Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Voisitko antaa lapselle saman nimen kuin jollakin vanhempien vielä elossa olevalla isovanhemmalla on?
Kommentit (4)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Pappa on minulle hurjan tärkeä ihminen ja nimi on kaunis. Pelkästään sukulaisuussuhde ei olisi riittänyt nimenannon perusteeksi, mutta kun todella pidän kyseisestä nimestä muutenkin. Sukunimet ovat eri. Lisäksi pappaani kutsutaan aina ja kaikkialla lempinimellä ja lastamme taas virallisella nimellä, joten tavallaan " eri" nimi kuitenkin.
taikka helmi-mummo ja (pelkkä) helmi. ei aiheuttanut sekaannuksia, ja vanha ihminen oli erittäin ylpeä ja otettu meidän nimivalinnasta. sukunimikin heillä oli sama.
Alue: Aihe vapaa
Toisia nimiä voisin antaa. Tuntuisi kummalliselta, jos olisi vaikka pikku-Matti ja iso-Matti.