Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko tulla jotain ongelmia minulle tai tulevalle lapsellemme

Vierailija
01.05.2009 |

kun minulla on A veri ja miehelläni on - veri? Odotan meidän ensimmäistä lastamme.. Kaveri kertoi jotain tästä, mutta en oikein ymmärtänyt, enkä kehdannut kysyä uudelleen mitä oikein tarkoitti...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollon verestä puuttuu rhesus tekijä. Tässä tapauksessa ei ongelmia tulisi, vaikka sinulla olisi itselläsikin rh-, kun se on myös miehellä. Ongelmia voi tulla, jos äidillä on miinus ja isällä plus veri.

Vierailija
2/6 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisellä tai ainakin jollakin ekoista käynneistä, kyllä ne neuvolan tätsyt niistä huolen pitää. Älä huoli kaverisi puheista. Se riippuu vain sinun verestäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun äiti on Rh-negatiivinen ja sikiö Rh-positiivinen, on mahdollista, että äiti kehittää vasta-ainetta, joka aiheuttaa lapsessa hemolyyttisen taudin. Hemolyyttinen tauti voi pahimmillaan johtaa lapsen kuolemaan, mutta yleisimmästä, Rh(D)-immunisaatiosta aiheutuvaa hemolyyttistä tautia voidaan ennaltaehkäistä.

Mutta meillähän se on niin että minä olen + veriryhmää ja mies -, eli ymmärränkö oikein että tuo tarkoittaa vaan että jos äiti on - ryhmään kuuluva..?

ap

Vierailija
4/6 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinulla ei ole mitään hätää, kun miehelläsi on miinusveri.

Vierailija
5/6 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
6/6 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos sinä olet + niin silloin ei ole mitään hätää eli tilanne ihan normaali. Jos sinulla olisi - ja sikiöllä + niin silloin sinun elimistösi voisi alkaa kehittää vasta-ainetta. Tätäkin kuitenkin voidaan hoitaa pistoksilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän