Pimahdinko turhasta?
Minulla on kolme vilkasta alle kouluikäistä lasta. Sisarellani on yksi ja toinen tulossa. Hän on menossa äitipolille huomenna, joten lupasin vahtia hänen ainokaistaan. Sovimme lisäksi, että kolmas sisaremme (tämän kevään yo) tulee avukseni huomenna, että saan yhden lapsista päiväunille kun muut meuhkaavat kuitenkin. Nyt illansuussa tämä yo-tyttö soitti ja kertoi, että hän tulisi vasta iltapäivästä, kun haluaisi nukkua huomenna myöhään. Hän ei ole missään töissä, vaan kotona. Suutahdin ja sanoin, ettei tartte tulla iltapäivällä lainkaan. Silloin en enää apua tarvitse. Vaadinko liikoja, että nuori tyttö tajuaa jotain, mitä ei itse vielä ole kokenut?
Kommentit (44)
Lapseton 19-v tyttö ei ehkä todellakaan ymmärrä edes miksi pimahdit.
Hänellä ei ole omia lapsia ei todennäköisesti kokemusta siitä minkälaista on hoitaa useampaa lasta samaan aikaan.
Luulen, että hän ei ymmärrä alkuunsakaan miksi pimahdit.
Itse olen hoitanut lapsia "jo" 17-kesäisenä. Ja takuulla en ois kehdannut ehdottaa mokomaa hoidettavieni vanhemmille.
Tasan tarkkaan sisko teki oharit. Oharit on ku ei tulla sovitusti / tehdä sovittua. Vaikka nyt ilmoittikin etukäteen asian, niin eihän tuo helpottanut.
AP on kiehahtanut. Sitä sattuu, suustaan päästää silloin jyrkkiäkin sanoja. Mutta mielestäni 19vuotiaan PITÄÄ jo tajuta, ettei voi tulla ja mennä mielensä mukaan. Vaan pitää ajatella muitakin. Minä en ymmärrä, miten täällä on niin moni sitä mieltä, että nuorempi sisko voi touhuta mtiä huvittaa.
Nämä vastaajat ovat sitä MINÄMINÄMINÄ polvea. Ap ei.
AP varmasti pystyy huoltamaan katraansa. Mutta kyse olikin siitä, että hän oli ajatellut saavansa apua, eikä sitä apua tulekaan.
Tuskin AP oikeasti aikoo olla auttamatta siskoaan, jos tämä apua joskus tarvii. Kuohuksissaan sanoo kaikenlaista...
Jos on leikki-ikäinen, joka ei malta serkun vieraillessa nukkua, miksi pitäisi sitten nukkua? Kyllä asioista saa tehtyä itselleen tosi hankalia jos on tarpeettoman joustamaton. Siskosi saa mielestäni nukkua vaikka kaksi viikkoa putkeen, oletko itse ylioppilas ollenkaan vai onko unohtunut mikä ponnistus kirjoitukset on?
Ja toisaalta, hieman mietin, miten kolmen lapsen äitinä, et saa yhtä nukkumaan jos on muutama muu siinä sivussa?
Ja kyse on vain yhdestä päivästä, olettevasti muutamasta tunnista..
Jos kyseessä on pienet vilkkaat lapset, on täysin ymmärrettävää, että he riehaantuvat toistensa seurasta, jos eivät joka päivä ole tekemisissä. Silloin saattaa olla vaikeaa saada nukkumaan esim. joku kolmevuotias, jos muut pitävät meteliä olohuoneessa. Olinko ainoa, joka ajatteli näin?
Miksi et selittänyt tilannetta hänelle ja sanonut, että tarvitset häntä nimenomaan aamulla? Mäkään en kahden lapsen äitinä olisi automaattisesti tajunnut sun ongelmaa, kun en ole ajatuksen lukija...
Toisaalta en henkilökohtaisesti stressaisi ihan noin paljon päiväunille laittamisestakaan. Olisi ehkä eri asia, jos olisin itse se yhden lapsen äiti ja joutuisin huolehtimaan kolmesta vieraasta lapsesta, mutta kai sulla auktoriteettia on sen verran omiin lapsiisi, että he hetken leikkivät porukassa ilman verenvuodatusta?
kyllä muuten tuollaiset perumiset on nykyaikana ihan arkipäivää. Sovitut tapaamiset perutaan lyhyellä varoitusajalla, ihmiset "unohtavat" sovittuja juttuja jne.
Enpä jaksaisi hirveästi suuttua jos oma siskoni tekisi tuolla tavalla. Kuten jo aiemminkin todettu, niin hän sentään ilmoitti etukäteen.