Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pimahdinko turhasta?

Vierailija
04.06.2009 |

Minulla on kolme vilkasta alle kouluikäistä lasta. Sisarellani on yksi ja toinen tulossa. Hän on menossa äitipolille huomenna, joten lupasin vahtia hänen ainokaistaan. Sovimme lisäksi, että kolmas sisaremme (tämän kevään yo) tulee avukseni huomenna, että saan yhden lapsista päiväunille kun muut meuhkaavat kuitenkin. Nyt illansuussa tämä yo-tyttö soitti ja kertoi, että hän tulisi vasta iltapäivästä, kun haluaisi nukkua huomenna myöhään. Hän ei ole missään töissä, vaan kotona. Suutahdin ja sanoin, ettei tartte tulla iltapäivällä lainkaan. Silloin en enää apua tarvitse. Vaadinko liikoja, että nuori tyttö tajuaa jotain, mitä ei itse vielä ole kokenut?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka hyvin itse osasit saman ikäisenä asettua 3-lapsisen perheen äidin ja tädin asemaan?

Vierailija
2/44 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla samanikäinen tyttö ja sama meininki, sängystä ei ylös päästä ennen ekllo 12, ei vaikka mitä oltas sovittu,

eli jos ja kun olitte sopineet, että tulee apuun ja itse oli vapaaehtoisesti luvannut tulla aamusta niin silloin on tultava,

syy, että pitää nukkua ei ole riittävä, varsinkaan kun ei edes työssä ole saati koulussa, menis illalla ajoissa nukkuun

sen kun sanot vaan vielä uudet sävelet nuorelle,

opittava pitämään lupauksensa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käsittää miten jotkut makaa puoleen päivään. Ja voi hän tehdä sen sitten vkl kun et tarvitse apua. Kyse yhdestä päivästä. Haloo!Hyvä että sanoit suoraan,jos miettis vähän...mun veli oli samanlainen ja uskalsin sanoa suoraan:)

Vierailija
4/44 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko niitä kakaroita on tehdä niin paljon, ettei saa niitä kasvatettua ja pidettyä hiljaa?

Vierailija
5/44 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän, että sinua saattaa ärsyttää tuo viimehetken muutos, mutta toisaalta, ei yo-ikäinen osaa asettua sinun asemaasi, eikä hänellä ole mielestni velvollisuutta hoitaa lapsia, jos sinä kerran olet luvannut hoitaa myös siskosi lapsen.

Ja toisaalta, hieman mietin, miten kolmen lapsen äitinä, et saa yhtä nukkumaan jos on muutama muu siinä sivussa?

Ja kyse on vain yhdestä päivästä, olettevasti muutamasta tunnista..

Vierailija
6/44 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki, mitä pikkusiskosi tekee, ylimääräistä palvelusta sinulle. Jos pikkusisko lupasi lastenhoitoapua suoraan toiselle siskollesi, oli sinulla lupa suutahtaa. Olipa vaikeatsi selitetty. Siis: ei pikkusiskosi tarvitse hoitaa sinun tehtäviäsi.

Vierailija
7/44 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisaalta, hieman mietin, miten kolmen lapsen äitinä, et saa yhtä nukkumaan jos on muutama muu siinä sivussa?

Ja kyse on vain yhdestä päivästä, olettevasti muutamasta tunnista..

[/quote]

Jos kyseessä on pienet vilkkaat lapset, on täysin ymmärrettävää, että he riehaantuvat toistensa seurasta, jos eivät joka päivä ole tekemisissä. Silloin saattaa olla vaikeaa saada nukkumaan esim. joku kolmevuotias, jos muut pitävät meteliä olohuoneessa. Olinko ainoa, joka ajatteli näin?

Vierailija
8/44 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ssen on väliä, vaikka lupasin mennä. kyllä se isosisko klaaraa homman ilman minuakin ja minä se vain vedän unta pollaan

Huh huh!

Vierailija
9/44 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä tulet hoitamaan niin kuin on sovittu, nukut sitten seuraavana päivänä tai vaikka koko loppukesän, mutta huomenna tarvitsen sinun apuasi. Kyllä nuorenkin pitää pystyä tuollaiset pikkuhommat hoitamaan, ziisus sentään.

Vierailija
10/44 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pph:na tiedän, että lapset voivat toisinaan villiityä, mutta eihän se tarkoita sitä, ettäkö lapsia ei silti nukkumaan saa. Ja toisaalta, ei siihen maailma kaadu, jos esim.3v yhtenä päivänä ei niitä päiväuniaan nuku juuri samalla kellon lyömällä kuin muuten. Ja jos on taas pienemmästä kyse, esim.1v, niin kyllä ne yleensä nukahtaa kun riittävän kova väsy tulee, ruoan jälkeen on yleensä melko helppo saada pienet taintumaan unille.

Mutta voihan sitä tehdä asioista ongelmallisia jos haluaa.

