Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomenna lienee monessa ruokapöydässä karjalanpaistia, siispä kysyn,

Vierailija
05.12.2005 |

että tuleeko siitä sen parempaa, mitä kauemmin se saa olla uunissa? Itse olen pitänyt n. 2 tuntia, kannattaisiko pitää kauemmin?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös luu mukaan, antaa makua, kuten myös palanen sydäntä, maksaa, munuaista, jänistä tai sorsaa. Maksaa/munuaista en ole itse kokeillut, mutta muita mainitsemiani kyllä.



Lapa vaatii piiitkän kypsytyksen mureutuakseen. Paistilihat mureutuu nopeammin.



Itse laitan ensin nautapalat kuivina ja suolattuina uuniin 250C kunnes " ruskistuvat, sitten lisään kokonaisen sipulin, luun ja possunlihan sekä maustepippurin ja mahdolliset muut lihat. Lasken lämmön alle 150C ja hauduttelen tuntikaupalla (min 4h).



Ohje on isältäni, jonka paistia monet ovat sanoneet maailman parhaaksi.

Vierailija
2/10 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuri juhla. Eli sopii hyvin mm. itsenäisyyspäivään, mutta erityisesti sitä on syöty joulupäivänä.

Minä laitan aina paistin sekaan porkkanan tai pari paloiteltuna. On hyvää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin mulle perinteinen karjalanpaisti on samanlainen kuin tuo ap:n. Ilman mitään muita mausteita tai juureksia. Perinteisesti karjalanpaistin kanssa laitetaan vielä makaronilaatikkoa.

Vierailija
4/10 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei kyllä ole kuin n.2,5l lasivuoka, mahtuuks siihen mitään?

Ja ostatteko siis possun ja naudan lihapalat lihatiskiltä ja kuutioitte itse?

Vierailija
5/10 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itsenäisyyspäivänä moni syö perinneruokaa.

ap

Vierailija
6/10 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja liha suussa sulavaa =D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta naudanliha oli hiukan sitkaanlaista. Taidanpa tuplata paistoajan tällä kertaa.

ap

Vierailija
8/10 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

liha on murreeta ku hauttuumuasta. niin hyvvee oot tehnä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

400g naudanpaistikuutioita

400g porsaanpaistikuutioita

vettä

1 sipuli

2 tl suolaa

muutama pippuri

2 laakerinlehteä



Ja lihat kannattaa tosiaan ostaa erillisinä paisteina, ne valmiit karjalanpaistisekoitukset on ihan kauheita jätepaloja.

Vierailija
10/10 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä se saa muhia melko alhaisessa lämpötilassa aivan aamusta asti. On ollut tapana laittaa se herätessä uuniin ja syödä sitten joskus neljän viiden tunnin päästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän