Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autoasiaa!!!

19.06.2006 |

Mitä eroa on Renault Kangoolla, Peugeot Partnerilla tai Citroen Berlingolla?`

Näistä jonkun haluan itselleni mutta en tiedä minkä. Tarkoitus on siis ostaa aivan uusi auto tai korkeintaan hyvin vähän käytetty.

Bensiini käyttöistä etsiskelen. Nämä vaikuttaisivat hyviltä koska niihin mahtuu myös isompi lapsiperhe ja tavarat.

Kertokaapa kokemuksia kyseisistä autoista, hyviä ja huonoja.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaitzu79:


siinä on kolme kovaa tehnyt yhteis projektin ja ne on periaatteessa samanlaisia,

Ei ihan noinkaan. Citroën Berlingo ja Peugeot Partner Wagon ovat samat autot. Renault Kangoo on taas ihan oma projektinsa. Citroën ja Peugeot kuuluvat samaan konserniin ja niiden tuotteet ovat paljon sukua toisilleen, tässä tapauksessa merkkejä vaille samat.

Kangoosta ei ole mitään kokemusta, jotkut sanovat sitä vähän kiikkerämmäksi kuin PSA:n (Peugeot-Citroën) tuotteita. Sen sijaan Berlingo oli alla puoli vuotta ja 16000km.

Hyvää:

- Iso tavaratila

- Iso matkustamo, paljon isompi kuin matalissa " isoissa" autoissa

- Kohtuullinen muunneltavuus

- Liukuovet ovat erittäin kätevät. Valitettavasti kaikissa ei ole liukuovia molemmilla puolilla ja nämä puolioviset kannattaa mielestäni unohtaa (makuasia sekin)

- Vakaa ja mukava ajettava, ulkonäkö pettää tässä kohtaa.

- Erittäin hyvä näkyvyys ulos, ominaisuus jota myös lapset arvostavat

Huonoa:

- Ainakaan bensiinimoottoriset eivät ole kovin taloudellisia. Turbodieselkin vähän ahneempi kuin sama kone matalassa autossa.

- Vähän työkalumainen olemus. (tosimiehelle tämä on hyvä puoli)

- Melko meluisa

- Ei kovin ketterä. Se on isompi miltä näyttää.

- Näkyvyys taakse ei ole aina kovin hyvä. Varsinkaan kurakeleillä.

Berlingossa näkyy selvästi sen historia pakettiautona josta on tehty henkilöauto. Materiaalit ja varusteet ovat kaikki erittäin tarkoituksenmukaisia, ei kaunisteltuja. Digitaalileluvarusteita ei juurikaan ole ja esim. istuimen säätömahdollisuudet ovat melko niukat. Äänieristys ei yllä nykyisten henkilöautojen tasolle. Takapenkit voi kaataa mutta ei irroittaa. Tosin tämäkin tekee jo varsin komeat tilat.

Positiivisena puolena pakuhistoriasta tulee sitten tila. Matalista autoista kasvatetut tila-autot ovat puolet pienempiä. Myöskin Berlingon jykevä tuntuma joka kohdassa kavaltaa sen olevan sukua työrukkaselle.

Hommia joissa tämäntyyppisestä desginistä on hyötyä:

- Lastaa rattaat autoon taittamatta niitä kokoon

- Siivoa takaluukku katuharjalla lakaisemalla

- Istuta takapenkille kolme turvaistuimessa matkustavaa

- Asenna suksiteline auton sisäpuolelle (ok, virittelyksi menee mutta onnistuu)

- Kuskaile pesukoneita

- Köytä lapset turvavöihin isommin kumartelematta

- Avaa etu- ja takaovi samassa paikassa seisten (Liukuoviluxusta)

Lyhyesti sanottuna: Erittäin monipuolinen, käytännöllinen, tarkoituksenmukainen ja samalla silti yksinkertainen auto. Jos minulta kysytään niin suosittelen.

Muita vastaavia ajopelejä ovat Opel Combo Tour, Volkswagen Caddy Life ja Mercedes-Benz Vaneo

Vierailija
2/2 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä on kolme kovaa tehnyt yhteis projektin ja ne on periaatteessa samanlaisia, suurimmat erot saattaa olla kone huoneessa jos käyttävät omia koneitaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi