivän jotakin tiettyä hyllyistä eikä löydä. Kuten tilanne yleensä onkin. Kaikesta ihmiset kehtaavatkin närkästyä.

Varsinkaan henkilökunnalta jolla ei ole mitään ammattitaitoa. Jos niiltä jotain kysyy niin ne rupeaa lukemaan purkkien etikettejä. Joskus ihan huvin vuoksi kysyin niiltä yhdestä lääkkeestä. Se kävi kaikki siihen liittyvät lääkkeet läpi ja luki niiden etiketit. Minäkin osaan sen tehdä.

Eivätkä ne edes tiedä lääkkeiden eroja. Yksi rupesi neuvomaan lääkkeiden käytöstä päinvastoin mitä erikoislääkäri oli määrännyt. Idiootteja ovat

Vierailija
80/83 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyökkää kimppuun niin ehkä ne ei oo nähneet että joku heistä on jo kysyny tarviitko apua?

No kun sehän se juuri on hämmentävintä, että kysessä oli niin pieni apteekki että aivan takuulla näkivät.

76