Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiva, että ostatte vaatteita, leluja ja kirjoja uusina

Vierailija
25.10.2008 |

ja minä saan bongailla niitä edullisesti kirppikseltä : )

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun saan ne sitten myytyä ap:n kaltaisille ihmisille. Kivasti saan rahoja takaisin jonkinverran ja lapseni saa uusia tavaroita.



Onneksi rahaa on sen verran että ei haittaa vaikka tietenkään ei saa sitä takaisin mitä on itse maksanut. :)



Koska en itse käytä kirpparitavaroita tai osta käytettyjä kirjoja yms. niin miksi lapseni pitäisi käyttää?

Vierailija
2/18 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka samaan malliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ei :(

Vierailija
4/18 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun saavat jonkun tavaran kirppikseltä. sieltä saa omista sarjoista puuttuvia keräilytavaroita. lasten muovileluissa on niin suuri rikkoutumisalttius ja imuriinkatoavaisuus, etten siitä ovh:ta kyllä maksaisi. niitä kirpparikauppiaita en ymmärrä, jotka eivät tajua myyvänsä vanhaa ja käytettyä tavaraa lähes uuden hinnalla. säästäköön säkillisen duploja lapsenlapsilleen siinähän säilövät - miksi se kama pitää tuoda kirppikselle, jos ei siitä halua luopua. tinkiminen on kirpparin idea.

Vierailija
5/18 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja helppo ekologisten huudella, että osta kirppareilta.

Vierailija
6/18 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain tekosyy rahattomuudelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/18 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieluummin kuin tuhlaavainen - se kallis tavara sen valmistus haaskaa samalla tavalla luontoa kuin huononkin, mutta jos sama tavara käytetään kahdesti tai useammin, niin siinä jo toinen käyttökerta on ekologista.

Vierailija
8/18 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kaikkea tarvitse ilmaiseksi antaa, mutta toisaalta esim. lastenvaatteita on liikkeellä niin paljon, ettei lähes uuden hintaa tarvitse maksaa, kun joku kuitenkin myy edullisesti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/18 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pistää tavarat kiertoon?



"Onko nro 2 kuullut käsitettä ekologisuus???



Ilmeisesti ei :("



Ja jonkun se on se uusikin aina ostettava.

Vierailija
10/18 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostetaan ja saadaan lähes 100% uusia leluja.

8 vuoden aikana on ehkä 2 kertaa imurinputki kilissyt kun on mennyt pieni lelu/lego sen sisuksiin.

meillä nääs siivotaan ensin lattiat leluista ennen kuin imuri käynnistetään!! =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/18 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vain sitten niin laiska, että en jaksa edes viedä niitä leluja ja lastenvaatteita kirppikselle, vaan lahjoitan ne sukulaisten lapsille tai hyväntekeväisyyteen. Ostan myös itselleni paljon vaatteita ja kuskaan niitä sitten UFFin ja Kirkon ulkomaanavun laatikoihin tai annan äidilleni, jos on hänelle sopivia.

Vierailija
12/18 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan mielelläni hyvän omantunnon, kun lahjoitan tavaraa hyväntekeväisyyteen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/18 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin täällä maaseudulla todella huonoa kamaa, harsoksi kuluneita äitiyspakkauksen vaatteita tai karkeaksi pestyjä poikien vaatteita.Lelut ovat kulahtaneita ikivanhoja pehmoja tai joitain muovimöykkyjä mistä puuttuu puolet osista.Ehkä kaupungissa on paremmin mutta meidän kulmilla kirppareilta ei tule kannettua kuin ihan turhaa roinaa!

Vierailija
14/18 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ylikulunutta roinaa, rikkoontuneita leluja jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/18 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirppikseltä 5 täysin uutta lastenkirjaa, hinta 2-4€. Annan lapsilleni joululahjaksi. Olisihan minulla varaa ne kirjat kirjakupastakin hakea mutta miksi maksaa enenmmän kun halvallakin kerran saa...

Vierailija
16/18 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni opetan lapsetkin kirjaston uskollisiksi kannattajiksi.



Vaatteet ostetaan meilläkin uusina, niihin menee varmaan usempi sata joka kuukausi. Omaatuontoa vähän keventää, kun vaatteet menevät korvauksetta kiertoon tutuille (tai tuntemattomille).

Vierailija
17/18 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osta yhtäkään vaatetta, kirjaa tai lelua kirppikseltä, kun en voi tietää, onko se ostamani tavara ollut kosketuksissa eläinten kanssa. Ei kiitos yhtään koirankarvaa meille aiheuttamaan ihottumaa. :(



Ekologisesti pistän kyllä tavarat kiertoon ja hankimme vain sen, mitä tarvitsemme. Eikä rahaa enempään olisikaan.

Vierailija
18/18 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä saan bongailla niitä edullisesti kirppikseltä : )