Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako Suomessa adoptoida lapsen vaikka....

Vierailija
31.07.2015 |

Moikka! Mä haluisin kysyä jospa joku tietäisi näistä adoptio säännöistä Suomessa. Olen reilu 20v ja haluisin ihan hirveesti adoptoida tulevaisuudessa lapsen. Ihan jo esim. sen takia, että tällä planeetalla on liika ihmisiä, mutta hirveästi orpoja lapsia. Pystyisin kyllä luultavasti saamaan omiakin lapsia, mutta haluaisin mieluummin adoptoida. Saako Suomessa adoptoida vaikka pystyisi samaan omia. En ole saanut tästä asiasta mitään selkoa, kun jotkut sanovat että saa, ja jotkut että ei saa. Tietäisikö joku täällä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa mutta helppoa se ei ole.

Vierailija
2/10 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ohjeistus on, että lasta ei ikinä saisi adoptoida sen takia, että maailmassa on liikaa ihmisiä. Se on väärä motivaattori.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat maat asettavat etusijalle ne jotka eivät voi saada omia lapsia. Näin käsittääkseni myös kotimaisissa adoptioissa.

Vierailija
4/10 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 08:50"]

Ainakin ohjeistus on, että lasta ei ikinä saisi adoptoida sen takia, että maailmassa on liikaa ihmisiä. Se on väärä motivaattori.

[/quote]

Ei syy adoptioon tietenkää ole pekästään se että on liika lapsia, vaan haluaisin tarjota turvallisen kodin lapselle, jolla sitä ei ole.

Vierailija
5/10 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis saa adoptoida kyllä, mutta mitkään adoptiojutut eivät ole yksiselitteisiä. Jos kansainvälistä adoptiota harkitsee, niin joka maalla on vielä omat käytäntönsä ja sääntönsä mihan ja millä ehdoilla lapsen toiseen maahan lähettävät.

Älä adoptoi vain "pelastaaksesi lapsen maailmalta". Se on väärä peruste sille. Halua oikeasti perhe -> adoptoi.

Vierailija
6/10 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 08:53"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 08:50"]

Ainakin ohjeistus on, että lasta ei ikinä saisi adoptoida sen takia, että maailmassa on liikaa ihmisiä. Se on väärä motivaattori.

[/quote]

Ei syy adoptioon tietenkää ole pekästään se että on liika lapsia, vaan haluaisin tarjota turvallisen kodin lapselle, jolla sitä ei ole.
[/quote]

Voi ääliö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 08:53"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 08:50"]

Ainakin ohjeistus on, että lasta ei ikinä saisi adoptoida sen takia, että maailmassa on liikaa ihmisiä. Se on väärä motivaattori.

[/quote]

Ei syy adoptioon tietenkää ole pekästään se että on liika lapsia, vaan haluaisin tarjota turvallisen kodin lapselle, jolla sitä ei ole.
[/quote]

Harkitse sijaisvanhemmuutta.

Vierailija
8/10 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 08:53"]

Ja siis saa adoptoida kyllä, mutta mitkään adoptiojutut eivät ole yksiselitteisiä. Jos kansainvälistä adoptiota harkitsee, niin joka maalla on vielä omat käytäntönsä ja sääntönsä mihan ja millä ehdoilla lapsen toiseen maahan lähettävät. Älä adoptoi vain "pelastaaksesi lapsen maailmalta". Se on väärä peruste sille. Halua oikeasti perhe -> adoptoi.

Kyllä minä tietenkin haluan ensisijaisesti perheen tottakai.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 08:56"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 08:53"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 08:50"] Ainakin ohjeistus on, että lasta ei ikinä saisi adoptoida sen takia, että maailmassa on liikaa ihmisiä. Se on väärä motivaattori. [/quote] Ei syy adoptioon tietenkää ole pekästään se että on liika lapsia, vaan haluaisin tarjota turvallisen kodin lapselle, jolla sitä ei ole. [/quote] Harkitse sijaisvanhemmuutta.

[/quote]

En tiedä pystyisinko siihen että mulle annettaisiin hoitoon lapsi johon kiintyisin, ja sitten se vietäisikin yhtäkkiä pois

Vierailija
10/10 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 08:53"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 08:50"]

Ainakin ohjeistus on, että lasta ei ikinä saisi adoptoida sen takia, että maailmassa on liikaa ihmisiä. Se on väärä motivaattori.

[/quote]

Ei syy adoptioon tietenkää ole pekästään se että on liika lapsia, vaan haluaisin tarjota turvallisen kodin lapselle, jolla sitä ei ole.
[/quote]
Et saa lasta, jos menet tällaista selittämään adoptioneuvonnassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme