Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esikoishaaveilijoiden kesä :)

Kommentit (270)

Vierailija
1/270 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin unohdin edelliseen tekstiini kirjoittaa että raskaustestejä olivat mitä tilasin en siis ole ajatellut alkaa kokeilemaan ovistestejä...

Huomasin sitten muuten että mullahan on tuola kaapissa vitamiinia missä on foolihappoa:)elikkäs pitää vaan ruveta syömään sitä:)

Ajattelin nyt tällä kertaa kun testejä on niin testata toisen kerran tuossa pari päivää ennenkun tädin pitäisi tulla jos ei se plussaa näytä niin sitten ei uudestaan ennenku menkat myöhässä useemman päivän..Olen aika toiveikas, mutta toki ei haittaisi vaikka ei tästä kierrosta tärppäisi kun on ensi kuun alussa muutaman päivän ulkomaan reissu ja voin pahoin koneessa ja tarvin siis matkapahoinvointilääkkeen enkä tiedä onko niitä raskaana oleville:/ Mutta ainahan sitä kaikkeen jonkun ratkaisun keksii:)

Toivotaan erittäin monta plussaa tälle kuulle!!

Vierailija
2/270 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä, johtuuko viikonlopun mässäilystä vaiko menkkojen tulosta, mutta tämä turvotus on ihan tuskaa!

Kp on siis 28, ja menkkoja alan toden teolla odottaa siis saapuvaksi huomisaamusta. Yritän nyt tässä kuussa pinnistellä, en testais vasta kun joskus ens sunnuntaina, mutta saa nähdä kuin hermot kestää, jos ei menkkoja kuulu. Oon ihan sataprosenttisen varma, että plussaa se ei näytä, koska ei oo mitään oireitakaan siihen suuntaan. Ja kovasti yritän olla ajattelematta koko asiaa, että en vaan keksis mitään oireita tai viivästyttäs menkkojen alkua.

Vaikka ainahan sitä pieni positiivisuus ja toivo elää, että ehkä sitä plussaa tulis jo tässä kuussa... :-). Ainakin nyt tuon miehen olen saanut tosissani mukaan touhuihin, mikä auttaa jo paljon.

Aurinkoa kaikille kanssa sisarille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/270 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on varmaan jauhettu jo tuhansia kertoja, mutta en yksinkertaisesti jaksa lukea kaikkia viestejä...

Jossain välissä oli puhetta raskaustestistä, joka lupailee näyttää raskausen jopa 9-11 päivää ennen kaavailtua menkkojen alkua. Minkähän niminen tällainen ihmetesti oikein on? Ei sillä että uskosin moisen toimivan, mutta aina voi yrittä.=D

Vierailija
4/270 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orkidea: en itse tiedä moisista testeistä,jotka noin aikaseen näyttäisivät.. ilmeisesti 3 pvää aikasemmin saattaa näyttää jotkut clearbluet mut en oo muista kuullut..se oiskin kätevää jos testit kehittyis niin pitkälle että näyttäs heti..no en tiiä oisko siinäkään järkeä kun ei ois jännitystä mukana :)

ON: kp46 menossa ja menkoista eikä kyllä muistakaan raskausoireista tietoakaan :( 3 negatiivista oon tehny, viimenen tänä aamuna,,huh! onpa outoa, tosiaan gynellä ei näkyny viime to mitään niin kaippa se on varmaa että ei siellä ketään asustele, onpahan vaan pamauttanu hormonit kierron sekasin! prkl!

Nännit on kipeenä mutta ei muita oireita tosiaan ole :( ja olin tuntevinani tai näkevinäni oviksen vast kp26, voisko olla vast sillon??

Olisin helpottunut jos menkat alkais nyt..onko kellään ollu tällasia oireita?

Ihmettelee manta1 kp46 :/

5/270 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

orkidea:

mulla ainaki on sellasia erittäin herkkiä testejä jotka näyttää pian että onko raskaana.. tai oliko se 6-15 päivää hedelmöittymisen jälkeen=)

tuossa linkki, muutenki halvat testit tuolla, ja on ollu ihan hyviä paitsi plussia en oo vielä saanu ;)

http://www.raskauskeiju.com/page9.php?view=productPage&product=12&categ…

outii:

mie kans ajattelin alussa että touhuillaan niin paljon että varmasti onnistutaan, mutta sitten luin jostaki että joka kierrossa on vain 20% mahdollisuus raskautua, just silloin siis hedelmällisimpänä ajankohtana.. vähän alko itellä ärsyttää ku kuuli että mahdollisuus on vain noin pieni... =) mutta tsemppiä, kyllähän sitä kannattaa harrastella, mukavaahan se on!!! :)

ihanata, aurinko paistaa. meillä jääny peittojen heiluttelu vähemmälle ku isä ollu viikon päivät kylässä. Eilen toki harrasteltiin ja ei mulla sillee haittaa ku kuitenki aika monilla on tärpänny vaikkei olis ku kerran duunaillu sopivana ajankohtana =) mulla on menny ehkä pahin vauvakuume ohi jo, ei tule stressattua enää niin paljoa mitä ennen. toisaalta hyvä, toisaalta huono. sanoin miehellekki tuosta että vauvakuume tainnu mennä vähän ohi ja se raukka vaan kysy että tuleekohan se koskaan takasin? voi ku toinen oli sulonen

6/270 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

orkidea:

mulla ainaki on sellasia erittäin herkkiä testejä jotka näyttää pian että onko raskaana.. tai oliko se 6-15 päivää hedelmöittymisen jälkeen=)

tuossa linkki, muutenki halvat testit tuolla, ja on ollu ihan hyviä paitsi plussia en oo vielä saanu ;)

http://www.raskauskeiju.com/page9.php?view=productPage&product=12&categ…

outii:

mie kans ajattelin alussa että touhuillaan niin paljon että varmasti onnistutaan, mutta sitten luin jostaki että joka kierrossa on vain 20% mahdollisuus raskautua, just silloin siis hedelmällisimpänä ajankohtana.. vähän alko itellä ärsyttää ku kuuli että mahdollisuus on vain noin pieni... =) mutta tsemppiä, kyllähän sitä kannattaa harrastella, mukavaahan se on!!! :)

ihanata, aurinko paistaa. meillä jääny peittojen heiluttelu vähemmälle ku isä ollu viikon päivät kylässä. Eilen toki harrasteltiin ja ei mulla sillee haittaa ku kuitenki aika monilla on tärpänny vaikkei olis ku kerran duunaillu sopivana ajankohtana =) mulla on menny ehkä pahin vauvakuume ohi jo, ei tule stressattua enää niin paljoa mitä ennen. toisaalta hyvä, toisaalta huono. sanoin miehellekki tuosta että vauvakuume tainnu mennä vähän ohi ja se raukka vaan kysy että tuleekohan se koskaan takasin? voi ku toinen oli sulonen

7/270 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siis, ei nää viestit tuu kokonaisena perille... tässä siis loppuosa vielä :)

mutta missä ihmeessä on plussat tästä pinosta??? sitä olen miettiny, ois niin mukava ku parin päivän välein käyn niin sais lukea että jollekki tullu plussa!! :) hmmmh!!

pluSSatuulia nyt kaikille :)

hugs

MonnY yk 6, 17/27-30

Vierailija
8/270 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tilasin nyt sitten noita MonnYn mainostamia herkkiä testejä 10 kpl. Tää on menoa nyt..=D

Mitähän mies tuumaa.=) Oli kyllä muutenkin puhe käydä apteekissa shoppailemassa, että halvemmallahan tässä vain pääsee.;)

Vierailija
9/270 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MonnY: Juu, tiedän, että prosentti on pieni..mutta koska en tunnista ovistani (tai tiedä koska se tapahtuu) niin ajattelin siksi ottaa varman päälle:) Että ois sitten ne simpat siellä oikeaan aikaan..

Hemmetin hemmetti.. Menkat loppu. Eilen ja toissapäivänä kuitenkin oli todella kummallinen olo, ihan niin kun alkais..aamullakin vielä masua juimi ja nippaili ja just sellasia täti tulee -oireita.. ja niinhän siinä sitten kävi. Kaksi päivää tätä vuodottomuutta kestikin.. en ymmärrä, enkä jaksa ja ketuttaa ja ärsyttää ja surettaa...plääääh ja plaaahh.

Outii kp:stä ei mitään hajua..

Vierailija
10/270 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli negan testasin aamulla:( toki menkat olisi tarkoituskin alkaa vasta perjantaina..Ja siltä tuntuu että niin ne alkaakin kun kipuja on jo..

Eipä tässä sitten muuta kun uutta yritystä vain tulee sitten kun on tullakseen! Olisi vain niin hienoa kun voisi kokoajan noin ajatella...jos edes yhden kierron ajan voisi unohtaa kiertopäivät sun muut ja huomaisi vain yhtäkkiä että kuukautiset myöhässä ja olisi raskaana:) Siis en aina ole selvillä mikä kp menossa mutta olen suunnilleen joka kk laskenut koska tädin pitäisi tulla ja sen sitten muistan aina.

Mutta jos ensi kierrossa en laske ja yritän muutenkin olla ajattelamatta asiaa liikaa..

Onpa tässä tämän päiväisessä negassa se hyvä puoli että kun on ensi kuun alussa reissu tiedossa niin voin hyvillä mielin ottaa matkapahoinvointi lääkkeet mitä aina koneeseen mennessä tarviin:)Ja ei sitten reissussa ainakaan vielä ole mitään raskausoireita:)

Joo tulipa pitkälti varmaan osittain turhaakin tekstiä...

Mutta tsemppiä niille jotka pian testailee toivotaan plussia!:)

Vierailija
11/270 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitänyt kirjoittaa, kun kerta tiedän, että nämä oireet on mun kuvittelua, mutta kumminkin...

Alavatsassa painontunnetta, hienoinen ällötys / öklötys velloo, jatkuva kiinnostus ukkoa kohtaan ;-)... mitä näitä nyt on. Ei kuitenkaan mitään "oikeita" oireita kuten rintojen arkuutta havaittavissa, että kuvitteluksi menee.

(huomaatteko,että yritän vakuutella itseäni, vaikka toivon ihan muuta??)

Tällä hetkellä siis kp 30 ja sunnuntai aamuna vasta aattelin testailla, jos kestän sinne asti!

Aurinkokin paistaa, että tänäänpä taitaa olla varsin hyvä päivä!

12/270 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

outii:

onpa kyllä tosi ihmeelliset menkat sulla :( toivottavasti palautuis mahd. äkkiä tavalliseksi kierroksi. mut koitahan jaksella!! :)

have:

mulla on kans sama homma, vaikken tarkkaan kiertopäiviä aina laskekaan, tiedän aina koska menkkojen pitäis alkaa. se pitäis mullaki jotenki "unohtaa" niin ei tarvis sitäkään "stressata" :) oon kyllä nyt ollu stressaamatta muutenki ku ollu niin paljon muita asioita mitä miettiä. =)

AIE:

jospa ne oliski oikeasti oireita =) eihän se rintojen arkuus kaikille tule, joillaki ei välttämättä tuu oireita ollenkaan. muista ilmoilla ku oot testin tehny! =)

Hmm.... mulle ei mitään erikoista, tässä näitä välipäiviä viettelen... lauantaina tyttöjen ilta nams! veikkaan et tästä kierrosta ei oo tärpänny ... liian vähä harrastettu =) mun mies on kyllä ihana ku se on ihan hädissään ku en oo raskautunu, kyseli että voisko johtua siitä ku otin (liian) monet jälkiehkäsyt joskus syksyllä ku alettiin seurustelee.. en tiedä, ei kait se voi vaikuttaaa? tietääkö kukaan? no, asiasta kukkaruukkuun...yks kaveri lähti tiistaina synnyttää, jännään täällä sen puolesta että koskakohan saapi vaavin maailmaan =)

plussatuulia for everyone

monnY kp 20/27-30 yk 6

Vierailija
13/270 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MonnY: Kiitos, mutta kyllä mulla on vähän sama tunne ku sulla, että tuskinpa on tärpännyt, kun niin vähän on harrastettu. Katotaan nyt, yritän kovasti taistella sunnuntaiaamuun saakka, että en tekis testiä (l. pettyis) ennen sitä.

kp nyt siis 31 ja kiertohan on ollut sitä 24-33... että kyllä se täti sieltä vielä tulee! :D

Näillä mennään ja plussatuulia vaan kaikille (täällä ainakin tuulee tänään ihan kohtalaisesti)!

Vierailija
14/270 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki!

Heti alkuun: voisiko joku neuvoa miten tänne kirjoitetaan!? Eli MonnY: tämä ei ole vastaus sinulle, vaan en löytänyt mitään muuta kohtaa, josta tänne pääsee kirjoittamaan... :( Eli on aika uutta tämä kirjoittelutouhu missään minulle.

Minä olen siis "Ronja". Minulla on ollut vauvakuume varmaan kolmetoistavuotiaasta asti ja nyt vihdoin ja viimein elämä on siinä tilassa ja oikea ihminen rinnalla, että pääsee ihan tositoimiin.

Jätimme mieheni kanssa juuri ehkäisyn pois. Tai siis minä jätin. Söin minipillereitä ja ensimmäiset omat menkat tulikin siihen heti alkuun. En siis ole enää perillä, mikä on luonnollinen rytmini, enkä aio pahemmin kiertopäiviin (ainakaan näin alkuun) perehtyäkään. Toki katsellaan mahdollista ovulaatiohetkeä ja touhutaan silloin mahdollisimman paljon. Nyt ollaan siis vasta kerran touhuiltu ilman ehkäisyä, mutta menkat olivat vasta menneet, joten ei järjellistä mahdollisuuttakaan vielä siinä. Nyt myös poikkeustilanteen vuoksi ollaan vain viikonloppuna yhdessä, kun mieheni on reissussa, niin "herkullisin" hetki olisi ehkä tuossa ensi viikolla, jolloin ei voida mitään tehdä, joten varmaan ainakin seuraavat menkat koen varmasti. Mutta sitten... En malta odottaa, että pääsee jännäämään! Ja varsinkin kun on mies taas sitten kotona, niin ainakin kunnolla pääsee yrittämäänkin. :)

Itse yritän kovasti olla katselematta kaikkia vauvatarvikkeita ym., koska ollut niiiiin kauan vauvakuume, että tulee vaan surkeaksi, kun ei ole vielä raskaana. Mutta kuinka onnnellinen olenkaan tästä tilanteesta, että vihdoin pääsee oman lapsen tekoon! Todella jännittävää! Ehkä nyt uskaltaa jo vilkuilla niitä tavaroita ym., kun on jo yritysvaiheessa. Ollaan jo keskusteltu häkkisängystä ja kaikista tarvikkeista, mitkä ilman muuta tarvitaan. Voi sitä hetkeä KUN se plussa tulee (muuta en suostu miettimäänkään)... Lähden varmaan siltä seisomalta vauvantarvikeliikkeeseen. :) Täytyy lähteä siitä ajatuksesta, että kaikki menee hyvin loppuun saakka. Pelon kanssa elämisestä ei mitään tule.

Ihanaa kun tänne voi tulla samanhenkisten ja samassa tilanteessa olevien kanssa jutustelemaan, kun ei muiden kanssa vielä voi, eikä haluakaan. Sitten vasta kun tilanne on todellinen ja on turvallistakin puhua.

Tsemppiä kaikille! Nyt hommataan plussat jokaiselle! :)

-Ronja-

Vierailija
15/270 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, ihan fiksustihan viesti tänne tulikin. Ei näytä siltä, että olisin vain MollYlle vastannut.

Hyvähyvä. :)

16/270 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa myös Ronjalle!! :)

Mä oon tikutellu ovista jo maanantaista ja vielä ei oo tärpänny.. Tikuttelu siis jatkuu! :) Tiistaina pupuiltiin ja jotenkin on semmoinen fiilis et ovis vois olla joko huomenna tai lauantaina! Elikkäs jos tänään harrastais ni ois simpat asemissa valmiina, tuo tiistainen oli kyl liian aikaisiin.. Mut sitten, mistä ihmeestä teillä riittää paukkuja pupuilla vaikka joka päivä?! Vai riittääkö? Mieskin sano et ei siltä ainakaan irtoo jos joka päivä täytyy harrastaa seksiä joten pitäiskö suosiolla jättää pupuilu ovispäivään?

Jos sais valita ni vois harrastaa tänään, ja jos vaik ovis ois huomenna ni silloin kans, ja sit vielä varmuudeksi lauantaina... Jo on huolet mullakii :D :D :D

Venla joka odottelee ovista ja suunnittelee seksiä ;)

Vierailija
17/270 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa Ronja :)

MoNNy: joo..älä muuta sano! melkein kymmenen vuotta ollu iahn säännölliset ja nyt pari kolme vuotta heittäneet häränpyllyä sekä pillereillä että ilman. nyt vasta kun minipill-merkkisiä pillereitä söin, niin oli suht normaali..ainakin harva.. mjooh..

eniten kyllä pelottaa/jännittää/hirvittää, että ovuloinko ollenkaan..

tällaista omaa napaa taas.. plääh. me lähdetään Tallinnaan viikonlopuksi, josko sieltä saataisiin vauva tuliaisina :D

Tsemppiä kaikille ja aurinkoisempia päiviä!

