Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varokaa/ Tiedoksenne Ikeasta!

Vierailija
05.12.2011 |

Jos palauttaa tuotteen niin siitä ei saakaan enää rahoja takaisin tai hyvitystä pankki- tai luottokortille.



Saa ainoastaan Ikean lahjakortin.



Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan kyllä lukee suoraa niiden sivuillakin. Eli ei se mikään kovin suuri ylläri ole...

Vierailija
2/54 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muuthan sitten maksetaan ne palautetut tavarat, kun ne päätyy jonnekin outlet-myyntiin ja ovat firmalle hävikkiä. Saisi postimyyntifirmat mennä tuohon samaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty noin toimitaan, jos ei ole avokauppa.

Vierailija
4/54 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vääränkokoisen taulunkehyksen.



Aiemmin sai rahat takaisin.



Mielestäni tälläisistä muutoksista pitäisi tiedottaa kylteillä kauppaan astuessaan.



Ennen sai rahat takaisin kun palautti tuotteen priimakuntoisena takaisin.



Käsittämätöntä pakko-ostattamista ja huonoa asiakapalvelua.

Vierailija
5/54 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne firmat, jotka antavat vaihto- ja palautusoikeuden, antavat sen ihan hyvää hyvyyttään, pakko ei ole, jos tuote on virheetön. Nettiostokset on asia erikseen.

Vierailija
6/54 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se lahjakorttikin rahaa. Tiedän sellaisia ihmisiä, jotka ostavat jatkuvasti vaatteita ja palauttavat niistä vähintään puolet. Sama ilmiö voi hyvinkin levitä muihin kauppoihin, joten Ikea tekee ihan fiksusti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/54 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi minusta fair play.

Mutta Ikeahan ei muutoinkaan ja/ tai muussakaan mielessä ole mikään reilun kaupan esikuva.

Ja kiviä sataa niskaan....

Ajattelin nyt vain ystävällisesti ilmoittaa teille, jotka ette tästä muutoksesta ole tienneet.

ap ;-))

Ne firmat, jotka antavat vaihto- ja palautusoikeuden, antavat sen ihan hyvää hyvyyttään, pakko ei ole, jos tuote on virheetön. Nettiostokset on asia erikseen.

Vierailija
8/54 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vääränkokoisen taulunkehyksen. Aiemmin sai rahat takaisin. Mielestäni tälläisistä muutoksista pitäisi tiedottaa kylteillä kauppaan astuessaan. Ennen sai rahat takaisin kun palautti tuotteen priimakuntoisena takaisin. Käsittämätöntä pakko-ostattamista ja huonoa asiakapalvelua.


Halusit kehykset, ostit ne - ja koko ajan koko uhkasi sinua aseella? Kauppias ei ole vastuussa virheostoistasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/54 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisi avata silmänsä jo ennen kuin maksaa.

Vierailija
10/54 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa AP tähän maailmaan. Tuo on ihan normaali käytäntö, eikä tuossa ole mitään väärää.



Jos haluat avokaupan, tiedustele sen mahdollisuutta ja sovi se ennalta. Muuten on ihan turha itkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/54 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä pakko-ostattamista ja huonoa asiakapalvelua.


Ei pidä kuvitella että saa palauttaa, jos ei ole sitä varmistanut. Käsittämätöntä idiotismia.

Tuohan on vain loistava kädenojennus, että ylipäätään on otettu se tavara takaisin ja annettu se lahjakortti.

Vierailija
12/54 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset infosta, tänne ainakin kelpasi :) Itse myös palautellut pari kertaa Ikeaan ja enpä ole huomannut, että käytäntö olisi muuttunut. Ap on oikeassa, jos käytäntö yllättäen tällaisessa asiassa muuttuu, siitä olisi syytä tiedottaa näkyvästi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/54 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset


sepä (palautusoikeus) koskeekin vain mattoja!

Milloin muuten olet viimeksi käynyt Ikeassa? Vai oletko koskaan?

kannattaisi avata silmänsä jo ennen kuin maksaa.

Vierailija
14/54 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on oikeassa, jos käytäntö yllättäen tällaisessa asiassa muuttuu, siitä olisi syytä tiedottaa näkyvästi!


on tiedotettu ihan näkyvästi, mutta miten kauan siitä pitäisi tiedottaa?

Kyllä se on asiakkaan vastuulla jokaisen kaupan yhteydessä varmistaa ihan itse, jos siihen aikoo nojata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/54 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerta olit palauttamassa väärän kokoisia kehyksiä niin eikö

suht normaali ihminen vaihtaisi ne suoraan oikean kokoisiin jolloin ongelmaa ei synny?

Minä en yrittäjänä suostu asiakkaiden mielivaltaisiin oikkuihin kun usein tullaan vaatimaan rahoja takas selityksenä,ei tää sovikaan meidän sisustukseen.Pirustako minä sen myydessä tietäisin minkä värinen olkkari ostajalla on.

Vierailija
16/54 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku aika sitten niissä (jättikokoisissa) mainostauluissa tiedotus käytännön muuttumisesta. Ja tieto löytyy myös kuitista sekä liikkeessä olevissa infotauluissa. Ehkä jäi myös huomaamatta, että samalla palautusaikaa pidennettiin eli se on nyt 90 päivää.



Tähän suuntaan varmaan ollaan menossa eli rahoja ei saa takaisin vaan voi ostaa jotain muuta tilalle tai saa lahjakortin liikkeeseen. Suomalaiset ovat tottuneet saamaan virheostoksista rahat takaisin mutta muualla Euroopassa se ei ole tapana. Kyseinen järjestelmä on ihan hyvä - hillitsee ainakin turhia ostoksia... ;)

Vierailija
17/54 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku aika sitten niissä (jättikokoisissa) mainostauluissa tiedotus käytännön muuttumisesta. Ja tieto löytyy myös kuitista sekä liikkeessä olevissa infotauluissa. Ehkä jäi myös huomaamatta, että samalla palautusaikaa pidennettiin eli se on nyt 90 päivää.

Tähän suuntaan varmaan ollaan menossa eli rahoja ei saa takaisin vaan voi ostaa jotain muuta tilalle tai saa lahjakortin liikkeeseen. Suomalaiset ovat tottuneet saamaan virheostoksista rahat takaisin mutta muualla Euroopassa se ei ole tapana. Kyseinen järjestelmä on ihan hyvä - hillitsee ainakin turhia ostoksia... ;)


eivät ole hesassa, eikä siis kaikissa ole parkkihallia.

Vierailija
18/54 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli oikeasti hyödyllistä, että kerroit, kiitos siitä! Onhan tuo nyt vähän härskiä musta ja tulee kyllä katsottua ens kerralla tarkemmin mitä sieltä ostan...

Vierailija
19/54 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tämä tuli ihan uutisena. En ole kuullut / lukenut tms. asiasta mistään aikaisemmin. Olen sen sijaan joskus palauttanut tuotteen ja saanut rahat takaisin.



Miksi te ap:ta täällä solvaatte?

Vierailija
20/54 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki ikeat

eivät ole hesassa, eikä siis kaikissa ole parkkihallia.


Helsingissä ei ole yhtään IKEAA.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme