Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuleeko kuumetulos oikein, kun mittaa 2 vuotiaalta peräsuolesta?

Vierailija
03.09.2007 |

Meillä omronin pyllykuumemittari ja äsken mittasin niin 38,5 kuumetta..

sen mukaan jo kolmas päivä kuumeessa eli huomenna lääkäriin.



Siksi kysyn, kun kerran mittasin kotona, että lapsella on kuumetta (samaisella mittarila siis) lääkärillä sitten mitattiin nii ei ollutkaan kuumetta..



mittaako muut vielä 2 vuotiaalta pepusta?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pepusta mitattu kuume on lapsen " sisälämpötila" , eli se oikea lämpö.

Kainalo- ja korvalämpöihin täytyy sitten lisätä se aste.

Pepusta mitattuna 38,5 on kuumetta, jos mittaat sen saman tien kainalosta, niin se on 37,5, joka on vain vähän lämpöä.

Vierailija
2/6 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenklinikallakaan ei mitattu pepusta vaan akianlosta osastolla ja päivystyksessä korvasta jolloin mainittiin vielä ettei korvamittarit ole kovin tarkkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


että pepusta mitattu kuume on lapsen " sisälämpötila" , eli se oikea lämpö.

Kainalo- ja korvalämpöihin täytyy sitten lisätä se aste.

Pepusta mitattuna 38,5 on kuumetta, jos mittaat sen saman tien kainalosta, niin se on 37,5, joka on vain vähän lämpöä.

Vierailija
4/6 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


että pepusta mitattu kuume on lapsen " sisälämpötila" , eli se oikea lämpö.

Kainalo- ja korvalämpöihin täytyy sitten lisätä se aste.

Pepusta mitattuna 38,5 on kuumetta, jos mittaat sen saman tien kainalosta, niin se on 37,5, joka on vain vähän lämpöä.

Vierailija
5/6 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain synnytyssalissa mitattiin pepusta (tahtoivat tarkistaa peräaukon olemassaolon) mutta muuten sanoivat etteivät tahdo sinne sorkkia.

Vierailija
6/6 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis että ottaakko lääkäri huomioon tuon pyllystä mitatun 38,5 vai vähentääkö se siitä asteen?