Vierailija
11/44 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisaalta, hieman mietin, miten kolmen lapsen äitinä, et saa yhtä nukkumaan jos on muutama muu siinä sivussa? Ja kyse on vain yhdestä päivästä, olettevasti muutamasta tunnista..

Jos kyseessä on pienet vilkkaat lapset, on täysin ymmärrettävää, että he riehaantuvat toistensa seurasta, jos eivät joka päivä ole tekemisissä. Silloin saattaa olla vaikeaa saada nukkumaan esim. joku kolmevuotias, jos muut pitävät meteliä olohuoneessa. Olinko ainoa, joka ajatteli näin?

Vierailija
12/44 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku sovittu asia perutaan tuollaisen vuoksi ja täällä vielä moni sen ymmärtää, niin mitä sitä mitään sopimuksia tarvitsisi pitää. Nykynuoria olette kaikki. Missä selkarankaiset aikuiset? Hep, täällä yksi ainakin. Pimahdit ihan aiheesta, ap.

Vierailija
13/44 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset selittänyt miksi hänen tulemisensa olisi tärkeää etkä vaan tiuskinut? Mitä joku 18-19v tajuaa lastenhoidosta ihan oikeasti vaikka kuinka olisikin siskon lasten kanssa ollut tekemisissä?

Lukeeko pääsykokeisiin?

Vierailija
14/44 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juuri sen takia, että "kaikki" nuoret ovat tuollaisia. Eivät he vielä elä aikuisten maailmassa, jossa otetaan huomioon omien tekojen vaikutukset läheisiin. Olen itse pimahdellut aivan vastaavissa tilanteissa viime aikoina, mutta eipä siitä ole mitään apua ollut. Nuori henkilö ei ole ottanut opikseen, päinvastoin pitää minua täysin typeränä.

Vierailija
15/44 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

[, päinvastoin pitää minua täysin typeränä.

[/quote]

Vierailija
16/44 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ylioppilassisko sen toisen siskosi lapsen? Niinkö olitte sopineet? Vai mihin sitä ylioppilasta tarvittiin? Lapsimäärähän lisääntyi yhdellä. Vähän aiheen vierestä, mutta miksi lupasit lastenhoitoapua ja ajattelit sälyttää sen kuitenkin toiselle siskollesi?

Vierailija
17/44 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten jos lapset riehaantuvat ja 1 päivä elämästä menee hieman erilaisissa merkeissä?

Ota rento ote ja yritä keksiä lapsille jotain kivaa puuhaa.

Vierailija
18/44 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä näyttää olevan laidasta laistaan.

Yo-siskoni oli tarkoitus tulla nimenomaan siksi, että toinen siskoni oli huolissaan, kuinka saan hänen 3-vuotiaan tyttönsä nukkumaan päiväunet vieraassa paikassa meidän lasten hulinoidessa ympärillä. Emme asu isossa asunnossa ja tämä asia muodostui ongelmalliseksi joskus aiemmin, kun siskon tyttöni oli meillä hoidossa. Kun juttelimme asiasta vanhemmillamme viime viikonloppuna, yo-sisko kuunteli vierestä ja itse tarjoutui tulemaan avuksi. Tarkoitus oli, että hän lukisi minun lapsilleni satuja sillä aikaa ja pitäisi nämä poissa lastenhuoneesta, että saan siskontyttöni nukahtamaan vieraassa sängyssä. Anteeksi pph, etten ole yhtä hyvä kuin sinä ja anteeksi te kaikki muut, joita loukkasi se, että sanoin vihaisesti ajatukseni omalle sisarelleni. Silloin kun hän oli pieni, minä hoidin häntä lukemattomat kerrat. Nyt kun hän olisi voinut ekan kerran auttaa minua ja siskoani, kävi näin. Minusta vain sovitusta pitää pitää kiinni, kun mitään syytä perumiselle ei ole. Ps. Siskoni ei lue mihinkään pääsykokeisiin. Enkä takuulla auta, jos hän joskus apua lastensa kanssa tarvitsee, niin paljon tämä asia ottaa päähän.

Ap.

Vierailija
19/44 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

et itsekään ole yhtään sen parempi kuin siskosikaan nähtävästi. Sinä tässä se aikuisempi olet ja noin lapsellisia uhkailet, miten voit olettaa yo-ikäisen olevan yhtään sen fiksumpi, samasta puustahan teidät on veistetty.

Enkä takuulla auta, jos hän joskus apua lastensa kanssa tarvitsee, niin paljon tämä asia ottaa päähän.

Ap.

Vierailija
20/44 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on vain kärpäsen surinaa hänen korvissaan. Tietysti meidän mielestämme kaikkien täytyy pitää mitä lupaa. Se vaan että häntä ei juuri nyt sellainen kiinnosta. Vaikka päällämme seisoisimme niin emme saa häntä muuttumaan. vanha totuus: voimme muuttaa vain itseämme. Lakata riehumasta luonnonvoiman edessä. Elämä on.