Hei vaan kaikille jotak yrittävät peittää oman murteensa
eli olette muuttaneet kotiseudulta Hesan suuntaan?
Häpeätkö plajonkin murrettasi?Pakko vetää kovaa naamaa ja päästää höyryjä ravintoloissa vkl?
Miksi? Yritätkö ohessa iskeä julkkisia? Oot sä urpo vai et?
Kommentit (4)
murteentutkimukseen suuntautuneena suomenopiskelijana, että tässäpä kiintoisa avaus, kun otsikon näin, mutta tulinkin sitten toiseen tulokseen..
sanoa, että kun landelle menee, pitää yrittää karsia slangisanoja puheesta, kun ei kukaan muuten mitään bonjaa.
puhun vähän sitä sun tätä ja yleensä aina joku uudempi tuttavuus toteaa jossain vaiheessa, että taidat olla jostain pohjoisesta kotoisin ;) Mitään negatiivista en ole koskaan murteestani kuullut, vitsejä siitä kyllä joskus väännetään työkaverien kesken
Piilottelen siis stadin slangia?