Jos lapsi vahingoittaa toisen omaisuutta..
Meille kävi niin, että avasin parkkipaikalla autosta ovea ja lapsi kiukunpuuskassa potkaisi ovea niin, että se osui viereiseen autoon, johon tuli lommo.
Tämä vahinko tapahtui minun läsnäollessani ja olisin sen periaatteessa kai pystynyt estämään, mutta potku tuli niin yllättän ja voimalla, että auton ovi lipesi kädestäni.
Onko isä velvollinen maksamaan puolet vahingon hinnasta? Meillä on yhteishuoltajuus, mutta lapset asuvat minulla, äidillään ja tosiaan olin itse lapsesta vastuussa kun tämä tapahtui?
Kommentit (21)
ainakin meillä siinä joku kohta juuri tuommoisia varten.
joutuu maksamaan.
Pitäisikö sen omavastuuosuuden mennä mielestänne isän kanssa puolisi?
ap
Eikä sinun, jos lapsi isän valvonnassa rikkoo jotain.
Onko mitään vaikutusta sillä, että isä on ihan hyvätuloinen, äiti taas työttömänä? Lasku voi olla hyvinkin monta sataa euroa.
Pohdin vaan..
ap
itse järjestämään... eli maksoi sen sitten vakuutus tai sitten avaat pussisi itse, mutta isälle se ei kuulu.
Harvinaisen yksimielistä tälle palstalle :)
ap
velvollisuutta maksaa vaikka olisi miljonääri. Jos olet työtön ja rahaton ehkä sossu voi sinua auttaa.
Juuri tämän takia minulla on vakuutus joka korvaa n. 200 000 euroon asti lasteni tekemät vahingot. Ei haittaa vaikka polttaisivat jonkun auton. Vakuutus on liitetty kotivakuutukseeni ja maksan kotivakuutuksesta n. 100 euroa vuodessa ja senkin 4 osassa. Ei ollenkaan paha summa vaikka olenkin vähävarainen yh.
Minulla on lapset myös kotona hajoittaneet tavaraa. mm. kännykän ja telkkarin ja sain rahat 2-3 päivän kuluessa suoraan tilille. Uutta kännyä ja telkakria minulla ei tosiaan olisi ollut varaa ostaa.
Vaikka olisit kuinka pienituloinen, niin lasten kanssa kannattaa olla vakuutus sillä jos he joskus tekevät useamman tonnin laskun sinulle, olet aivan kusessa.
Mutta jos se isä on fiksu, niin tietää tilanteesi ja osallistuu.ggggggggggggg
Tiedä mitä muuta nuo vielä keksivät kun isommaksi kasvavat ja vahinkoja nyt sattuu aina.. Eikä ole paha summa jos se on tuon satasen kuussa.
ap
Tiedä mitä muuta nuo vielä keksivät kun isommaksi kasvavat ja vahinkoja nyt sattuu aina.. Eikä ole paha summa jos se on tuon satasen kuussa.
ap
jonka piikkiin tuollainen menee. Eli omavastuu kyllä tulee maksettavaksi. (ja miehen ei tarvitse osallistua, fiksu mies kyllä osallsituu)
rahat suoraan lommoauton omistajalle, jollei se summa ole ihan älytön. Ei tarttisi auton omistajaa vaivata. Toinen juttu sitten jos korjaussumma on tosi iso, silloin on parasta hoitaa homma vakuutuksen kautta.
ap
mutta eikö sinulla ole vakuutusta? Jos ei niin ehkä kotivakuutus saattaisi korvata?
rahat suoraan lommoauton omistajalle, jollei se summa ole ihan älytön. Ei tarttisi auton omistajaa vaivata. Toinen juttu sitten jos korjaussumma on tosi iso, silloin on parasta hoitaa homma vakuutuksen kautta. ap
tuli?
Ei tarvii huolehtia tollasista että jos lapsi jotain tekee niin joutuu monta sataa maksamaan noista.
Olisi hyvätuloinen ja maksaisi sun ja lapsesi elämän? Voisit tehdä lisää lapsia ja hankkia vaikka oma auton rikkaan miehesi rahoilla?
Älä jätä tilaisuutta käyttämättä!
auton vakuutuksesta maksaisit (siis jos olisi oma), bonustappiot olisivat niin pahat, että tuskin kannattaisi. Eivät vakuutukset kyllä kovin hyvin korvaa yleensä, ihme tuollainen että satanen vuodessa ja kaiken korvaa. Ja omavastuut ovat isot yleensä. Mutta varmaan tuollaisia on, vaikka harvalla yhtiöllä.
Olisiko isältä odotettavissa apua, voitko kysyä? Tosiaan velvollisuutta ei ole, mutta auttaisiko silti.
että suostuisiko maksamaan lapsen aiheuttaman vahingon, kun sinulla ei ole rahaa ja yhteinen lapsi kuitenkin kyseessä.
kai sulla on vakuutus???
meillä on ainakin semmonen joka tuommoset vahingot korvaa.