Outii kp15

Vierailija
18/270 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Ronja :)

Täällä sitä taas surffaillaan ja mietitään että missäköhän ne menkat viipyy? kp48 menossa eikä mistään mitään oiretta tai muuta ja 5 negatestiä oon tehny..

outii: vauva alulle tallinnassa :)

Se on kyllä jännää ku miettii niin yks kaveriki oli tullu raskaaksi just pari päivää ennen menkkojen alkua eli joku kp30, että tätyy uskoa sen voivan tapahtua muulloinkin kun kierron keskivaiheilla!!

AIE: lupaavia oireita sentään sulla! Mulla ei oo yhtään öllöoloa vaan rinnat arkana..

Monny: samat fiilikset että tuskin on tärpänny mutta en usko et toi jälkiehkäsy vois vaikuttaa mitenkään kun onhan siitä jo aikaa jos syksyllä otit sen. Kivaa kun sun mies on niin huolehtivainen :)

Venla: ei me ainakaan jakseta joka päivä pupuilla eikä oo kiva et menee pakkoyritykseksi mutta mahdollisuudet tietty kasvaa jos pupuilee usein ;)

Ja muista et voi tulla myös kierron muissa vaiheissa raskaaksi :)

Plussia nyt kehiin pian muille ainakin kun mulla epätodennäköstä :)

manta1 kp48

Vierailija
19/270 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin sitten ja testailin tilaamia testejä...Toimihan ne Negaa näytti, niin kuin oli täysin odotettavissakin.

Mitään oireita ei ole ollut, enkä edes muista, miltä ovulaatio tuntuu vai olenko sitä ikinä huomannut, kun jonkun vuoden olen nyt jo pillereitä syönyt...Tai söIn. Kp nyt 16 eli jos kiero olis sitä, mitä oli ennen pillereitä, niin nyt pitäis olla makkarissa aktiivinen. Mies on ihan huvittava: "Pitäiskö meidän tehdä niitä vauvoja?" Todella kiihottavaa. =D

Edessä on rokkiviikonloppu, joten toisaalta toivonkin, ettei olisi tärpännyt. Olisin varmaan yhdeksän kuukautta paniikissa ja miettisen epämuodostumia ja kaiken maailman häiriöitä. Eli biletän siis täysin rinnoin ja todella toivon, että rokki jää ensi vuonna minulta välistä! ;)

Teidän kierrot ja kuukautiset kuulostaa ihan pelottavalta! Odotan kauhun sekaisin tuntein ekoja luomumenkkoja pillereiden jälkeen.

Tunsin muuten juuri viisi sekuntia sitten nipsaisun alavatsassa oikealla. Tai eihän tuo nyt vatsaa varsinaisesti ole. Rintoja on aristanut jonkin verran pillereiden poisjättämisen jälkeen. Naama ei kuitenkaan kuki, mikä on iloinen asia. =)

Mutta, ehkä jaarittelin jo tarpeeksi. Sori!

Aurinkoista viikonloppua!

Orkidea kp 16

Vierailija
20/270 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tätiä odottelen tänään alkavaksi jos ei tänään niin huomenna...ja veikkaisinpa että jos tänään saapuu niin saapuu pian..

Tuli muuten mieleen tuosta kun joku sanoi että voi tärpätä koska vain niin tosiaan varsinkin jos kierto on sekaisin voi ovis olla vasta paljon myöhemmin kuin luulisi..Ja mun yksi kaveri teki aikanaan testin n.viikko siitä kun menkat olisi pitänyt alkaa ja tuli nega mutta sitten siitä n.1-2vko myöhemmin kun teki testin tulikin plussa että eipä sitä ikinä tiedä ennenkun se täti saapuu;)

Mutta itsellä nyt aika varma olo siitä että täti tulee kun kivut on ollut jo jonkin aikaa..

Mutta muille niitä plussia nyt jotka pian testailevat!:)