Furby -lelu. Onko niita suomenkielisina? Lapseni toivoo vain ja ainoastaan sellaista joululahjaksi, kaupassa oli mulle isohammastys, kun tama Furby puhuikin vain englantia.
Kävin tosin vain City Marketissa ja siellä lelun hinta oli edullisempi kuin Lelukirjan suositushinta 85e. Cittarissa oli 49e.
Johtuisko siitä halvempi hinta, että kun puhuu englantia.
Mutta tietääkö joku, onko sitä Furby´ä ylipäätään suomenkielisenä???
Missään mainoksessa ei meinaan käy ilmi, että se puhuisi jotain muuta kieltä kuin suomea. Mainoksessa todellakin annetaan ymmärtää, että se puhuu suomea.
Kommentit (3)
Voi pee....
pitäsköhän muuten ihan piruuttaan ilmoittaa kuluttaja-asiamiehelle yms. Koska mainoksesta todellakin saa käsityksen, että lintu puhuu suomea
" iloinen pikku höpöttäjä, ymmärtää sinua jne"
ap.
Lapsellani on yli 8 furbya.ne puhuu enkkua eikä mitään muuta violetti furby vaan märisee ja örisee ja sanoo kräks,eli rikki on.
Kovin laaja sanavarasto ei ole.Furbyt eivät kestä kovaa käyttöä,siis hakkaamista ja heittelyä.Minkäikäiselle olet ostamassa?