G: Osaatko piirtää hyvin?
Kommentit (8)
Kymppejä on täälläkin ollut, ja olen käynyt kuvataidelukion. Paremminkin voisi silti osata.
Minulle on mysteeri, kuinka toiset eivät osaa piirtämällä kopioida sitä, minkä silmä näkee.
Eli kymppi kuviksessa ja kuvataidelukio käytynä, mutta mielestäni olen vain keskinkertainen piirtäjä. Maalarina ja valokuvaajana vähän parempi.
Kuvaamataito 10 lukiion päästötodistuksessa ja olen " kouluttanut " itseäni aikuisiällä erilaisilla piirustus- ja maalauskursseilla. Oikea työni on luovaa, mutta kaukana piirtämisestä. Se vähän harmittaa.
Vierailija:
Minulle on mysteeri, kuinka toiset eivät osaa piirtämällä kopioida sitä, minkä silmä näkee.
Joskus lapsena oivalsin tämän. Ajattelin mustatukkaista flamencotanssijaa ruusu hiuksissaan ja yhtäkkiä tajusin, että osaanhan minä piirtää sen, jos osaan sen kuvitellakin.
Toisaalta: Mikä sitten kenenkin mielestä on " hyvin" ?
Hyvin naturalistisia kuvia vai hyvin ekspresiivisiä kuvia, hyvin teknisiä kuvia, jäljentää hyvin vai piirtää hyvin omaperäistä...
Hmm... mielenkiintoista.
Ja oikeastaan tienaankin:)