helve...että apteekissa ei saa rauhassa katsella!!
Siis joka ikinen kerta joka kun haluaisin apteekissa itse katsoa mitä ehkä ostan vaikka ei edes olisi kyseessä intiimituotteet, niin joka
kerta apteekin henkilökunnasta vähintään yksi tulee seisomaan selän taakse.
Ja kun piruuttaan menen eri välikköön, sama toistuu!
Antakaa asiakkaiden olla rauhassa.
Me kyllä osataan kysyä neuvoa jos on tarve!
Kommentit (83)
Useimmat kuitenkin etsivät jotakin tiettyä tuotetta.
myyjillä ei tee mitään
sen jälkeen voi ihan rauhassa katsella, jos apteekki yleensäkään on sellainen kauppa johon mennään "ikkunaostoksille". Mun mielestä ei ole.
Eli ihan hyvillä käytöstavoilla pärjää, eikä tarvii ärsyyntyä. Jos ei osaa, niin sitten voi vanhoja vanhempiaan haukkua.
Musta on kiva että apteekissa hen kilökunta on heti valmiina auttamaan. Toisinaan minäkin haluan katsoa rauhassa, ja silloin otan myyjään katsekontaktin (jos hän tulee siihen viereen/taakse/kohti auttamaan). Sitten "voinko auttaa?" -kysymykseen voin vastata, että kiitos, katselen rauhassa tms.
Miksi asioista pitää tehdä niin negatiivisia? Olin nuorempana tosin itsekin vaivautunut, mutta nyt 30-vuotiaana osaan jo ottaa palvelua vastaan, mutta myös ystävällisesti torjua sen, mikäli en sitä sillä kerralla tarvitse.
Tehdään Suomi ystävällisemmäksi! Olen omaksunut myös sellaisen tavan, että mahdollisuuksien mukaan hymyilen turisteille ja yritän antaa Suomesta positiivisen kuvan. Ja olen ihan tavallinen virkamies.
Miksi tarvitsisin sitä ammattitaidottomilta idiooteilta?
sen jälkeen voi ihan rauhassa katsella, jos apteekki yleensäkään on sellainen kauppa johon mennään "ikkunaostoksille". Mun mielestä ei ole.
Eli ihan hyvillä käytöstavoilla pärjää, eikä tarvii ärsyyntyä. Jos ei osaa, niin sitten voi vanhoja vanhempiaan haukkua.
Mutta kuitenkaan niillä myyjillä ei tee mitään. Siis ei yhtään mitään.
Jep, osaan kyllä ostaa ne buranat ilman apua, ja jos en osaa, niin osaan kysyä apua!! Saatana kun ahdistaa mennä apteekkiin ostaan tyylin paketti buranaa ja suihkusaippuaa ja HETI on joku yli-innokas ruma farmaseutti selän takana: VOINKO AUTTAA???
ET! Painu helvettiin niin autat.
Minuakin ärsyttää että heti ollaan siinä selän takana kyyläämässä, 'HEI voinko jotenkin auttaa?!'. Osaan kyllä pyytää apua jos tarvitsen. Apteekkihan on vähän niinkuin lähikauppa, ihmiset käy aina siinä samassa ja kyllä tietää missä mikäkin tuote on.
Toinen ärsytyksen aihe on nämä vaatekauppojen moikkailijat. MOIMOI hei HEIPPahei MOIKKA! Ihan kun oltaisiin hyviäkin tuttuja. Ja JOKA myyjä erikseen vaikka niitä olis 7 siellä pikkuputiikissa. ARGHHHHH.
Että ihan apteekista marssitaan mielenosoituksellisesti ulos :D Joo, tehkää vain itsenne naurunalaisiksi ihan rauhassa.
Taidatte olla vain onnettomia tuppisuita jotka ei osaa selkeästi artikuloiden kertoa, ettette tarvitse apua ja pyydätte kyllä jos tarvetta tulee, muuten haluatte katsella rauhassa. Ehkä näytätte olevan niin pihalla, että todennäköisesti tarvitsette apua? ;)
Pakkohan niiden farmaseuttien on jossakin seisoskella kun muitakin asiakkaita yleensä pitää bongailla. Ottakaa se sitruuna sieltä haaruksistanne niin elämäkin on paljon iisimpää :)
joskus se kyllä ärsyttää. Jos olen ostamassa vaikkapa jotain intiimialueen tuotetta ja tasan tarkkaan tiedän, mitä olen ostamassa, niin johan sieltä selän takaa kuuluu, että "mitä saisi olla?" ja pitää alkaa selittämään siellä kaikelle kansalle että pillusta kutittaa! Se on hyvä, että palvellaan mutta sitä palvelua voisi suunnata sellaisille, jotka näyttävät pyörivän siellä löytämättä tuotetta tai niille jotka palvelua varta vasten kysyvät.
Niinpä! Kerran etsin rautatbletteja, olin raskaana ja hemoglobiini alhaalla, kysyin apua ja farmaseutti sanoi: täytyy katsoa netistä. Olisin voinut tehdä sen itsekkin. Sama kun mies kysyi sopiiko rintakumin yksi koko kaikille (eka lapsi, minä sairaalasssa, mies yksin apteekissa).
Ala jolle vain otetaan idiootteja ihmisiä, joiden pitää osata muodostaa sanat "voinko KATSOA NETISTÄ?"
kun kysyttiin jos voivat auttaa:)
asun pienessä paikassa..kaksi apteekkia..
(Apteekissa oli töissä 3 henkilöä silloin)
Vastasin koteliaasti "mukamas kuiskien" ja samalla vilkaisin olan yli niitä kahta muita työntekijää
JOO TULIN HAKEMAAN KAVERILLE JOKA ON TÄÄLLÄ TÖISSÄ KONDOOMEJA, HIIVASIENEEN JOTAIN LÄÄKETTÄ JA PERÄPUKAMAVOIDETTA. MUTTA PUHUTAAN HILJAA ETTEI SUN TYÖKAVERI KUULE KUN KERRAN MUT LÄHETETTIIN TÄNNE NÄITÄ HAKEMAAN NIIN TAITAA OLLA ARKALUONTOINEN AIHE.
Vähän hilpeinä asiakkaat siinä ja henkilökunta punaisina kun tomaatit:) Sen jälkeen olen saanut asioida rauhassa kyseisessä apteekissa.
Että ihan apteekista marssitaan mielenosoituksellisesti ulos :D Joo, tehkää vain itsenne naurunalaisiksi ihan rauhassa.
Taidatte olla vain onnettomia tuppisuita jotka ei osaa selkeästi artikuloiden kertoa, ettette tarvitse apua ja pyydätte kyllä jos tarvetta tulee, muuten haluatte katsella rauhassa. Ehkä näytätte olevan niin pihalla, että todennäköisesti tarvitsette apua? ;)
Pakkohan niiden farmaseuttien on jossakin seisoskella kun muitakin asiakkaita yleensä pitää bongailla. Ottakaa se sitruuna sieltä haaruksistanne niin elämäkin on paljon iisimpää :)
haistattaa niille idiooteille. Ne on täysin hyödyttömiä. Ne oikeastaan vain haittaa apteekissa käyntiä
niin tietäisivät, mitä ainakin jotkut asiakkaat ajattelevat
Ottaisivat oppia ruokamarketista; sielläkin saa hyllyistä katsella ihan rauhassa ja vertailla hintoja, kukaan ei hyökkää niskaan tuputtamaan apua, mitä ei ole pyydetty. Oliskin hirveää, jos joka Primassa olis heti myyjä kiinni kuin iilimato, kun yritän ostaa maitopurkkia.
Apteekissa TEKISIN heräteostoksia paljon enemmänkin, esim vitamiineja, kosteusvoidetta, antihistamiinia, ihonhoitotuotteita, JOS saisi ihan rauhassa katsella, vertailla hintoja, kukaan ei läähättäis niskaan. Varkaitako ne kyttää - asentaisivat kamerat kattoon, jos ei ole jo ja hälytin kassaportille niin kuin ruokamarketissakin.
Usein lähden pois heti apteekista, koska ärsyynnyn, jos joku innokas irmeli änkee heti kylkeen kiinni - varmaan ne kuvittelee, että jaahas, toi oli tulossa tänne vaan varkaisiin ja pakeni heti, kun näki henkilökuntaa ! Ovat tyytyväisiä kun saivat varkaan torjuttua; vaikka olisin ollut vain potentiaalinen HERÄTEostosasiakas tankkaamassa vähän lisää vitamiineja kaappiini. Vaikka niille sanoo kohteliaan ystävällisesti " Kiitos en tarvitse nyt apua, katson tässä vain " niin ne jää lähistölle kuitenkin vaanimaan eikä anna katsella omassa rauhassa. Eikö niillä ole mitään tekemistä??
Suomessa apteekeissa on selkeästi ylikapasiteettia ja liikaa porukkaa palkattuna vaanimaan asiakkaita; ajatella, jos olis samoin joka marketissakin, ja muissakin paikoissa; missä saisi heti liikaakin palvelua, vaikkei ole ehtinyt ees pyytääkään. Olispa terveyskeskuksissakin tälleen ylikapasiteettia ja kun soittais vaan, pääsis vartin päästä lääkäriin ! SIITÄ en valittais yhtään !! Pääsisipä terveyskeskushammaslääkäriinkin yhtä rivakasti, olispa sielläkin ylikapasiteettia henkilökunnasta ja ne suorastaan metsästäis asiakkaita!
Kysyin kerran farmaseutilta missä on peräpuikkoina laitettavat pandolit 6-7 kiloiselle (outo kaupunki, outo apteekki, nopeuttaakseni hommaa kysyin heti apua).
Neuvoi hyllyn, antoi paketin, johon hymyillen sanoin että "kiitti, näitä meillä on ennenkin ollut esikoisella joskus", käännyin mennäkseni kassalle kun farmaseutti posottaa niskaan "niitä ei sit suun kautta saa ottaa, tai ainakin ne maistuu tosi pahalta, emmä myrkyllisyydest tiiä". Kyllä naurettiin miehen kanssa toi kerrottiin sukulaisille perille saapuessa.
Mitäh??Eikö PERÄpuikkoja saa syödä?? Enkö siis tuuppaakkaan tätä PERÄpuikkoa hampaattoman puolivuotiaani suuhun?? :D
Viimeksi otti pannuun kun hain d-vitamiinia. Tiesin missä ne on ja olisin vain vertaillut nopeasti hinnat, mikä tällä kertaa on edullisin.
Aikaa meni tuplaten kun mun piti niitä hyllymerkintöjä lukea sille myyjälle, joka ei ymmärtänyt matikasta (ja kappalehinnoista) mitään.... ja olisi halunnut tupputtaa jotain mistä saa paremmat provikat.
Aargh. Jos kerran rakensivat ne itsepalveluapteekit, niin antaisivat sitten asiakkaiden palvella itse itsensä.
Lukekaa netistä, jos ne purnukat niin kiinnostaa.
Itse osta kaikki ihonhoitotuotteet hajustettomina, ja apteekissa ois paljon mielenkiintosta ostettavaa, mutta en mene, kun kyttäävät selän takana kysymyksineen. Laitan aika sievoisen summan atooppisen ihon hoitoon, joten olisin potentiaalinen asiakas.
Mielummin kierrän ympäri esim. Stockaa RAUHASSA, jossa myyjä on kyllä saatavilla ja tietää tasan kaiken eri kosmetiikkamerkkien hajusteista, mutta ei läähätä niskaan, niin etten kehtaa olla ostamatta jotain.
Pitää kysyä lisäksi saanko katsella rauhassa vai menenkö pois. Apteekki ei ole yhteistä omaisuutta. Kirjasto on eri asia
se haittaa, jos se farmaseutti jää siihen lähistölle seisoskelemaan? Onko teillä heikko itsetunto vai mistä on kysymys? Ei mua ainakaan häiritse pätkän vertaa vaikka seisoisi rivi farmaseutteja selän takana kun luen hiivapuikkojen etikettejä ja vertailen tuotteita, siinäpähän seisoskelevat jos ei muuta tekemistä löydy.
Ihan kaikesta ei tässä elämässä kannata stressiä repiä...
Minusta on vaan kiva, että apteekissa saa aina nopeasti palvelua, eikä myyjää tarvitse metsästää kissojen ja koirien kanssa. Sille myyjälle voi sanoa, ettei tarvitse nyt apua ja ne kyllä menee siitä sivummalle. Jos asiakkaita on vähän, eikä ole mitään tekemistä, niin ne saattavat jäädä siihen kytikselle. Sekään ei haittaa yhtään, koska välillä tulee tilanne, että tarvitsen sittenkin apua. Oikeasti noissa liikkeissä työskenteleminen on välillä pelkkää seisoskelua, niin se vieressä kyttääminen on ainoa tapa kuluttaa aikaa. Itse kyllä olen mielummin kytättävänä kuin etsin myyjiä joka välissä.
että et ja vaikka apua tarvitsisinkin niin sinulta en sitä kysyisi?